کد خبر: ۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رهبر معظم انقلاب اسلامی :
ایشان بزرگداشت شهدای ورزشکار کشور را تقویت روحیه و اعتلای فکر انقلابی خواندند و افزودند: جوان ورزشکار، به ‏طور طبیعی برای بخش مهمّی از جوان‌ها الگوست و اخلاق، رفتار و کیفیّت و سبک زندگی او می‌تواند تاثیرگذار باشد و جامعه را به‏ سوی دین، اخلاق و معنویّت سوق بدهد.
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی‏ در دیدار دست‏‌اندرکاران برگزاری کنگره‏ شهدای ورزش کشور که در تاریخ 21 دی ماه 94 برگزار شده بود صبح امروز در همایشی که به همین منظور در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد منتشر شد.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با تقدیر از ابتکار جالب بزرگداشت شهدای ورزشکار کشور، تاکید کردند: لازم است جامعه بداند که فداکاری در راه دین و انقلاب، مخصوص یک قشر خاص نیست و همه‏ ی اقشار در این مسابقه‏ ی عظیم و معنوی شرکت دارند.

ایشان بزرگداشت شهدای ورزشکار کشور را تقویت روحیه و اعتلای فکر انقلابی خواندند و افزودند: جوان ورزشکار، به ‏طور طبیعی برای بخش مهمّی از جوان‌ها الگوست و اخلاق، رفتار و کیفیّت و سبک زندگی او می‌تواند تاثیرگذار باشد و جامعه را به‏ سوی دین، اخلاق و معنویّت سوق بدهد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی واژه «پهلوان» را لقبی دارای امتیاز در ادبیّات بومی و ملّی برشمردند و با تجلیل از ورزشکارانی که در محیط‌های ورزشی رفتار شایسته انجام می‌دهند، تاکید کردند: افتخارِ بالاتر از خواندن سرود ملّی‏ و یا بالا رفتن پرچم در سکوی قهرمانی، اقدام آن ورزشکاری است که حاضر نمی‌شود با حریف صهیونیست کشتی بگیرد و یا بانوی ورزشکاری که با چادر و یا حجاب کامل اسلامی روی سکوی قهرمانی می ایستد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای این قبیل رفتارها را همانند رفتن به میدان جنگ و جلوه ای از روحیّه‏ قوی ایرانی مسلمان خواندند و افزودند: این نشاندهنده هویّت یک ملّت و استحکام عنصر و فلز مقاوم آنان است که در مقابل موج توهّمات و احساسات توهّم‏ آمیز شکست نمی‌خورند و مغلوب نمی‌شوند و باید کاری کرد که محیط ورزش به این سمت حرکت کند.

رهبر معظم انقلاب تجلیل از ورزشکارانی را که به‏ طور علنی در میدان قهرمانی از ارزش‌ها پاسداری می‌کنند، با ارزش خواندند و گفتند: یکی از کارهای لازم، تجلیل از ورزشکارانی است که اسم خدا را می‏ آورند و یا بعد از آنکه در رقابت پشت حریف را به خاک می رسانند سجده می‌کنند.

ایشان این رویکرد را نمادی از هویّت و شخصیّت ایران اسلامی دانستند و با تأکید بر ضرورت تقویت آن اظهار امیدوراری کردند که روزبه‏ روز محیط ورزش پاکیزه‏ تر و روشن‏ تر شود.
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)