کد خبر: ۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
بارگینی خاطرنشان کرد: مسیر مسابقه ماراتن کرمان از نظر امنیتی از سطح بالایی برخوردار است و تدابیر لازم در نشستی که با استاندار کرمان داشتیم در نظر گرفته شده است.
مدیر برگزاری مسابقه ابر ماراتن بین المللی لوت و متخصص مسافت های طولانی در کویر گفت: مسابقه فوق ماراتن با عنوان 'ابر ماراتن راه ابریشم ایران' از دوم تا نهم ماه می میلادی مصادف با 12 تا 19 اردیبهشت در کویر کرمان برگزار می شود.

پائولو بارگینی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به شعار این مسابقه مبنی بر 'بیایید با ما در گرمترین نقطه جهان بدوید' افزود: ثبت نام برای حضور در مسابقه ابر ماراتن راه ابریشم ایران آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه سلامت تمام دونده ها باید تایید شود گفت: دونده ها باید نوار قلب و تائیدیه پزشکی که در محل سکونت خود تهیه کرده اند به همراه داشته باشند.

وی افزود: برخی بنا به دلایلی نمی خواستند مسابقات ابر ماراتن راه ابریشم ایران در کرمان برگزار شود در حالی که برای مسئولان برگزاری ماراتن مشخص شد کویر کرمان در منطقه سبز قرار گرفته و هیچ مشکلی برای برگزاری این مسابقات وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ابر ماراتن راه ابریشم ایران قبلا در کشورهای مصر و مراکش برگزار می شد بیان کرد: یکی از دلایل برگزاری این ماراتن بین المللی در کرمان امنیت کویر این استان است.

وی تاکید کرد: مسابقات ماراتن صحرا در مصر به دلیل نبود امنیت حذف شد.

بارگینی خاطرنشان کرد: مسیر مسابقه ماراتن کرمان از نظر امنیتی از سطح بالایی برخوردار است و تدابیر لازم در نشستی که با استاندار کرمان داشتیم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه فرصت کافی برای اطلاع رسانی برگزاری مسابقه ابر ماراتن راه ابریشم ایران در کویر کرمان وجود نداشت اظهار کرد: قرار بود این ماراتن از سال 2017 در کرمان راه اندازی شود و جلو افتادن زمان برگزاری مسابقه، اطلاع رسانی را با مشکل مواجه کرد زیرا دونده ها از سال های قبل برنامه سال بعد خودشان را تنظیم می کنند.

وی با بیان اینکه این ماراتن در دو ورژن انجام می شود افزود: یک مسیر به مسافت 250 کیلومتر و مسیر دیگر با مسافت 150 کیلومتر خواهد بود.

وی افزود: مسیر مسابقه برای هر دو ورژن یکی است و از دوم ماه می میلادی آغاز می شود.

بارگینی بیان کرد: هزینه ثبت نام در این مسابقات برای افراد ایرانی حدود هزار یورو و برای دونده های دیگر کشورها مبلغی بیش از دو هزار و 500 یورو در نظر گرفته شده است.

این دونده و پزشک ایتالیایی افزود: نکات ایمنی لازم برای برگزاری این مسابقات در نظر گرفته شده به گونه ای که مسیر مسابقه را با استفاده از امدادگر، پزشک، پرستار به همراه آمبولانس و بالگرد پوشش خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری این ماراتن، مستقیم و غیرمستقیم تعداد 100 نفر با ما همکاری خواهند کرد بیان کرد: در ماراتن امسال تعداد زیادی از ثبت نام کننده ها از کشورهای ایتالیا، انگلیس، چین، فیلیپین، لبنان، کانادا، استرالیا و آلمان شرکت خواهند کرد که بیشتر دونده های شاخص هستند.

مدیر برگزاری مسابقه ابر ماراتن بین المللی لوت گفت: تاکنون 25 نفر برای شرکت در این ماراتن ثبت نام کردند.

پائولو بارگینی افزود: مسیر مسابقه نیز با نصب پرچم های مخصوص نشانه گذاری شده به شکلی که به هیچ وسیله ارتباطی و GPS نیاز نیست اما مانعی برای به همراه داشتن وسایل ارتباطی وجود ندارد.

وی با تاکید بر جداسازی زباله ها در این مسابقات تصریح کرد: اگر دونده ای به اشتباه زباله ای را روی زمین بیاندازد از مسابقه اخراج خواهد شد.

وی گفت: حدس ما این است حدود یکصد نفر در این رقابت ها شرکت کنند البته مسابقاتی نظیر مسابقه ابرماراتن راه ابریشم در جهان وجود دارند که در آن حتی هزار و 500 نفر شرکت می کنند. 

وی خاطرنشان کرد: یک نمونه درخت گز با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی به تعداد دونده ها در کویر کاشته خواهد شد و با خصوصیاتی که این ماراتن دارد در آینده استانداردهای ابرماراتن های دنیا از ماراتن کرمان الگو برداری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در نظر داریم از شرکت های خصوصی به منظور اسپانسر شدن کمک بگیریم گفت: از مشارکت این شرکت ها استقبال خواهیم کرد اما اولویت با شرکت های استان کرمان خواهد بود.

وی بیان کرد: امیدواریم در سال آینده از هر 60 کشور در این ماراتن شرکت کننده داشته باشیم.

وی افزود: برنامه اختتامیه ابرماراتن راه ابرایشم کویر کرمان در باغ فتح آباد کرمان برگزار خواهد شد.
بارگینی گفت: به برنده های ماراتن یک مدال از جنس مس و طرح کلوت های کرمان اهدا خواهد شد.

مسابقه فوق ماراتن به رقابت هایی گفته می شود که مسیر دوی آنها بیش از 42 کیلومتر باشد.
برچسب ها: ابرماراتن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)