کد خبر: ۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد:
محسن جلال‌پور به رفت‌وآمدها، مذاکرات و نشست‌های هیات‌های تجاری طی سه هفته‌ی اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: در روزهای پس از اجرای برجام، اتفاقات بسیار خوبی برای کشور رقم خورد.
دوازدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با حضور رییس اتاق بازرگانی ایران و استاندار کرمان برگزار شد.
به گزارش کرمان‌شهر آن‌لاین، رییس اتاق ایران در این نشست با بیان این‌که برجام پس از طی دوران سخت و طولانی و با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، هم‌راهی سه‌ قوه و درایت دولت و تیم مذاکره‌کننده اجرایی شد، گفت: این مهم یکی از دست‌آوردهای بزرگ و موفق نظام در طول دهه‌های گذشته بود و دنیا پذیرفت که ایران توان ایستادگی، مقاومت و به نتیجه رسیدن خواسته‌های خود را دارد.
محسن جلال‌پور به رفت‌وآمدها، مذاکرات و نشست‌های هیات‌های تجاری طی سه هفته‌ی اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: در روزهای پس از اجرای برجام، اتفاقات بسیار خوبی برای کشور رقم خورد.
رییس اتاق کرمان ادامه داد: با حضور رییس‌جمهور چین در ایران، مراودات 600 میلیارد دلاری بین دو کشور در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری‌های مشترک و فعالیت‌های بنگاهی طی 10 سال آینده مطرح شد که علاقه‌مندی برای هم‌کاری بین بخش خصوصی دو طرف وجود داشت. 
وی در ادامه، با اشاره به سفر رییس‌جمهور و هیاتی از بخش خصوصی به ایتالیا و فرانسه بیان کرد: در این سفر اتفاقات خوب و استقبال، بیش از حد انتظار رخ داد و در ایتالیا تمام وقت این گروه در زمینه‌ی برگزاری نشست‌ها و دیدارهایی با فعالان اقتصادی این کشور صرف شد.
جلال‌پور به بیان مطالبی در رابطه با سفر به فرانسه پرداخت و به برگزاری نشستی با حضور بیش از 90 درصد از فعالان اقتصادی این کشور اشاره کرد و گفت: اعضای این نشست آمادگی خود برای حضور و فعالیت پایدار و مشترک با ایران را مطرح کردند و به خوبی دریافتند که ایران دیگر بازار مصرفی نیست؛ بلکه مکانی برای سرمایه‌گذاری است.
رییس اتاق ایران تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری در منطقه را بسیار مهم دانست و بیان کرد: اگرچه به نحوه‌ی اجرای قراردادهای منعقد شده با فعالان اقتصادی کشورهای مختلف انتقاداتی وجود دارد، اما وجود چنین قراردادهایی برای جذب سرمایه‌گذاری بیش‌تر، همواره مورد تاکید است.
وی در این خصوص به ذکر یک مثال پرداخت و گفت: برخی به خرید 120 فروند هواپیما انتقاد داشتند و می‌گفتند نیاز به خرید هواپیما در این مقطع زمانی نبود، اما این اقدام می‌تواند فرصتی برای ذخیره‌ی هزینه چند میلیارد دلاری باشد که اکنون نصیب شرکت‌های هواپیمایی خارجی می‌شود. 
رییس اتاق ایران ادامه داد: یعنی در حال حاضر، بسیاری از هم‌وطنان ما از پروازهای خارجی استفاده می‌کنند که اگر در داخل کشور هواپیما و خدمات خوب ارایه شود، این هزینه به شرکت‌های داخلی خواهد رسید.
جلال‌پور اظهار داشت: اما در این بین یک نکته بسیار مهم باید مورد توجه باشد؛ این تعداد هواپیمای خریداری شده نباید در اختیار شرکت هواپیمایی دولتی قرار گیرد؛ زیرا در حال حاضر، یکی از شرکت‌های هواپیمایی دولتی کشور به‌عنوان متضررترین شرکت هواپیمایی دنیا معرفی شده و اگر این هواپیماها در اختیار این‌گونه شرکت‌ها قرار گیرد، پس از مدتی یک شرکت ورشکسته‌ی بزرگ به دولت تحویل داده می‌شود و دولت به‌عنوان ضامن و پشتیبان اصلی این شرکت، باید ضررهای آن را پرداخت کند. 
عضو شورای پول و اعتبار کشور خاطرنشان کرد: بهتر است در این رابطه با انجام کار رقابتی و انتخابی، برای بخش خصوصی نیز حق قایل شد و بهترین گزینه برای در اختیار گذاشتن این تعداد هواپیما را انتخاب کنند. 
وی ضمن ابراز امیدواری بسیار به دوران پساتحریم، بر مدیریت صحیح و منطقی این دوران تاکید کرد و گفت: ما معتقدیم که مسیر را درست رفته‌ایم، اما باید در روش‌ها تجدید نظر کرد.
رییس اتاق ایران با بیان این‌که اکنون نرخ بی‌کاری بالاست و سالانه نیز تعداد زیادی فارغ‌التحصیل به این میزان افزوده می‌شود، تصریح کرد: با توجه به کاهش درآمدهای نفتی کشور، جذب سرمایه‌گذاری و انعقاد قراردادهایی در حوزه‌های مختلف، برای ایجاد اشتغال بیش‌تر جوانان و هم‌چنین سامان‌دهی زیرساخت‌ها و رشد توسعه ضرورت دارد.
جلال‌پور بیان کرد: اگر قرار باشد دولت کاهش درآمدهای نفتی را از طریق افزایش دریافت مالیات جبران کند، باید تولید رونق یابد و بنگاه‌های اقتصادی فعال‌تر شوند.
لازم به ذکر است؛ در دوازدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور رییس اتاق بازرگانی ایران و استاندار کرمان هم‌راه بود، فرصت‌های پسابرجام تبیین، بر لزوم جذب سرمایه‌گذاری در استان تاکید، و عملکرد نشست‌های گذشته‌ی این شورا بررسی شد.
برچسب ها: محسن جلال پور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)