کد خبر: ۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم قم در مجلس نهم افزود: برگزاری اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی در بغداد اثر مهمی داشت و گویای این مطلب بود که بعد از صدمه عمیقی که کشور عراق خورد، در حال حاضر استقلال امنیتی در این کشور حداقل در بخش‌های زیادی وجود دارد و هیأت‌های پارلمانی کشورهای مختلف در جریان این موضوع قرار گرفتند
رئیس مجلس شورای اسلامی نتایج سفر 5 روزه‌اش به عراق را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در بازگشت از سفر 5 روزه به عراق در جمع خبرنگاران گفت: اصل این سفر برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی در بغداد بود.

نماینده مردم قم در مجلس نهم افزود: برگزاری اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی در بغداد اثر مهمی داشت و گویای این مطلب بود که بعد از صدمه عمیقی که کشور عراق خورد، در حال حاضر استقلال امنیتی در این کشور حداقل در بخش‌های زیادی وجود دارد و هیأت‌های پارلمانی کشورهای مختلف در جریان این موضوع قرار گرفتند. در این اجلاس برخی در سطح رییس و برخی دیگر در سطح نایب‌رئیس شرکت کردند که این امر برای عراق نکته مهمی بود.

وی با اشاره به محورهای مطرح شده در اجلاس یازدهم پارلمان‌های کشورهای اسلامی گفت: در اجلاس یازدهم بحث‌های مختلفی با محوریت تروریسم و بحران‌هایی که در کشورهای اسلامی وجود دارد، انجام شد و تقریبا همگرایی خوبی در مبارزه با تروریسم به وجود آمد؛ هر چند که امروز بیش از هر زمان دیگری به اقدامات عملی نیاز است. در حال حاضر باید همگرایی ایجاد شده کمک کند تا اقدامات عملی صورت گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدارهای دو جانبه‌اش با روسای پارلمانی برخی کشورهای اسلامی اظهار کرد: در اجلاس اخیر فرصتی فراهم شد تا با برخی رؤسای مجالس کشورهای اسلامی که با جمهوری اسلامی همکاری خوبی دارند، مذاکراتی انجام دهم که البته مذاکره با رئیس پارلمان پاکستان مذاکره خوب و سازنده‌ای بود.

لاریجانی افزود: در حاشیه اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی با رئیس پارلمان ترکیه نیز گفت‌وگویی داشتم که در مجموع پیشنهادهای خوبی بعد از به سرانجام رسیدن توافق هسته‌ای مطرح کردند. پیشنهاد ترک‌ها هم برای ایران و هم برای منطقه می‌تواند در درازمدت بسیار تأثیرگذار و استراتژیک باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی از پیگیری مسائل مطرح شده در دیدارهای دو جانبه سخن گفت و افزود: در فضای جدید برخی پروژه‌های بزرگ می‌تواند تحولی در منطقه و کشورهایی مثل ایران و همچنین کشورهایی که پیشنهاد داشته باشند، ایجاد کند.

نماینده مردم قم در مجلس همچنین از دیدارهایش با مسئولان عراقی سخن گفت و افزود: در این سفر فرصت خوبی برای دیدار با مسئولان و گروه‌های سیاسی عراقی که از دوستان جمهوری اسلامی هستند، فراهم شد. در این سفر با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان عراق صحبت‌های خوبی حول مسائل توسعه روابط اقتصادی و همکاری‌های امنیتی انجام شد و برخی از مشکلات مانند دخالت‌های کشورهای دیگر در امور عراق از سوی آنان مطرح و بحث شد.

وی با اشاره به محتوای مطرح شده در دیدار با گروه‌های سیاسی عراقی گفت: برخی گروه‌های عراقی، اهل سنت، اکراد و شیعیان مطالبی را در این دیدارها بیان کردند. ایران از گذشته با این گروه‌ها دوستی داشته به همین دلیل نقطه نظراتشان درباره آینده عراق را با ما در میان گذاشتند که خیلی مفید بود. جنس تهدیدات دو کشور نظیر هم است. بنابراین گفتگوهای نزدیک بین ایران و عراق همیشه باید جاری باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه دقایقی قبل وارد فرودگاه مهرآباد شدند و مورد استقبال حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد و امین حسین رحیمی رییس دیوان محاسبات کشور قرار گرفتند.
برچسب ها: لاریجانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)