کد خبر: ۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
لحظه ای نباید قدرت خود را جدای از دین و مردم بدانیم بلکه باید مراقب رفتار و سخنان خود باشیم وزمینه رنجش خاطر دیگران را فراهم نکنیم.
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی مردم را ستون سیاست خواند و گفت: لحظه ای نباید قدرت خود را جدای از دین و مردم بدانیم بلکه باید مراقب رفتار و سخنان خود باشیم وزمینه رنجش خاطر دیگران را فراهم نکنیم.

به گزارش شفقنا، این مرجع تقلید در دیدار رحمانی فضلی، وزیر کشور و هیئت همراه به تعبیری از امام علی(ع) در مورد مردم اشاره کرد که فرمود:«مردم ستون سیاست هستند» و در تشریح آن اظهار کرد: مردم در بخش های سیاسی همانند نماز در بخش های عبادی هستند یعنی نمازستون خیمه دین است و چون دین حکیمانه سخن گفته باید صدر و ذیل دین و مکتب حکیمانه هماهنگ باشد، سیاست هم با مردم باید هماهنگ باشد.

او تصریح کرد: اگر کسی بخواهد مردم را فریب دهد و آنها را بازی دهد در حقیقت ستون تقلبی بنا کرده که روی سرآن بنا کننده خراب می شود و بر روی او می افتد بنابراین مردم را نمی شود فریب داد.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: شاید کسی بتواند مدتی با زد و بند سیاسی ادامه مسیر داده و به اهداف خود هم برسد اما توده مردم که در حکم ستون محکم هستند، بر سر او خراب خواهند شد بنابراین مراقب این ستون باید باشیم و با آن بازی نکنیم و در این صورت می توان امید به بقا داشته باشیم.

او به نقش مردم در دفاع ۸ ساله از کشور و میهن خود اشاره کرد و آن را دلیل بر محکم خواندن ستون مردم برشمرد و افزود: جنگ ۸ ساله خود یک جنگ جهانی تمام عیار بود، چون از میان آن همه کشور تنها سه کشور سوریه، لیبی و الجزایر و آن هم به خاطر منافع خود، ایران را حمایت می کردند و چشم به سرچشمه های نفتی و گازی ایران داشتند و در واقع هم کاری از آنها ساخته نبود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه همین مردم بودند که این جنگ ۸ ساله را با موفقیت پشت سر گذاشتند؛ عنوان داشت: اگر مردم حافظ دین خود باشند و با تمام وجود دین را بپذیرند هیچ گزندی به این ستون نمی رسد.

او با بیان اینکه این پرچم سه رنگ عرضه نگهداری خود را ندارد؛ گفت: وقتی این پرچم بو و هویت دین می گیرد و نام یا زهرا و یا علی روی آن نوشته می شود ارزشمند است و از خود و پرچم محافظت می کند.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: در کودتای ننگین ۲۸ مرداد و حتی در جنگ جهانی این پرچم سه رنگ بود و شعار اصلی مردم هم مرگ بر شاه بود اما کمی بعد زمانی که کودتا شروع شد و مصدق سقوط کرد همان مردمی که شعار اصلی آنها مرگ برشاه بود گفتند جاوید شاه. اما همین مردم در ۱۷ شهریور ماه شعار اصلی آنها مرگ بر شاه بود و این نشان این  حقیقت است اگر دین ستون عبادی و مردم  ستون سیاسی جامعه اند؛ اگر این دو با هم هماهنگ باشند قدرت شکل می گیرد ولی بعد از شکل گیری قدرت مهمتر این است که چگونه باید این قدرت را اداره کرد تا الهی شود.

او افزود: اگر کسی که قدرت در دست اوست با آن ستون سیاست و عبادت هماهنگ بود این نوع قدرت باقی می ماند و ازبین نمی رود.

این مرجع تقلید در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و ابراز داشت: جریان برجام توفیقی بود که حاشیه امت است و همه دنیا این قدرت را دیدند و گرنه حسابی برای کشور قائل نبودند و در گذشته هم همین غرب امیرانه دستور می داد.

او افزود: عاملی که سبب شده تا قدرتهای دیگر در یک سر میز با ایران بنشینند در موضوعات مختلف مذاکره کنند تکیه حکومت و دولت ایران بر دین و مردم است اما اگر این قدرت را نه از سوی خداوند بلکه از خود دانستیم، دچار غده ای سرطانی در درون به نام غرور و کبر شده ایم غافل از اینکه همین کبر و غرور، آبروی انسان را خدشه دار می کند.

آیت الله جوادی آملی اظهار کرد: لحظه ای نباید قدرت خود را جدای از ستون دین و مردم بدانیم و از این دوستون غافل شویم بلکه باید مراقب رفتار و سخنان خود باشیم و با سخنان خود، رنجش خاطر دیگران را فراهم نکنیم.

او با بیان اینکه این سخن که این قدرت الهی و مردمی استنه از باب تواضع بلکه سخن حق است؛ گفت: اگر در همه حوادث پیش آمده در انقلاب و بعد از آن، حمایت جانی و مالی مردم و هدایت الهی و قدرت مردمی نبود معلوم نبود چه مشکلی پیش می آمد.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: جبهه استکبار چون دیدند نمی شود با ایران کنار آمد تصمیم به پذیرش مذاکره با ایران گرفتند.

او در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات را برخاسته از وحدت و حضور باصلابت و مقتدرانه دولت و ملت دانست و گفت: انتخابات سالم و امن، بیش از پیش موجب عزت و شکوه ایران در همه عرصه ها می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)