کد خبر: ۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که «امروز بیشتر نیازمند هستیم تا به اهداف بلند امام (ره) توجه داشته و تمرکز کنیم»، گفت: محور اصلی اقتدار انقلاب اسلامی بر وحدت امت اسلامی نهفته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که «امروز بیشتر نیازمند هستیم تا به اهداف بلند امام (ره) توجه داشته و تمرکز کنیم»، گفت: محور اصلی اقتدار انقلاب اسلامی بر وحدت امت اسلامی نهفته است.

علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی روز دوشنبه مجلس ضمن تبریک آغاز دهه فجر اظهار کرد: در چنین روز بسیار فرخنده‌ای امام (ره) با ورود به ایران و قدوم مبارکشان تحولی بنیادین در فکر، روش و منهجی که ملت ایران باید طی کند بوجود آورد و با تیزهوشی و فراست در ظرف 10 روز انقلاب را از میان جریان‌های مزاحم عبور دادند.

وی با بیان این‌که «اراده ملت ایران در 22 بهمن در مقابل آمریکا و دشمنان محقق شده و به پیروزی رسید» گفت: حرکتی که امام خمینی(ره) با ورود به ایران به آن تلألو بخشید دارای ابعادی است. نخست آگاه کردن قدرت امت اسلامی نسبت به ظرفیتی که در خودش وجود دارد بود. مسلمانان در کشورهای مختلف مانند جزیره‌های مجزا از هم قرار داشتند. امام (ره) وحدت امت اسلامی را پابرجا کرد و همواره در بیاناتشان بر وحدت امت اسلامی تأکید داشتند.

وی اظهار کرد: متأسفانه امروز شاهدیم که جریان‌های مزاحم انقلاب اسلامی اعم از ابرقدرت‌ها و برخی از کشورهای عقب‌افتاده در منطقه درست در مقابل فکر امام(ره) دنبال تفرقه امت اسلامی هستند و مخصوصاً با ورود و حمایتی که از جریان‌های تروریستی و تکفیری کردند باعث پاشیدگی در بین بخش‌هایی از امت اسلامی شدند.

وی تأکید کرد: ما امروز بیشتر نیازمندیم که به اهداف بلند امام(ره) توجه داشته و تمرکز کنیم و بدانیم محور اصلی اقتدار انقلاب اسلامی در وحدت امت اسلامی نهفته است و پرچمدار همین فکر شویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته دیگر این‌که امام (ره) مقوله جهاد را در متن زندگی مسلمانان روشن کرده و با براق نمودن این مقوله تحول بنیادینی در کل امت اسلامی بوجود آوردند. جهاد یک امر مهم در اسلام بود که اگر کسی از آن غفلت می‌کرد باعث عقب‌افتادگی امت اسلامی می‌شد.

وی تصریح کرد: در روایات متعددی این مفهوم را داریم که اگر امتی از جهاد دست بکشد لباس خاری و ذلت به تن آن امت پوشانده می‌شود؛ لذا امام خمینی(ره) این مفهوم را زنده کردند. جوانان زیادی در کشور ما آماده شدند با همین خصوصیت جهادی در مقابل ضدانقلاب ایستادگی کردند، جریان‌های تجزیه‌طلب در داخل کشور بودند که اگر این روحیه زنده نمی‌شد به سادگی نمی‌شد در مقابل این توطئه‌ها پیروز شد.

وی ادامه داد: در زمان جنگ هم با همین مولفه احیاگر بود که انقلاب اسلامی توانست در مقابل هجمه همه کشورها در جنگ هشت‌ساله ایران سرفراز از این جنگ بیرون آید.

لاریجانی اظهار کرد: امروز هم این روحیه انقلابی و جهادی به عنوان موضوع اساسی باید بین مسلمانان باشد و توجه به وحدت امت اسلامی و هم احیای جهاد و فکر انقلابی دو مولفه مهم برای پیشبرد افکار امام (ره) خواهند بود.

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود با اشاره به حضور پاسداران دریایی سپاه در جلسه علنی امروز مجلس، اظهار کرد: امروز فرمانده نیروی دریایی سپاه و همکارانشان مهمان خانه ملت هستند و همین عزیزان نمونه‌ ای از تربیت شدگان مدرسه امام خمینی (ره) هستند که تفکر جهادی و انقلابی را زنده نگه داشته‌اند.

وی افزود: در عملیاتی که اخیراً داشته‌اند در مقابل نفوذ نظامیان آمریکایی به آب‌های کشور اسلامی با رفتار به موقع و سنجیده خود قدرت و صلابت نیروهای فداکار دریایی سپاه را نشان دادند که همیشه چشمانی بینا برای صیانت از مرزهای آبی کشور هستند.

وی در پایان گفت: امروز این عزیزان را دعوت کردیم تا در مقابل اقدام به موقع و سنجیده‌ای که داشتند از اینها تقدیر شایسته‌ای در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.
برچسب ها: لاریجانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)