کد خبر: ۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر کل اتاق بازرگانی کرمان:
دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: در جاهای محدودی از استان انرژی باد داریم، به عبارت دیگر سرعتی معادل پنج تا شش متر بر ثانیه قابل استفاده است زیر آن نسیم و بالای آن طوفان و بلااستفاده است.
دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی استان کرمان گفت: وی اظهار کرد: 10 هزار چاه سوخت فسیلی در استان وجود دارد که باید به چاه های تجدید پذیر تبدیل شوند.

به گزارش ایسنا، "مسعود رشیدی زاده" عصر امروز سه شنبه ششم بهمن ماه 94 در پنل تخصصی پیش‌ران‌های زیرساخت‌ها و خدمات برتر طرح آمایش استان کرمان اظهار کرد: کاهش قیمت نفت شروع بحران است و دیگر به قیمت های گذشته نخواهد رسید، از سوی دیگر ما معتقد هستیم کشاورزی استان باید طی یک دوره گذار به صنعت تبدیل شود. 

وی افزود: استان کرمان روی رینگ سرخس-جاسک قرار دارد در حالیکه موقعیت ما در حوزه هایی بهتر است چراکه می توانیم ذخیره گاز و انرژی داشته باشیم.

رشیدی زاده بیان کرد: یکی از پیشران ها در طرح آمایش، مساله انرژی است که می توانیم در آن سرمایه گذاری کنیم زیرا استان کرمان زمینه طلایی ذخیره انرژی خورشیدی را دارا می باشد و به همین دلایل در حال تدوین نقشه انرژی هستیم.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: در جاهای محدودی از استان انرژی باد داریم، به عبارت دیگر سرعتی معادل پنج تا شش متر بر ثانیه قابل استفاده است زیر آن نسیم و بالای آن طوفان و بلااستفاده است.

وی افزود: استان کرما طولانی ترین شبکه انتقال و توزیع گاز را به لحاظ گستردگی و پراکندگی در کشور انجام می دهد.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی استان کرمان گفت: 10 هزار چاه سوخت فسیلی در استان وجود دارد که باید به چاه های تجدید پذیر تبدیل شوند یا اینکه بایستی نیروگاه های محلی دو مگاوات احداث کنیم و شبکه توزیع ساده ای داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در جاه هایی مانند گلخانه ها و کشاورزی با آبیاری تحت فشار انرژی، خورشیدی جوابگوست و یکی از پیش ران های خوب استان این گزینه است که خیلی زود نیز بازگشت سرمایه خواهد داشت.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی استان کرمان ادامه داد: حتی از نظر سرمایه گذاری یکسری شرکت های سرمایه گذاری آلمانی در بخش تولید انرژی و همچنین سوخت فسیلی مراجعه کرده اند که می توانیم تا سال 98 که سه تا چهار هزار مگاوات نیاز استان را تامین کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر 2000 هزار مگاوات تولید داریم ولی 3000 مگاوات نیاز داریم تولید شود.
دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی استان کرمان گفت: در بخش حمل و نقل الان ظرفیت ما پنج میلیون تن در سال است و فولاد راه اندازی شود 45 میلیون تن افزایش خواهیم داشت ضمن اینکه سوخت جاده هشت برابر از سوخت ریلی بیشتر است بنابراین توسعه حمل و نقل ریلی هر جای استان که ایجاد شود سود به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در بخش آی سی تی نیز زیرساخت های استان خیلی قوی است و ما در این زمینه سومین استان برتر هستیم بطوریکه 800 میلیارد تومان در سال تجارت آی سی تی استان است که شبکه های مجازی و ... را شامل می شود.

رشیدی زاده استان می تواند پایلوت تجارت الکترونیک باشد اظهار کرد: زیربنای علمی فناوری های نوین و برتر استان از سال 70 ریخته شد ولی به اهداف مورد نظر نرسیده است.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی استان کرمان خاطرنشان کرد: بیشتر نگاه ما این است که برای سرمایه گذاری بخش خصوصی جذابیت ایجاد شود و هم اکنون تلاش دولت هم این است که در بسته هایی که طراحی می کند انگیزه های لازم جهت جذب سرمایه گذاران را فراهم آورد.

برچسب ها: سوخت فسیلی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)