کد خبر: ۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
گروه کوهنوردی کرمان، با حمایت کمیسیون کشاورزی و آب اتاق کرمان و اندیشکده تدبیر آب ایران در راستای جلب توجه جامعه به بحران آب، به قله کازبک گرجستان (اورست کوچک) صعود می کند.

گروه کوهنوردی کرمان، با حمایت کمیسیون کشاورزی و آب اتاق کرمان و اندیشکده تدبیر آب ایران در راستای جلب توجه جامعه به بحران آب، به قله کازبک گرجستان (اورست کوچک) صعود می کند.

به گزارش گفتارنو؛ این گروه کوهنورد با شعار "آب، اقتصاد سبز و پایداری محیط زیست" برای صعود به قله 5047 متری کازبک در شهر کازبکی کشور گرجستان، به منطقه مذکور اعزام خواهند شد. به همین منظور نشستی با حضور رییس کمیسیون کشاورزی و آب و دبیر کل اتاق، روسای هیات های کوهنوردی استان و شهرستان کرمان و گروه کوهنوردی مذکور برگزار شد که دبیرکل اتاق کرمان در ابتدای این نشست، گفت: کمیسیون کشاورزی و آب اتاق کرمان و اندیشکده تدبیر آب ایران، از فعالیت های فرهنگی و ورزشی برای مبارزه با پدیده خشکسالی و مصرف بهینه آب به ویژه برداشت های بی رویه از منابع آب زیرزمینی، حمایت کرده و این حمایت ها را از برنامه صعود کوهنوردان به قله کازبک گرجستان نیز ادامه خواهد داد. مسعود رشیدی‌نژاد، خاطرنشان کرد: تا چند سال آینده خشکسالی و کمبود آب در تمام دنیا به جزء چند کشور خاص، رخ خواهد داد که امیدواریم این اقدام فرهنگی بین المللی بتواند تاثیرگذاری لازم در زمینه توجه جدی‌تر به بحران آب را داشته باشد.

در ادامه این نشست رییس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق کرمان با بیان اینکه حمایت از برخی فعالیت ها در زمینه توجه به بحران آب، با رکابزنی گروه دوچرخه سواری برنا در نقاط مختلف استان و کشور آغاز شده است، گفت: حمایت از صعود کوهنوردان به قله کازبک گرجستان نخستین فعالیت فرهنگی ما در سطح بین المللی است. حسین نجف آبادی پور، با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم با استفاده از چنین برنامه‌های فرهنگی و ورزشی به اهداف مورد نظر در زمینه توجه به بحران آب برسیم، افزود: قصد داریم در داخل کشور نیز انجمن های محلی را برای کمک به بحران آب در هر منطقه راه اندازی کنیم.

همچنین رییس هیات کوهنوردی شهرستان کرمان در ادامه این نشست گفت: صعود این گروه کوهنورد که از 8 تا 12 روز طول خواهد کشید، نخستین صعود زمستانی ایرانی‌ها به این منطقه است و با توجه به شرایط آب و هوایی ویژه در حوالی این قله، کار بسیار سخت خواهد بود. رسول زندی، با اشاره به اهمیت این صعود با هدف توجه به بحران آب، افزود: مصرف صحیح آب باید با اطلاع رسانی فعالیت های انجام شده در این زمینه و فرهنگ سازی لازم، در بین مردم نهادینه شود تا تاثیرگذار باشد.

گفتنی است، اتاق کرمان اهمیت ویژه‌ای به کمبود و بحران آب در استان کرمان دارد و اقدامات بسیاری در این زمینه از جمله راه‌اندازی اندیشکده تدبیر آب و اطلاع رسانی از طریق حمایت از برنامه‌های مختلف با شعار توجه به بحران انجام داده است. همچنین رییس اتاق کرمان در یادداشتی به 13 اسفندماه روز جهانی آب که برنامه های این روز در سال جاری با شعار "آب و اشتغال" برگزار می شود، اشاره و خاطرنشان کرده است: برای صرفه جویی هر چه بیشتر در مصرف آب باید وفاق ملی، حرکت گسترده و مشارکت همگانی در قالب جبهه نجات آب اتفاق بیفتد. به گفته رییس اتاق ایران، بحران آب به چنان ابعادی رسیده که ایران در اضافه برداشت آب از طبیعت، مقام اول خود را با فاصله‌ای زیاد از مصر که جایگاه دوم را دارد، تثبیت کرده، دو سوم دشت های کشور درگیر تنش آبی است و اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی، توان آبدهی را در بسیاری از دشت های ایران بصورتی غیربازگشت، به ویران کرده‌ای تبدیل می‌کند؛ همچنین اهداف تعادل بخشی برنامه های چهارم و پنجم توسعه با شکست فاحش روبروست و ساختار مدیریت بحران، به تمامی فروپاشیده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)