کد خبر: ۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
برنامه‌جامع انتخاباتي اصلاح‌طلبان در سه‌محور افزايش اميد، حفظ آرامش و رونق اقتصادي اعلام شد
اصلاح‌طلبان درعصر عسرتي كه پشت سر گذاشته‌اند حالا بهتر از هر زماني مي‌دانند كه علم سياست، علم تبديل ناممكن‌ها به ممكن‌هاست. چنين است كه خوب مي‌دانند كه شاهراه نجات‌شان در چيست و چگونه مي‌شود تهديد‌ها را به فرصت تغيير داد.
اصلاح‌طلبان به اين راحتي‌ها از انتخابات كنار نمي‌روند، حتي اگر با رد صلاحيت ٩٩ درصدي روبه‌رو شده باشند. اين نيت و اراده را مي‌شود از عزم و عهد آنان براي تغيير تركيب پارلمان ايران مشاهده كرد. هرچند رفرميست‌هاي سياسي پشت چراغ قرمز ورود به ميدان انتخابات گرفتار شده‌اند اما اين دليلي نيست تا آنان عطاي تلاش براي احقاق مطالبات توده اجتماعي مقتدر خود را به لقايش ببخشند و دست از بازيگري سياسي بشويند. اصلاح‌طلبان درعصر عسرتي كه پشت سر گذاشته‌اند حالا بهتر از هر زماني مي‌دانند كه علم سياست، علم تبديل ناممكن‌ها به ممكن‌هاست. چنين است كه خوب مي‌دانند كه شاهراه نجات‌شان در چيست و چگونه مي‌شود تهديد‌ها را به فرصت تغيير داد. آمران و عاملان جريان اصلاحات هرچند در اين ساعات و دقايق رايزني‌هايي را براي تاييد برخي از كانديداهاي انتخاباتي خود داشته‌اند اما اين تنها راهكار اصلاح‌طلبان براي ايفاي نقش تاريخي‌شان در انتخابات مجلس دهم نيست. چه آنكه اصلاح‌طلبان فراتر از «اميد» براي انتخابات برنامه جامع انتخاباتي دارند. برنامه‌اي كه پيش از اين حسين كمالي عضو شوراي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با «اعتماد» از آن خبر داده بود و روز گذشته برنامه جامع انتخاباتي اصلاح‌طلبان تحت عنوان برجا به تصويب شوراي عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان رسيد. گفتني است برنامه «برجا»ي اصلاح‌طلبان در پنج حوزه سياسي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و محيط زيست تهيه و تنظيم شده است.

به گزارش روابط عمومي شوراي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان، در اين برنامه دغدغه‌هاي جدي ائتلاف فراگير اصلاح‌طلبان در سه محور اصلي حفظ و افزايش اميد در جامعه، تامين و حفظ آرامش جامعه و رونق اقتصادي خلاصه شده است.

در برنامه جامع انتخاباتي اصلاح‌طلبان در حوزه سياست داخلي، محورهايي همچون وضع قوانين مناسب براي تسهيل فعاليت احزاب و فراهم آوري محيطي مناسب و امن براي فعاليت‌هاي حزبي و تشكيلاتي، تسهيل در گردش نخبگان با توسعه رقابت‌هاي مسالمت‌آميز، اصلاح سازوكارهاي قانوني براي برگزاري انتخاباتي سالم‌تر و شفاف‌تر، نظارت مستمر و مناسب بر عملكرد دولت براي شكل‌گيري دولت پاسخگو به عنوان بارزترين مشخصه جامعه مدني، تصويب قوانين در راستاي بسط آزادي‌هاي مدني و تامين حقوق شهروندي و اجرايي كردن اصول مغفول واقع شده قانون اساسي براي تسلط هر چه بيشتر مردم در تعيين سرنوشت خود، مورد نظر قرار گرفته شده است.

در حوزه سياست خارجي نيز وضع قوانين با رويكردهاي تعاملي براي تسهيل ديپلماسي سياسي، فرهنگي، اقتصادي و علمي و تلاش براي ايفاي نقش بيشتر مجلس در بهبود كيفيت روابط خارجي مبتني بر ديپلماسي پارلماني يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي اين حوزه است.

در حوزه اقتصادي ٢٦محور اصلي مورد نظر برنامه‌نويسان قرار گرفته است كه يكي از مهم‌ترين آنها تلاش در راستاي اصلاح ساختار اقتصادي كشور بر مبناي تخصص و مزيت‌هاي ملي با تاكيد بر قابليت رقابت در همه حوزه‌ها براي تحقق اهداف سند چشم‌انداز ١٤٠٤ است.

در حوزه فرهنگي و در سطح ملي آن؛ حمايت از تشكل‌ها و انجمن‌هاي صنفي و تخصصي در حوزه نشر و رسانه و قانونمند و منطقي كردن نظارت بر سايت‌ها و شبكه‌هاي داخلي، تمهيد مقررات ناظر بر رقابت‌پذيري و انحصارزدايي از فعاليت در حوزه‌هاي سينما، تئاتر، موسيقي و راديو و تلويزيون براي مشاركت بخش خصوصي و اصلاح نظام حقوقي ناظر بر فعاليت در حوزه سينما، تئاتر و موسيقي، اتخاذ تمهيدات قانوني حمايت از يگان حفاظت از ميراث فرهنگي، فراهم آوردن بسترهاي قانوني براي بيمه كردن آثار هنري، نظارت بر كار دولت در خصوص اجراي سند تحول آموزش و پرورش كشور و تدوين شاخص‌هاي ارزيابي فرهنگ عمومي جامعه ازجمله محورهاي مهم اين بخش است.
در سطح فراملي در حوزه فرهنگي نيز تسهيل و ارتباط با ايرانيان خارج از كشور و نخبگان فرهنگي خارجي يكي از محوري‌ترين بخش‌هاي اين حوزه است.

در خصوص برنامه‌هاي اجتماعي كه در ٢٣محور تهيه شده است؛ وضع قوانيني كه امنيت انساني را از همه جهات تضمين كند و نيز اصلاح و بازنگري قوانين و مقررات بيمه‌هاي اجتماعي در صدر برنامه‌هاي اين بخش قرار دارد.

برنامه‌هاي محيط زيستي اصلاح‌طلبان ازجمله بخش‌هاي مهم اين برنامه است كه در ٢٨محور تنظيم شده است؛ بازنگري، اصلاح و تقويت ساختار نهادهاي مسوول در راستاي اجراي حكمراني مطلوب محيط زيست در كشور در صدر اين بخش از برنامه‌هاي اصلاح‌طلبان قرار دارد.

بر اساس اين گرارش، اصلاح‌طلبان براي حضور نامزدهاي مجلس در ليست انتخاباتي اقدام به ارزيابي تخصصي نامزدهاي پيشنهادي اين جريان كرده‌اند. هدف از اين اقدام ارتقاي سطح كيفي كانديداها و تشكيل مجلسي توانمند، كارآمد و تخصصي است. تبعيت و وفاداري به منشور و راهبردهاي شوراي عالي اصلاحات و استمرار در حركت اصلاح‌طلبانه خصوصا در شرايط سخت، حساس و سرنوشت‌ساز يكي از محورهاي اصلي ارزيابي كانديداهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي است. در فرم ارزيابي نامزدها مولفه‌هايي همچون تحصيلات، سوابق آموزشي، سوابق پژوهشي و علمي، سوابق اجرايي، حضور در احزاب، اتحاديه‌ها و ان‌جي‌او‌ها، حضور رسانه‌اي، آشنايي با زبان‌هاي خارجي، قابليت راي‌آوري، حسن شهرت، روابط عمومي و ارتباطات، جوان‌گرايي، جنسيت، سابقه حضور در جبهه و ايثارگري، سخنوري، فن بيان و آراستگي در پيشينه اصلاح‌طلبي مورد نظر قرار گرفته است. طبق اين گزارش، يكي از محورهاي اصلي ارزيابي نامزدها، ارزش‌هاست. از سوي ديگر جوان‌گرايي همطراز با سابقه اجرايي در پست معاون رييس‌جمهور ارزش دارد و اين نشانه اعتقاد اصلاح‌طلبان به جوان‌گرايي و همين طور حضور زنان در عرصه اجتماعي است.
برچسب ها: اصلاح طلبان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)