کد خبر: ۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
روحانی در دیدار رییس مجلس سنای فرانسه:
رییس مجلس سنای فرانسه با تجلیل از نقش موثر رییس جمهوری کشورمان در دستیابی به توافق هسته ای تصریح کرد: با برداشته شدن تحریمها، فضای بسیار مناسبی برای توسعه روابط تهران - پاریس در بخشهای گوناگون ایجاد شده و فرانسه مصمم است از شرایط کنونی به نحو شایسته ای در راستای منافع دو ملت استفاده کند.
رییس جمهور کشورمان گفت: تهران و پاریس می توانند در پرتو روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی، اقدامات بزرگی را به نفع منافع دو ملت و صلح و ثبات انجام دهند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در ادامه سفر به فرانسه و در دیدار 'ژرار لارشه' رییس مجلس سنای این کشور، با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت پس از برجام، افزود: در سالهای تحریم ظالمانه و نادرست، دو ملت ایران و فرانسه متضرر شدند و امروز باید تلاش کنیم با برقراری روابط گسترده و نزدیک، عقب ماندگی های گذشته را جبران کنیم.

 روحانی توافق هسته ای را اتفاقی بسیار مهم و کم سابقه در تاریخ سیاسی جهان توصیف کرد و گفت: برجام بار دیگر نقش قدرتمند دیپلماسی و مذاکره را مورد تاکید قرار داد و با اتخاذ چنین رویکردی می توان سایر مسائل و موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی را حل و فصل کرد.

وی در ادامه با اشاره به همکاری دو کشور در زمینه مسائل مهم منطقه ای و بین المللی همکاری برای مبارزه با تروریسم را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: امروز که شرایط بسیار خطرناکی به لحاظ نا امنی در منطقه بوجود آمده و گروههای تروریستی بسیار جنایتکاری ایجاد شده اند؛ مسئولیت بزرگ تاریخی داریم تا با همکاریهای نزدیک و همگانی این تهدید مشترک بشری را برطرف کنیم.

رییس جمهوری با اظهار تاسف از اقدام تروریستی اخیر در پاریس، خاطرنشان کرد: این اقدام تروریستی نشان داد که تروریسم ویروس و خطری فراگیر است که می تواند همه مناطق جهان از جمله شهرهای بزرگ اروپایی را تهدید کند.

دکتر روحانی تصریح کرد: برای مبارزه جدی با تروریسم ضرورت دارد از ایجاد شکاف های جدید در منطقه جلوگیری شود و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پیگیری چنین رویکردی است.

رییس جمهوری با اشاره به بی ثباتی در برخی کشورهای منطقه خاطرنشان ساخت: فائق آمدن بر بی ثباتی های موجود راه حل نظامی نداشته، بلکه اینگونه مشکلات باید از طریق سیاسی و مذاکره حل و فصل شود.

روحانی همچنین با تاکید بر لزوم توافق سریعتر گروههای مختلف لبنانی درباره ریاست جمهوری این کشور، تصریح کرد: باید کمک کنیم در چارچوبهای قانونی این کشور همه گروهها هر چه سریع تر در خصوص انتخاب رییس جمهوری و تشکیل دولتی قدرتمندتر و ایجاد ثبات و پیشرفت به توافق برسند.

 روحانی با اشاره به نقش ارزشمند پارلمانهای ایران و فرانسه در تحکیم روابط دو دولت، گفت: دولت ایران از تقویت و گسترش همکاریهای پارلمانهای دو کشور حمایت می کند.

اراده فرانسه برای تقویت روابط با ایران

'ژرار لارشه' رییس مجلس سنای فرانسه نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از دیدار دکتر روحانی، اراده فرانسه را برای تقویت و برقراری روابط همه جانبه با ایران مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: چشم انداز روشنی پیش روی روابط دو کشور وجود دارد.

رییس مجلس سنای فرانسه با تجلیل از نقش موثر رییس جمهوری کشورمان در دستیابی به توافق هسته ای تصریح کرد: با برداشته شدن تحریمها، فضای بسیار مناسبی برای توسعه روابط تهران - پاریس در بخشهای گوناگون ایجاد شده و فرانسه مصمم است از شرایط کنونی به نحو شایسته ای در راستای منافع دو ملت استفاده کند.

ژرار لارشه اضافه کرد: پایان تحریمها، موقعیت مناسبی برای بهبود سریع روابط دو کشور است و ما به توافقات این سفر کاملا خوشبین بوده و نسبت به آن متعهد هستیم.

رییس مجلس سنای فرانسه با تاکید بر ضرورت مشارکت همگانی برای مبارزه علیه تروریسم گفت: فرانسه به نقش آفرینی سازنده ایران در حل و فصل مسائل منطقه و مبارزه با تروریسم اعتماد دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)