کد خبر: ۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون وزیر امور خارجه گفت: این وزارتخانه بیشترین تعداد شهدا، جانبازان و ایثارگران را به نسبت کارکنان خود دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، عراقچی که به همراه حجت الاسلام والمسلمین حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید «نیکنام» دیدار و گفت و گو می کرد، با تبریک دهه مبارک فجر و بزرگداشت یاد امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، گفت: اعتلای جمهوری اسلامی ایران و تبدیل شدن کشورمان به یکی از قدرت های بزرگ منطقه و جهان به برکت خون شهدایی است که برای اسلام، انقلاب و سیاست خارجی ایران جان خود را فدا کردند.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه بیشترین تعداد شهدا، جانبازان و ایثارگران را به نسبت کارکنان خود دارد، گفت: از جمله این کارکنان ایثارگر می توان به سفیر ایران در وین و آژانس بین المللی انرژی اتمی و از اعضای تیم مذاکرات هسته ای ایران اشاره کرد که دارای سابقه درخشان آزادگی و سه سال مفقودالاثری است.

عراقچی خاطرنشان کرد: ما هیچ گاه نمی توانیم دین خود را به کسانی که در راه میهن و ارزش های انقلاب از خود گذشتگی کردند ادا کنیم و همواره خود را شرمنده و مدیون این ایثارگران و خانواده های آنان می دانیم.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه افزود: دکتر ظریف، وزیر امور خارجه و تمام اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در طول مذاکرات همواره خون شهدا را در مقابل چشمان خود می دیدند. ما هرآنچه که کردیم با یاد شهدا و به منظور پاسخگویی به رشادت و از خودگذشتگی آن ها بود.

وی با اشاره به فعالیت شهید «بهنام نیکنام» در وزارت امور خارجه، گفت: این وزارت خانه تمام توان خود را برای رفع مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری به کار گرفته است چرا که اجر خدمت صادقانه به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با هیچ پاداش و ارزشی قابل مقایسه نیست.

عراقچی با تشکر از حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل توجه ویژه به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، گفت: خدمت کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نهاد، خدمتی مقدس است.

​حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله حسنی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار با بیان اینکه دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به منظور ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به آنان و رسیدگی به مسائل مطرح از سوی این خانواده ها انجام می شود، گفت: مقام معظم رهبری همواره دغدغه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را دارند.

قائم مقام نمانیده ولی فقیه در بنیاد افزود: ما هر کاری کنیم نمی توانیم ایثار و فداکاری خانواده های شهدا و ایثارگران را جبران کنیم و هرآنچه که انجام می شود شبنمی از اقیانوس عظیم از خودگذشتگی ایثارگران ما است.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی افزود: توجه و رسیدگی به جامعه ایثارگری در تمام نقاط کشور، اصل کار بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

شهید «بهنام نیکنام» از کارکنان رسمی وزارت امور خارجه در سال 1373 و در سن 27 سالگی در جریان جنگ در بوسنی به مقام شهادت نائل آمد.
برچسب ها: عراقچی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)