کد خبر: ۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: 50 درصد مدارس غیر استاندارد استان کرمان تاکنون استاندارد سازی شده است و حدود نیمی از مدارس استان از لحاظ فیزیکی در شرایط غیر استاندارد هستند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: 50 درصد مدارس غیر استاندارد استان کرمان تاکنون استاندارد سازی شده است و حدود نیمی از مدارس استان از لحاظ فیزیکی در شرایط غیر استاندارد هستند.
به گزارش گفتارنو به نقل از ایرنا؛ غلامرضا رجایی در جمع خبرنگاران در محل اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان افزود: یکی از ارکان آموزش، فضای آموزشی است که نکته بسیار مهمی است و فضای فیزیکی آموزشی برای ارائه آموزش توسط معلم و فراگیری آموزش توسط دانش آموز انگیزه ایجاد می کند.
وی تاکید کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور تلاش می کند بر اساس آخرین آیین نامه ها، روش ها و معماری، فیزیک مدارس را طوری طراحی کنیم که فضایی بانشاط و آرام و دلنشین برای دانش آموزان فراهم شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی برای استاندارد سازی فضاهای آموزشی غیر استاندارد، توانستیم آن فضاها را شناسایی و بر اساس معیارها و شاخص های مورد نظر نسبت به استانداردسازی آنها اقدام کنیم.
وی ادامه داد: بر اساس سرانه ها و شاخص های هر استان اقدام به تامین اعتبار شد و طبق اولویت ها نسبت به تقویت و مقاوم سازی و تخریب مدارس اقدام کردیم.
رجایی با بیان اینکه از سال 85 تاکنون 644 مدرسه در قالب سه هزار و 976 کلاس درس شناسایی شده است تصریح کرد: از این تعداد توانستیم سه هزار و 245 کلاس درس را استاندارد سازی و تحویل آموزش و پرورش دهیم.
وی افزود: بقیه آن در 120 پروژه تخریب و بازسازی با 748 کلاس درس در دست اجراست که با تامین اعتبار تا 2 سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد: طی 2 سال گذشته 143 مدرسه با مشارکت خیرین در استان نوسازی و تحویل آموزش پرورش شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان اظهار کرد: همچنین هشت استخر شنا و 16 سالن ورزشی در کنار پروژه های دیگر با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال ساخت است که برای اتمام آنها به 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم. 
وی با اشاره به پروژه های استانی سازمان نوسازی مدارس گفت: در حال حاضر 159 پروژه با 322 کلاس درس هم از محل طرح های استانی ماده 1 تبصره 22 و ماده 180 در دست اجرا داریم که امیدواریم با تامین اعتبار پیشرفت خوبی در این زمینه داشته باشیم.
رجایی گفت: در حال حاضر 37 پروژه خیر ساز با 105 کلاس درس در حال اجراست که بخشی از این پروژه ها بطور کامل توسط خیرین ساخته می شود و مابقی بصورت مشارکتی با دولت است.
وی تاکید کرد: در بخش خیرین با توجه به فرهنگ خوبی که در کشور حاکم است مردم و نهادها در این زمینه کمک می کنند.
وی گفت: یکی از نهادهایی که در بحث مدرسه سازی ورود پیدا کرده و فعالیت می کند بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.
رجایی افزود: با هماری بنیاد برکت طی 2 سال اخیر 23 مدرسه با 115 کلاس درس در حال احداث است که از این تعداد 17 مدرسه با 82 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده و مابقی با تامین اعتبار به بهره برداری خواهند رسید.
وی با اشاره به همکاری بنیاد مستضعفان با سازمان نوسازی مدارس گفت: قرار است در قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی نیمی از حدود 50 کلاس درس خشت و گلی توسط این بنیاد نوسازی و تجهیز شود.
وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان تاکنون با پرداخت 30 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی 12 مدرسه و 50 کلاس درس خشت و گلی و غیر استاندارد مشارکت کرده است که با اجرای این پروژه مدارس خشت و گلی در منطقه قلعه گنج برچیده می شوند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: حدود 500 کلاس درس خشت و گلی، سنگ چین و بلوکی در سراسر استان شناسایی شده است.
وی افزود: در بخش مسکن مهر 9 مدرسه با 92 کلاس درس در دست اجرا داریم و امیدواریم با تامین اعتبار آماده و تحویل آموزش و پرورش شود.
وی بیان کرد: طی مصوبه ای در سال 92 برای استاندارد سازی سیستم گرمایشی فضاهای آموزشی سراسر کشور از سال 92 تاکنون 542 پروژه با سه هزار و 432 کلاس درس استاندارد سازی و همچنین 283 مدرسه با یکهزار و 294 کلاس درس به بخاری های تابشی مجهز شده است.
رجایی تصریح کرد: در سال جاری با 60 درصد اعتبار تخصیص یافته 13 مدرسه با 771 کلاس درس در زمینه سیستم گرمایشی استاندارد سازی و تحویل آموزش پرورش شده است که با تکمیل اعتبار 164 پروژه با یکهزار و 120 کلاس درس تا پایان سال 94 اجرا خواهد شد.
وی افزود: در مجموع در سال جاری توانستیم 65 پروژه گرمایشی با 289 کلاس درس و 140 میلیون ریال اعتبار در مهرماه و دهه فجر تحویل آموزش پرورش دهیم که با جمع پروژه های سال قبل 143 پروژه با 726 کلاس درس علیرغم مشکلات اقتصادی آماده بهره برداری و تحویل آموزش و پرورش شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان اظهار کرد: در بحث استاندارد سازی گرمایشی در برخی نقاط از انرژی خورشیدی استفاده شده و طرحی برای استفاده از انرژی های نو در دست تهیه است.
وی با اشاره به طرح کپر زدایی در جنوب استان گفت: از سال 79 طی پنج مرحله نوسازی مدارس نسبت به جمع آوری و استاندارد سازی مدارس و کلاس های کپری اقدام کردیم که در این راستا 506 مدرسه کپری با یکهزار و 314 کلاس درس در منطقه جنوب استانداردسازی شده است.
رجایی افزود: درصدد هستیم با شناسایی تمامی کلاس های کپری و تامین اعتبار لازم نسبت به جمع آوری و استاندارد سازی آنها اقدام کنیم.
وی گفت: سال گذشته رتبه سوم تحویل پروژه را در کشور کسب کرده ایم و اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان گواهینامه ایزو 9001 را در بحث مدیریت کیفیت کسب کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)