کد خبر: ۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
همزمان با دهه فجر و سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، یادگار امام در مراسم گرامیداشت این ایام در دانشگاه امام خمینی(س) شهر کراچی شرکت کرد.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در این مراسم با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیام انقلاب امام را نمی توان تنها به آرمانهای ملت ایران منحصر کرد، چرا که عمق انقلاب اسلامی را به طور کامل نشان نمی دهد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف نهضت امام خمینی بیدار کردن روح و جان ملتهای مسلمان بوده است، افزود: یکی از سؤالات مهمی که در سال‌های قبل از انقلاب برای مسلمانان مطرح بود و جوامع اسلامی به آن می اندیشیدند این بود که چرا کشورهای اسلامی از نظر فرهنگی و اقتصادی از بسیاری از جوامع دیگر عقب افتاده تر هستند؟ چرا مشکلات فرهنگی و اقتصادی فراوان در کشورهای اسلامی نه تنها حل نمی شود بلکه روز به روز افزایش پیدا می کند؟

وی با اشاره به نظر اندیشمندان شبه قاره چون اقبال لاهوری و نحوه ی اعتراض آنها نسبت به مشکلات جاری در جوامع اسلامی افزود: دغدغه پسرفت فرهنگی و اقتصادی در میان همه اندیشمندان آن دوره به وضوح قابل بررسی و پیگیری تاریخی است.

یادگار امام همچنین ضمن تسلیت شهادت جمعی از شیعیان پاکستان در شهر کراچی در روز های اخیر ادامه داد: یکی از اهداف امام حرکت در جهت بیدار کردن روح و جان ملت‌های اسلامی از جمله ملت ایران است و از این منظر است که امام به دغدغه های مشترک همه جوامع اسلامی از جمله مسأله اسراییل اشاره می فرمودند و همیشه بر بیداری ملت ها توجه می دادند.

سید حسن خمینی در ادامه سخنان خود با تشکر از تلاش ها و خدمات حجت الاسلام والمسلمین سید سراج الدین موسوی در تأسیس دانشگاه امام خمینی(س) در کراچی گفت: دانشگاه از این منظر که دانش و بینش انسانها را افزایش می دهد، قطعا به مرور زمان موجب استقلال فرهنگی و اقتصادی کشورهای اسلامی خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به وظیفه علاقه‌مندان به مکتب امام در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: مهمترین وظیفه پیروان امام در کشورهای اسلامی در روزگار کنونی تلاش و جهاد برای اثبات فرق میان اسلام ناب محمدی(ٌٌٌٌص) و اسلام متحجران و خشونت طلبان است. امروز اگر بتوانیم به ملت ها بفهمانیم که انقلاب امام در جهت احیای ارزش های انسانی و اسلامی بوده است و اسلام ناب به هیچ وجه با این خشونت‌ها همراه نبوده و نیست، بزرگترین خدمت را به مکتب و مذهب انجام داده ایم.

در این جلسه همچنین از دانشجویان دانشگاه امام خمینی(س) کراچی تقدیر و نماز مغرب و عشاء نیز به امامت یادگار امام برگزار شد.

دیدار با مسئولین سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران، مسئولین و مدرسین مدارس علوم دینی شیعیان و بازدید از نمایشگاه دانشگاه کراچی از دیگر برنامه های یادگار امام در سفر پاکستان بود.

در این سفر حجج اسلام سید علی خمینی و مرتضی اشراقی، یادگار امام را همراهی می کردند.

دانشگاه امام خمینی(س) کراچی در دو بخش خواهران و برادران به همت حجت الاسلام و المسلمین سید سراج الدین موسوی و زیر نظر یادگار گرامی امام اداره می شود که اکنون دانش آموختگان آن در شهرهای پاکستان و برخی کشور های دیگر به تبلیغ مکتب تشیع مشغولند.
برچسب ها: سید حسن خمینی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)