کد خبر: ۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
دهدشتی:
بابک زنجانی در نظام اقتصاد دولتی ایران تبدیل به نماد فساد شده است. شاید پرونده‌های همچون زنجانی و رحیمی سبب شد که رئیس دولت یازدهم بارها در صحبت‌های خود به کنار رفتن دولت از اقتصاد و واگذاری آن به بخش خصوصی تأکید کرده و حتی با طنز تلخی برخی از دولتمردان را به دل نکندن از این حلاوت و شیرینی تقبیح می‌کند.
مسئول کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس گفت: با توجه به اینکه برجام به نتیجه رسیده است، باید یکی دو ماه صبر کرد و در این شرایط فرصتی که قاضی به متهم داده منطقی می‌رسد تا بتواند بدهی‌اش را بپردازد چراکه اگر بدهی خود را پرداخت کند، بخشی از اتهاماتش رفع می‌شود اما اینکه چه شیوه‌ای به کار برده و چه کسانی پشت پرده هستند، آن یک بحث جداگانه دارد.

بابک زنجانی در نظام اقتصاد دولتی ایران تبدیل به نماد فساد شده است. شاید پرونده‌های همچون زنجانی و رحیمی سبب شد که رئیس دولت یازدهم بارها در صحبت‌های خود به کنار رفتن دولت از اقتصاد و واگذاری آن به بخش خصوصی تأکید کرده و حتی با طنز تلخی برخی از دولتمردان را به دل نکندن از این حلاوت و شیرینی تقبیح می‌کند.

محمدرضا رحیمی محکوم شد و اکنون دوران محکومیت خود را سپری می‌کند بقایی چند روز پیش با قید وثیقه آزاد شد اما بابک زنجانی که امضای ۴ وزیر دولت احمدی‌نژاد را پای توصیه‌نامه خود داشت هنوز از دادن بیت‌المال خودداری می‌کند و هر روز بهانه‌ای برای بدهی ۴ میلیارد یورویی خود می‌آورد.

سید حسین دهدشتی مسئول کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس در گفت‌وگو با ندای ایرانیان در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی با اشاره به لغو تحریم‌ها گفت: با توجه به لغو تحریم‌ها، قاعدتاً او باید هر چه سریع‌تر و طی همین یک ماهی که دادگاه به او مهلت داده از طریق بانک چینی که ادعا می‌کرد، این کار را انجام دهد چون ادعای بابک زنجانی همیشه این بود که تحریم‌ها مانع انتقال پول شده است.

نماینده مردم آبادان افزود: در طول روند دادگاه، بهانه زنجانی همواره این بود که من می‌خواهم پول را پس بدهم اما تحریم‌ها اجازه نقل و انتقال پول را نمی‌دهد این صحبت‌ها در کمیسیون انرژی هم بررسی شد اما ما همان زمان این بهانه‌ها را غیر قابل قبول می‌دانستیم.

وی تصریح کرد: من مطمئن نیستم که زنجانی پولی داشته باشد یا نیت پرداخت بدهی را داشته باشد او به شرطی که خودش و کسانی که پشت او هستند اراده بازپرداخت این بدهی را داشته باشند، قابل وصول است اما امیدواریم که این اتفاق بیفتد تا لااقل یکی از صحبت‌های او محقق شود؛ چراکه در این مدت همه صحبت‌هایش دروغ بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برجام به نتیجه رسیده است، باید یکی دو ماه صبر کرد و در این شرایط فرصتی که قاضی به متهم داده منطقی می‌رسد تا بتواند بدهی‌اش را بپردازد چراکه اگر بدهی خود را پرداخت کند، بخشی از اتهاماتش رفع می‌شود اما اینکه چه شیوه‌ای به کار برده و چه کسانی پشت پرده هستند، آن یک بحث جداگانه دارد.

نمایندگان عضو کمیسیون انرژی بارها بر این نکته تأکید کردند که بعد از بازگرداندن پول بیت‌المال می‌بایست پشت پرده پرونده بابک زنجانی و حامیان وی باید پیگیری شود.
برچسب ها: بابک زنجانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)