کد خبر: ۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
وی تامین سوخت هواپیماهای ایران در فرودگاه هیترو لندن پس از وقفه حدود 46 ماهه را از دیگر اقدامات مثبت برای تسهیل مناسبات یاد کرد.
کاردار ایران در انگلستان گفت: در آینده نزدیک فعالیت مجدد بانکهای ملی و پرشیا در انگلیس آغاز خواهد شد.

محمد حسن حبیب الله زاده در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما در لندن با فوق العاده توصیف کردن اشتیاق شرکت ها و سرمایه گذاران انگلیسی برای تعامل اقتصادی و بازرگانی با کشورمان گفت: موضوع فراهم شدن مجدد امکان صدور ویزا در دو کشور و ایجاد روابط بانکی از جمله مهمترین درخواست سرمایه گذاران و شرکت های انگلیسی است که از هفته ها پیش با اعزام هیئت های اقتصادی و بازرگانی و نیز رایزنی های دیپلماتیک میان دو طرف این موضوعات در حال پیگیری است.

کاردار کشورمان همچنین با اشاره به  تعیین نماینده ویژه دولت انگلیس برای پیگیری امور بازرگانی با ایران افزود: موسسه تضمین مالی صادرات انگلیس نیز خط اعتباری حدود 50 میلیون پوندی را  برای توسعه تجارت با ایران و تامین مالی طرحهای شرکتهای انگلیسی در کشورمان برقرار کرده است.

وی تامین سوخت هواپیماهای ایران در فرودگاه هیترو لندن پس از وقفه حدود 46 ماهه را  از دیگر اقدامات مثبت برای تسهیل مناسبات یاد کرد. 

حبیب الله زاده با اشاره به تشریح فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های انرژی اعم از نفت و گاز، خورشیدی و هسته ای و نیز حمل و نقل ، منابع آب ، محیط زیست برای  هیئت های اقتصادی و بازرگانی انگلیسی گفت: به آنان گوشزد شده است که نباید همچون گذشته به ایران صرفاً به عنوان بازار مصرف نگاه کنند بلکه باید در اندیشه  انتقال فناوری و تولید مشارکتی با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های ایران باشند و با این رویکرد وارد ایران شوند . 

کاردار کشورمان در انگلستان با اشاره به اشتیاق شرکتهای انگلیسی برای تعامل با ایران گفت : در این میان شرکتهایی که نمایندگان آنها به ایران سفر کرده اند مشتاق ترند و پس از نشست های اقتصادی درخواست های زیادی از فعالان و سرمایه گذاران برای عزیمت به ایران و بررسی فرصت های سرمایه گذاری می رسد .

وی افزود: با پیگیری های انجام شده در آینده نزدیک هیئت های اقتصادی و بازرگانی دو طرف با حضور در تهران و لندن از نزدیک فرصت های سرمایه گذاری و مناسبات اقتصادی و بازرگانی دو جانبه  را بررسی خواهند کرد . 

کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن همچنین از تشریح رویکردهای دولت و چشم انداز اقتصادی و بازرگانی کشور مبتنی بر برنامه ششم توسعه و هدف گذاری برای رشد اقتصادی هشت درصدی در این برنامه برای فعالان و علاقه مندان به گسترش مناسبات با ایران خبرداد. 

اندیشکده مجمع جهانی دیپلماتیک در لندن  با دعوت از کاردار ایران و شماری از سفیران و دیپلمات های خارجی مقیم لندن، فعالان اقتصادی و  اندیشمندان و دانشگاهیان نشستی را درباره فرصت های جدید تعامل و سرمایه گذاری در  ایران برگزار کرد. 

در این نشست، کاردار جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آخرین  وضعیت اقتصادی کشور ،  فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشورمان را برای حاضران  تشریح کرد و به پرسشهای آنان در این باره پاسخ گفت. 
برچسب ها: بانک ایرانی ، لندن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)