کد خبر: ۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
شاخص ها و معیارهای ارزیابی کاندیداها برای حضور در لیست انتخاباتی و برنامه جامع انتخاباتی اصلاح طلبان(برجا) تصویب و نهایی شد.
اصلاح‌طلبان برای حضور کاندیداهای مجلس در لیست انتخاباتی اقدام به ارزیابی تخصصی کاندیداهای پیشنهادی این جریان کرده‌اند.

به گزارش امید ایرانیان، هدف از این اقدام ارتقای سطح کیفی کاندیداهای و تشکیل مجلسی توانمند، کارآمد و تخصصی است. تبعیت و وفاداری به منشور و راهبردهای شورای‌عالی اصلاحات و استمرار در حرکت اصلاح‌طلبانه خصوصا در شرایط سخت، حساس و سرنوشت‌ساز یکی از محورهای اصلی ارزیابی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

در فرم ارزیابی کاندیداها مولفه‌هایی همچون تحصیلات، سوابق آموزشی، سوابق پژوهشی و علمی، سوابق اجرایی، حضور در احزاب، اتحادیه‌ها و ان‌جی‌او‌ها، حضور رسانه‌ای، آشنایی با زبان‌های خارجی، قابلیت رای‌آوری، حسن شهرت، روابط عمومی و ارتباطات، جوانگرایی، جنسیت، سابقه حضور در جبهه و ایثارگری، سخنوری، فن بیان و آراستگی در پیشینه اصلاح‌طلبی مورد نظر قرار گرفته است. یکی از محورهای اصلی ارزیابی کاندیداها، ارزش‌هاست. از سوی دیگر جوانگرایی همطراز با سابقه اجرایی در پست معاون رییس‌جمهور ارزش دارد و این نشانه اعتقاد اصلاح‌طلبان به جوانگرایی و همینطور حضور زنان در عرصه اجتماعی است.

از سوی دیگر اصلاح‌طلبان همان‌گونه که وعده داده بودند با برنامه در عرصه انتخابات حاضر می‌شوند.

این برنامه که شب گذشته به تصویب رسید، دغدغه‌های جدی ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان را در سه محور اصلی خلاصه کرده است؛ حفظ و افزایش امید در جامعه، تامین و حفظ آرامش جامعه و رونق اقتصادی.

برنامه جامع انتخاباتی اصلاح‌طلبان‌(برجا) در پنج حوزه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و محیط زیست تهیه شده است. در حوزه سیاست داخلی، محورهایی همچون وضع قوانین مناسب برای تسهیل فعالیت احزاب و فراهم‌آوری محیطی مناسب و امن برای فعالیت‌های حزبی و تشکیلاتی، تسهیل در گردش نخبگان با توسعه رقابت‌های مسالمت‌آمیز، اصلاح سازوکارهای قانونی برای برگزاری انتخاباتی سالم‌تر و شفاف‌تر، نظارت مستمر و مناسب بر عملکرد دولت برای شکل‌گیری دولت پاسخگو به‌عنوان بارزترین مشخصه جامعه مدنی، تصویب قوانین در راستای بسط آزادی‌های مدنی و تامین حقوق شهروندی و اجرایی کردن اصول مغفول واقع شده قانون اساسی برای تسلط هر چه بیشتر مردم در تعیین سرنوشت خود، مورد نظر قرار گرفته شده است.

در حوزه سیاست خارجی نیز وضع قوانین با رویکردهای تعاملی برای تسهیل دیپلماسی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و علمی و تلاش برای ایفای نقش بیشتر مجلس در بهبود کیفیت روابط خارجی مبتنی بر دیپلماسی پارلمانی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این حوزه است.

در حوزه اقتصادی 26محور اصلی مورد نظر برنامه‌نویسان قرار گرفته است که یکی از مهم‌ترین آنها تلاش در راستای اصلاح ساختار اقتصادی کشور بر مبنای تخصص و مزیت‌های ملی با تاکید بر قابلیت رقابت در همه حوزه‌ها برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز 1404 است.

در حوزه فرهنگی و در سطح ملی آن؛ حمایت از تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی و تخصصی در حوزه نشر و رسانه و قانون‌مند و منطقی کردن نظارت بر سایت‌ها و شبکه‌های داخلی، تمهید مقررات ناظر بر رقابت‌پذیری و انحصارزدایی از فعالیت در حوزه‌های سینما، تئاتر، موسیقی و رادیو و تلویزیون برای مشارکت بخش خصوصی و اصلاح نظام حقوقی ناظر بر فعالیت در حوزه سینما، تئاتر و موسیقی، اتخاذ تمهیدات قانونی حمایت از یگان حفاظت از میراث فرهنگی، فراهم آوردن بسترهای قانونی برای بیمه کردن آثار هنری، نظارت بر کار دولت در خصوص اجرای سند تحول آموزش و پرورش کشور و تدوین شاخص‌های ارزیابی فرهنگ عمومی جامعه ازجمله محورهای مهم این بخش است.

در سطح فراملی در حوزه فرهنگی نیز تسهیل و ارتباط با ایرانیان خارج از کشور و نخبگان فرهنگی خارجی یکی از محوری‌ترین بخش‌های این حوزه است.

در خصوص برنامه‌های اجتماعی که در 23محور تهیه شده است؛ وضع قوانینی که امنیت انسانی را از همه جهات تضمین کند و نیز اصلاح و بازنگری قوانین و مقررات بیمه‌های اجتماعی در صدر برنامه‌های این بخش قرار دارد.

برنامه‌های محیط زیستی اصلاح‌طلبان ازجمله بخش‌های مهم این برنامه است که در 28محور تنظیم شده است؛ بازنگری، اصلاح و تقویت ساختار نهادهای مسوول در راستای اجرای حکمرانی مطلوب محیط زیست در کشور در صدر این بخش از برنامه‌های اصلاح‌طلبان قرار دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)