کد خبر: ۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مشاور ارشد رئیس جمهوری در پاسخ به برخی شائبه‌های مطرح شده از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس تأکید کرد که رسیدگی جدی به تخلفات مؤسسه «ثامن‌الحجج» نشان از پاکی دولت یازدهم است.
مشاور ارشد رئیس جمهوری در پاسخ به برخی شائبه‌های مطرح شده از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس تأکید کرد که رسیدگی جدی به تخلفات مؤسسه «ثامن‌الحجج» نشان از پاکی دولت یازدهم است.

علی اکبر ترکان این سخن را در واکنش به نامه چند روز پیش 13 نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهوری گفت که از روحانی خواسته بودند درباره ارتباط مسائل مالی ایجاد شده برای مؤسسه یادشده و ارتباط این مؤسسه با ستاد انتخاباتی وی در سال 92 توضیح دهد. چنین شائبه‌ای اول بار از سوی عطاء‌الله حکیمی، نماینده رودبار مطرح شد که در ایام انتخابات جزو حامیان حسن روحانی بود اما به فاصله چند هفته‌ای بعد از شروع به کار دولت و چینش ترکیب کابینه و مسئولیت‌های دولتی، وی تبدیل به یکی از منتقدان دولت یازدهم شد.

او روز گذشته هم در گفت‌و‌گو با تسنیم گفت: «متأسفانه دفتر مرکزی مؤسسه ثامن‌الحجج در خیابان کریم‌خان  تهران ستاد مرکزی آقای روحانی در انتخابات ریاست ‌جمهوری 92 بود و این موضوع این شائبه را ایجاد کرده که عدم تعیین تکلیف این مؤسسه به همین دلیل بوده است.»
اما ترکان، مشاور رئیس جمهوری توضیح داده است که «ساختمان یادشده در زمان انتخابات متعلق به فردی از فعالان بخش خصوصی و با اسم و مشخصات معلوم بوده است.» وی به ایسنا گفت: «این شخص یک سال و نیم بعد در اسفند سال 93 ساختمان را به مؤسسه ثامن‌الحجج فروخته است بنابراین، موضوع ستاد آقای روحانی به این مؤسسه ربطی ندارد.»

مشاور ارشد رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به اینکه زمانی که ساختمان در اختیار ستاد آقای روحانی قرار گرفت نیمه تمام بود،‌ توضیح داد: «زمانی که ساختمان در اختیار ما قرار گرفت، از نظر ساخت و بنایی تمام شده بود اما برق، آسانسور، تأسیسات و تلفن نداشت و ما خودمان آن را تکمیل کردیم.»

ترکان با بیان اینکه تا قبل از اینکه تخلفات مؤسسه ثامن‌الحجج اثبات نشده باشد، این مؤسسه بدنام نبوده است و بعد از رسیدگی به تخلفات، دولت فعلی به موضوع رسیدگی کرده است، گفت: «دولت‌های قبلی در این زمینه وارد نشده بودند. پس اینکه در حال حاضر مؤسسه ثامن‌الحجج تحت شدیدترین بررسی‌ها قرار دارد، نشان از صحت کار و پاک بودن دولت دارد. اگر این ساختمان از سوی این مؤسسه به آقای روحانی داده شده بود و دولت ناپاک بود، الان باید مؤسسه از مصونیت برخوردار می‌بود.»
برچسب ها: دولت یازدهم ، ترکان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)