کد خبر: ۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل بهزیستی استان خبر داد:
مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: سن اعتیاد در جامعه پایین آمده و در مواردی به زیر 10 سال می‌رسد همچنین جنسیت اعتیاد به سمت زنان تمایل پیدا کرده که باید آن را جدی بگیریم و در این خصوص پیشگیری صورت گیرد.
مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: سن اعتیاد در جامعه پایین آمده و در مواردی به زیر 10 سال می‌رسد همچنین جنسیت اعتیاد به سمت زنان تمایل پیدا کرده که باید آن را جدی بگیریم و در این خصوص پیشگیری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گفتارنو صبح یکشنبه عباس صادق زاده در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: هر مجموعه‌ای در جامعه یک نقش و ماموریتی برای خودش دارد که برای رسیدن به آنها برنامه‌هایی طرح می‌کند.

صادق‌زاده افزود: سازمان بهزیستی به نوعی تامین کننده رفاه اجتماعی در جامعه است و تلاش می‌کند تا در جامعه زمینه ساز رفاه اجتماعی باشد.

وی خاطرنشان ساخت: ایجاد و توسعه رفاه اجتماعی می‌تواند زمینه‌ساز سایر موارد در جامعه باشد اگر رفاه اجتماعی در جامعه‌ای  نباشد امنیت اجتماعی نیست و توسعه اقتصادی میسر نمی‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: رفاه اجتماعی می‌تواند زیر‌ساخت همه توسعه‌ها باشد،اگر چه بخشی از رفاه مردم نیازهای مادی آنها است اما اساسی ‌ترین نیاز امنیت روانی است.

صاق‌زاده گفت: رفاه اجتماعی عنصری است که اگر در کنار برنامه‌های دیگر نباشد اثری ندارد و سازمان بهزیستی تلاش می‌کند تا امنیت رفاه اجتماعی را در جامعه ایجاد کند.

این مسئول آگاه متذکر شد: شاید نیازهای اجتماعی نیازهایی نباشند که در جامعه بزرگ شوند یا مردم از بیان آنها خشنود شوند اما این مشکلات 80 درصد مشکلات را به خود اختصاص می‌دهند و باید برای حل آن اقدام کرد.

وی یادآور شد: در جامعه امروز شاهد سکونت‌گا‌های غیر رسمی هستیم و بسیاری از مردم سوال می‌کنند سکونت غیر رسمی کجاست.

صادق‌زاده افزود: عده‌ای در جامعه نیاز به حمایت دارند از جمله زنان سرپرست خانواده و معلولین، اگر چه متولی پرداختن به آسایش و بهداشت روانی مردم دستگاه‌های رفاه اجتماعی است اما مطبوعات، جراید و رسانه‌ها نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی تاکید کرد: مبنای تمامی اتفاقاتی که در جامعه رخ می‌دهد در بحث پیشگیری است اگر به موضوع پیشگیری اهمیت دهیم از بسیاری اتفاقاتی که پیش می‌آید جلوگیری می‌شود. 

وی ادامه داد: در مراکز سرپرستی امروز 80 درصد از بچه‌های بدسرپرست زندگی می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان خطر نشان ساخت: در سال 1375 در کرمان فقط یک مرکز ترک اعتیاد وجود داشت اما متاسفانه بعد از گذشت 18 سال اینک 388 مرکز ترک اعتیاد به عناوین مختلف اعتیاد سرپایی، سرپناه شبانه، طولانی مدت و ... داریم که در این خصوص ویترین ما کامل شده است.

صادق‌زاده گفت: سن اعتیاد در جامعه پایین آمده و در مواردی به زیر 10 سال می‌رسد همچنین جنسیت اعتیاد به سمت زنان تمایل پیدا کرده که باید آن را جدی بگیریم و در این خصوص پیشگیری صورت گیرد.

وی اشاره کرد: دو مرکز ترک اعتیاد ویژه زنان در شهر کرمان قرار دارد، یک مرکز در بردسیر و دو مرکز در شهرستانهای زرند و سیرجان به زودی راه‌اندازی می‌شود.

مدیر کل سازمان بهزیستی متذکر شد: سیم‌کشی پراید و بسیاری از قطعات کارخانه تبریز توسط معلولین بمی صورت گرفته و همچنین لباس فرم کارکنان سایپا و ایران خودرو توسط معلولین کرمانی طراحی و دوخته شده که این خود نشانگر توانمندی این افراد می‌باشد.

وی مشارکت مردم را در قالب تشکل‌های دولتی مثبت ارزیابی کرد و عنوان داشت: 900 تشکل غیر دولتی در استان مشغول فعالیت هستند که 27 مورد در مسایل اجتماعی، 43 مورد توانبخشی و 18 تشکل غیر رسمی در حوزه پیشگیری با این سازمان همکاری دارند.

صادق‌زاده گفت: افراد با تجربه و متخصص باید در تشکل‌های غیردولتی مشغول فعالیت باشند اما متاسفانه مراکز حمایتی اغلب با فکر و منطق شکل نگرفته‌اند و بیشتر در آنها این موضوع به عنوان شغل در نظر گرفته می‌شود و افراد غیر متخصص در آنها ارائه خدمت می‌کنند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)