کد خبر: ۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
حجت الله ایوبی می‌گوید در دولت یازدهم نهادهای همچون حوزه هنری و صداوسیما با سینما همراه شده‌اند.
حجت الله ایوبی می‌گوید در دولت یازدهم نهادهای همچون حوزه هنری و صداوسیما با سینما همراه شده‌اند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) در مراسم رونمایی از مجموعه «بر بال سیمرغ» که شامل مجموعه‌ای از آثار برگزیده دوره‌های گذشته جشنواره فیلم فجر است، گفت: سال ۸۵ که مسئولیت فرهنگی داشتم با همکاری خانه‌سینما ۳۰ سال سینمای ایران را جمع‌آوری کرده بودیم که تا مدت‌ها بهترین هدیه‌ای بود که به دیگران می‌دادیم، سال‌ها صبر کردیم تا دوباره این اتفاق بیفتد اما نشد تا اینکه محمد حیدری این مجموعه را تهیه کرد.

وی ادامه داد: جوانانی که با انرژی وارد جشنواره شده‌اند و کارهایی را برای سینمای ایران حاضر می‌کنند، این بسته پیامی را برای همین جوانان دارد که تجربه بزرگان سینما برای آن‌ها لازم است. اگر این جوان‌ها می‌خواهند رشد کنند و خودشان را در قله‌ها ببینند، باید این مجموعه را چندین و چندین بار ببینند.

رئیس سازمان سینمایی افزود: خوشحالیم هنرهفتم و تمدن ایرانی جایگاه خودشان را بهتر پیدا کرد و من امیدوارم که بسیاری از دستگاه‌ها و افراد و گروه‌ها که نسبت به این هنر بدگمان شده‌ بوند، دوباره وارد این حوزه شده‌اند. برای مثال، رابطه منفی که با حوزه هنری شکل گرفته‌بود تغییر کرده و به تازگی سالن  سینمایی را افتتاح کرده‌اند. حتی در جلسه‌ای که با صداوسیما داشتیم متوجه شدیم که سیما در فضای رقابتی با سینما نیست و ما با گفت‌وگوهای مدل برجامی که به نظر می‌رسد همه جا جواب می‌دهد، به نتیجه‌های خوبی رسیده‌ایم و امیدواریم با این فضای همدلی بتوانیم گام‌های بزرگی را برداریم.

وی ادامه داد: در کشورهای بزرگی که صنعت سینما حرفی برای گفتن دارند، این هنر در همه زمینه‌های موسیقی، تجسمی و تمدن می‌تواند نقش داشته باشد و من مطمئن هستم در ایران هم شرایط به همین‌گونه است و حتما با VOD می‌توانیم اقتصاد ایران را بالا ببریم. در این بستر جایی برای دیده شدن همه وجود دارد و هر اثر دیدنی را می‌توانیم دراختیار همه قرار دهیم و حتما اتفاق بزرگی در این زمینه است و این حرکت که برای نوگرایی و رشد سینمای ایران از دو سال گذشته برنامه‌ریزی شده، به نتیجه برسد.

ایوبی با اشاره به کارگردان‌هایی که فیلم‌شان در جشنواره حضور ندارد، افزود: همه عزیزانی که فیلم‌هایشان در جشنواره امسال نیست، من به عنوان عضو کوچکی از سینمای ایران آن‌ها را درک می‌کنم و می‌فهمم که برای ساخت فیلم چه خون دل‌هایی خورده‌اند اما آدابی برای این مسابقه وجود دارد و تنها ۲۲ فیلم در سودای سیمرغ می‌تواند حضور داشته باشد و باید این آیین را رعایت کنیم و به مقررات تن دهیم.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: باید کاری کنیم که فیلم‌ها به خوبی در اکران دیده شوند و جشنواره فیلم فجر تنها جایی برای دیدن این آثار نباشد. من کاملا درک می‌کنم و اعتراض را هم حق این افراد می‌دانم و البته نباید فراموش کنیم که جشنواره فیلم فجر جای بزرگی است و به همین دلیل است که همه می‌خواهند در آن حضور داشته باشند.

علی ربیعی (وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی) نیز گفت: همه آثار به یک نوع نیاز مخاطبان پاسخ دادند و مردم با هر فیلمی یا گریستند و یا شاد شدند و بخشی از زندگی خود را در یک اثر دیدند و سینما در کنار مردم بوده است و من نه به عنوان یک سیاستمدار به عنوان یک سینمادوست از سینماگران سپاسگزارم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی عنوان کرد: با بررسی تحولات سینما می‌توانیم تحولات اجتماع خود را بررسی کنیم. سینما باید در کنار درد و رنج‌های مردم قرار گیرد. دوستانی که امروز محبوب شدند به دلیل آن است که مردم با آلام خود به دیدن فیلم های شما نشستند و نیاز داریم در جامعه امید بسازیم.

وی ادامه داد: خیلی بد است که فرزندان ما بگویند امیدی به آینده نیست و کسانی که در رنج هستند احساس کنند کسی پشت آنان نیست و آدم‌ها احساس تنهایی کنند. از سینماگران درخواست می‌کنم در زمینه امیدآفرینی فعالیت کنند.

ابوالحسن داوودی (کارگردان سینما) نیز با ابراز خوشحالی از اینکه درکنار هنرمندان و سینماگران است، گفت: این مجموعه تاریخچه‌ای از دوران میانسالی و شروع پیری ماست که در یک جا جمع شده است، امیدواریم این کار تا سال‌ها بعد هم ادامه داشته باشد و به این شکل تاریخچه‌ای از سینمای ایران را برای آیندگان بگذاری.

 محمد حیدری (دبیر جشنواره) نیز متنی که براساس نام آثار برگزیده دوره‌های مختلف جشنواره فیلم فجر حاضر کرده بود، خواند. در متن دبیر جشنواره آمده است:

«اینجا سینما است، دیار عاشقان؛ در آن پرنده کوچک خوشبختی، برای پرواز در شب در مسیر تندباد در کنار بچه‌های آسمان آن هم با آمیختگی عطر یاس و بوی کافور و در مجاورت باران نیاز به وهمی از مترسک ندارد.پدر هیوا از روز واقعه می‌گوید و آژانس شیشه‌ای کنار آپارتمان شماره ۱۳. از مهاجر می‌گوید و خانه‌ای روی آب و از دلواپسی‌ها و بی‌قراری‌های دیوانه‌ای که از قفس پرید و رخ دیوانه‌اش. او از جرم مسافران و مهمان مامان هم چیزهایی می‌داند که تنها به آذر، شهدخت، پرویز و دیگران گفته است. خیلی در، خیلی نزدیک، به همین سادگی. روز سوم که دیدمش دیگر دل‌شدگان به رنگ ارغوان بود.

بنابراین ترجیح دادیم به او چیزی نگوییم و کنارش بر پله سی و چهارم این عمارت ریشه دار ور فخر بایستیم و پرواز شوریده و سودایی سیمرغ را به تماشا بنشینیم که برایمان تجشم بالندگی، خیال است و آرزو. برایمان آن رنگ نقره‌ای بال‌هایش، یادآور سینماست؛ دیدار عاشقان پرده آخر ندارد! همین‌جا بایستیم و با او به نام پدر ریه‌هایمان را در این زمستان بهاری از عطر گل‌های داوودی پر کنیم...»

در این مراسم محمد حیدری، علیرضا رضاداد، علیرضا داوودنژاد، ابوالحسن داودی و محمدرضا عباسیان برای فوت کردن شمع سی و سومین دوره جشنواره حاضر شدند و برای سینمای ایران سال خوبی را آرزو کردند.

حجت الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی)، محمد حیدری (دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر)، علی ربیعی(وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی)، مصطفی ابطحی(مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری) و جمعی از سینماگران ازجمله شمسی فضل اللهی، مجید مظفری، مهتاب کرامتی، مجید مظفری، رحمان سیفی آزاد، احمدرضا معتمدی، ابوالحسن داودی، علیرضا داوودنژاد، مرتضی رزاق کریمی، کتایون ریاحی، شهرام اسدی و علیرضا رضا داد ازجمله حاضران در این مراسم بودند.

برچسب ها: ایوبی ، جشنواره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)