کد خبر: ۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
آنچه اهمیت دارد خروجی اثر است‌
سهراب پورناظری گفت: این‌که تصمیم گرفتم، در جشنواره‌ی موسیقی فجر به جای «ژیوان گاسپاریان» با «آنتونیو ری» روی صحنه بروم، در دنیای موسیقی اصلا چیز عجیبی نیست.
قرار بود اجرای مشترک ژیوان گاسپاریان (نوازنده‌ی دودوک اهل ارمنستان) و سهراب پورناظری (نوازنده‌ی کمانچه و تنبور) یکی از رویدادهای سی‌ویکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر باشد؛ اما به‌دلیل ابتلای گاسپاریان به آنفولانزای شدید، حضور او در ایران منتفی شد و پورناظری نیز تصمیم گرفت همراه آنتونیو ری (هنرمند اسپانیایی موسیقی فلامنکو) اجرا کند. پورناظری - آهنگساز و نوازنده‌ی کمانچه و تنبور - درباره‌ی دلیل این تصمیم و لغو نکردن اجرایش، به خبرنگار ایسنا گفت: به هر حال من به جشنواره‌ی موسیقی فجر تعهد داشتم و مخاطبانم نیز از من انتظارهایی دارند‌. با وجود بیماری ژیوان گاسپاریان و حضور نیافتن او در ایران، چنین تصمیمی گرفتم.
 
او ادامه داد: البته فکر نمی‌کنم این موضوع در دنیای موسیقی، چیز عجیبی باشد و مسأله‌ای غیرمتعارف به‌شمار رود. ضمن این‌که من مدت‌ها ایده‌ی هم‌نوازی با گیتار فلامنکو را در ذهن داشتم و دلیلش این است که این موسیقی، اشتراک‌های زیادی با موسیقی ایرانی و همچنین تکنیک‌های ساز تنبور دارد. شاید اگر یک رپرتوآر 90 دقیقه‌ای آماده داشتم به‌تنهایی روی صحنه می‌رفتم؛ اما ترجیح دادم اجرایم به‌صورت هم‌نوازی باشد.
 
پورناظری با بیان این‌که آنچه اهمیت دارد خروجی اثر است‌، اظهار کرد: قرار بود تعداد جلسات تمرین مشخصی با آقای گاسپاریان داشته باشم‌ و حالا این هماهنگی را با «آنتونیو ری» انجام داده‌ام. در حال حاضر من و آنتونیو ری قطعات‌مان را برای یکدیگر ارسال می‌کنیم و او زودتر به ایران خواهد آمد و ما چهار جلسه تمرین خواهیم داشت. در این کنسرت احتمالا هم کمانچه و هم تنبور خواهم نواخت.
 
وی بیان کرد: این کنسرت حدود 90 دقیقه است که 60 دقیقه آن به تک‌نوازی من و آنتونیو ری اختصاص دارد و حدود 30 دقیقه نیز هم‌نوازی خواهیم کرد. تک‌نوازی من صرفا با ساز تنبور است، اما با آنتونیو ری کمانچه هم خواهم زد، زیرا فکر می‌کنم ما دو نفر در زمینه‌ی موسیقی، حرف مشترک با هم داریم.
 
فرزند کیخسرو پورناظری در پاسخ به این پرسش که چقدر در فستیوال‌های معتبر دنیا این‌گونه تغییرات معمول است‌، گفت: من در فستیوال‌های مختلفی شرکت کرده‌ام و طبیعی است که در هر فستیوالی، اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی مانند بیماری و مسایئی از این دست رخ دهد که چاره‌ای نیز برای آن وجود ندارد. این یک اتفاق معمولی در همه‌ی فستیوال‌هاست. این آهنگساز در بخش پایانی سخنانش تأکید کرد: پروژه‌ی من با ژیوان گاسپاریان منتفی نشده، بلکه به تعویق افتاده است و به‌طور قطع در آینده آن پروژه هم روی صحنه خواهد رفت.
 
در کنسرت یادشده که در قالب جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رود، روبین واسی (پرکاشن)، حسین رضایی‌نیا (دف)، مهیار طریحی (سنتور باس) و آرین کشیشی (گیتارباس) خواهند نواخت.
برچسب ها: موسیقی ، پورناظری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)