کد خبر: ۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
از خاطر نبریم که اصلاح طلبی زنده است. اصلاح طلبی یک جریان پویا است که با وجود دشواری‌ها و ناملایمات به راه خود ادامه می‌‌دهد. مردمسالاری محصول مقاومت و پایداری در راه اصلاح طلبی است.
ابراهیم جهانگیری در خصوص دلایل رد صلاحیت خود گفت: ابتدا هیات نظارت استان کرمان اینجانب را به استناد بند 1 ماده 28(عدم التزام عملی به اسلام و جمهوری اسلامی) قانون انتخابات ردصلاحیت کرده بود اما پس از رسیدگی شورای نگهبان و در حالی که به نظر می رسید توضیحات و سوابق بنده قانع کننده و روشن بوده، اکنون شورای نگهبان بنده را به استناد بند ب ماده 29 (عدم استعفای به موقع از عنوان دولتی) ردصلاحیت کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به ارایه مستندات قانونی به شورای نگهبان جای شگفتی و تامل فراوان دارد که در این باره فقط باید بگویم متاسفم.


به گزارش گفتارنو متن کامل نامه ابراهیم جهانگیری به شرح ذیل است:

به نام عدالت گستر بی همتا 
مردم نجیب و گرانقدر شهرستان‌های سیرجان و بردسیر 

سلام 
همانگونه که حتما مطلع شده‌اید اینجانب از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌ام و امکان ادامه فعالیت انتخاباتی از بنده سلب شده است. از همین رو لازم دیدم برای روشن شدن افکار عمومی و ثبت در تاریخ انتخابات این حوزه‌ی انتخابیه، نکاتی را به اطلاع شما برسانم. 

از حدود یک سال قبل اقشار مختلف مردم و فعالان سیاسی اصلاح‌ طلب و اعتدال‌گرا از اینجانب برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات دعوت کردند. میزان این دعوت‌ها به شکلی بود که بنده به احترام مردم و با توجه به شرایطی که در دو دوره گذشته مجلس رخ داده بود، عزم خویش را جزم کردم تا وارد صحنه رقابت شوم. از روز نخست برایم روشن بود که ورود به این عرصه، بس دشوار و طاقت فرساست. اما مقاومت، صبر و از خودگذشتگی خمینی کبیر (ره) و شهدای راه انقلاب اسلامی برایم همچون گذشته الگویی غیرقابل تغییر بوده و هست و از همین رو بود که پا در این کارزار گذاشتم. البته در فاصله‌ی این یک سال اتفاقات ناگوار زیادی رخ داد که نشان می دهد ما برای «تحمل دیگری» و رعایت «انصاف در عمل و گفتار» راه درازی در پیش داریم. برخی رقبا در این مدت ناجوانمردانه کوشش کردند که رقیب‌شان را از صحنه خارج کنند. دایره این رفتارهای ضداخلاقی به حدی بود که بی پروا در فضای عمومی توهین و تخریب کردند. اما این بنده‌ی کمترینِ خداوندِ رحمان، از حق خویش گذشتم؛ باشد که تخریب کنندگان در محکمه الهی پاسخی مناسب داشته باشند. 

همراهان ارجمند!
اکنون با توجه به اظهار نظر شورای نگهبان من و تعداد زیادی از فعالان اصلاح طلب کشور از رقابت با سایر کاندیداهای انتخابات مجلس بازمانده‌ایم. این اتفاق برای فردی چون من که در بیش از سه دهه گذشته در خدمت انقلاب اسلامی و اهداف عالیه آن بوده‌ام؛ تلخ است. اما معتقدم باید واقعیت را پذیرفت و چشم به آینده داشت. هر چند می‌دانم که بسیاری از مردم عزیز بردسیر و سیرجان کام شان تلخ شده اما این تلخکامی نبایستی ما را از راهی که انتخاب کرده‌ایم، باز دارد. درباره رد صلاحیت خودم هم باید توضیح دهم که ابتدا هیات نظارت استان کرمان اینجانب را به استناد بند 1 ماده 28(عدم التزام عملی به اسلام و جمهوری اسلامی) قانون انتخابات ردصلاحیت کرده بود اما پس از رسیدگی شورای نگهبان و در حالی که به نظر می رسید توضیحات و سوابق بنده قانع کننده و روشن بوده، اکنون شورای نگهبان بنده را به استناد بند ب ماده 29 (عدم استعفای به موقع از عنوان دولتی) ردصلاحیت کرده است.  که با توجه به ارایه مستندات قانونی به شورای نگهبان جای شگفتی و تامل فراوان دارد که در این باره فقط باید بگویم متاسفم.

مردم آگاه! 
از خاطر نبریم که اصلاح طلبی زنده است. اصلاح طلبی یک جریان پویا است که با وجود دشواری‌ها و ناملایمات به راه خود ادامه می‌‌دهد. مردمسالاری محصول مقاومت و پایداری در راه اصلاح طلبی است. جریانی که روش‌های اعتدالگرایانه و مسالمت جویانه با آن گره خورده است. در پایان لازم است خطاب به تمام زنان و مردان نیک سرشتی که با تشخیص، نیتی صادقانه و با وجود تمام ناملایمات بدون انتظارات غیرمتعارف در این مدت بنده را همراهی کردند؛ بگویم: برای همیشه سپاسگزار محبت و حمایت خالصانه شما هستم. امیدوارم به زودی و در فرصتی مناسب با شما به تفصیل سخن بگویم . 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی 1403 به داروخانه‌ها

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شدند

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)