کد خبر: ۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
عبدالله ناصری از جایگزینی زنان و جوانان به جای ردصلاحیت‌شده‌ها خبر داد
با صلاحدید تصمیم‌گیران شورای سیاست‌گذاری جبهه اصلاحات، زنان و جوانانی که مقید به تفکر اصلاح‌طلبی هستند و قابلیت رأی‌آوری هم دارند را در لیست تهران گنجانده‌ایم که ان‌شاءالله با مشارکت بالا، با همین نفرات توفیق قابل ملاحظه‌ای کسب خواهیم کرد.
لیست ۳۰ نفره اصول‌گرایان برای شرکت در حوزه انتخابیه تهران اعلام شد تا حالا همه منتظر این باشند که جریان اصلاحات هم فهرست نهایی خود را بعد از هفت‌خان رد و تأیید صلاحیت‌ها معرفی کند. البته با این تفاوت که اصول‌گرایان برای انتخاب گزینه‌های نهایی، مجبور شدند تعدادی از مهره‌های برجسته خود را کنار بگذارند، درحالی‌که جریان اصلاح‌طلب برای معرفی ۳۰ نفره لیست تهران با مشکلات زیادی روبه‌رو است؛ این مشکلات نه تنها نتوانست بزرگان اصلاح‌طلب را از حضور در انتخابات مأیوس کند، بلکه آنها را وادار به‌ درانداختن طرح‌های نو کرده تا جایی که حرف از پرکردن لیست با افراد ناشناخته، ولی اصلاح‌طلب زده‌اند! «عبدالله ناصری» در گفت‌و‌گو با «وقایع اتفاقیه» گفت؛جریان متبوعش امیدی به تأیید‌ ردصلاحیت‌شده‌ها ندارد اما از حضور زنان و جوانان در لیست تهران و شهرستان‌ها استقبال می‌کند تا جایی که این افراد را می‌توان جایگزین نامزدهای ردصلاحیت‌شده کرد. عضو شورای سیاست‌گذاری جبهه اصلاحات همچنین در ادامه گفت: لازمه فعالیت سیاسی، واقع‌بینی است و دقیقا به‌همین‌دلیل، لیست ۳۰ نفره پایتخت تقریبا نهایی شده و در حال معرفی هستیم. بااین‌وجود‌ اندکی هم صبر می‌کنیم تا کاندیداهای خودمان را به‌طور رسمی اعلام کنیم؛ البته برای پرکردن جای خالی چهره‌های شاخصی که شورای نگهبان از حضورشان در انتخابات جلوگیری کرد، تدابیری اندیشیده‌ایم تا بتوانیم به‌طور جدی با رقیب رقابت کنیم.

او دراین‌باره گفت: با صلاحدید تصمیم‌گیران شورای سیاست‌گذاری جبهه اصلاحات، زنان و جوانانی که مقید به تفکر اصلاح‌طلبی هستند و قابلیت رأی‌آوری هم دارند را در لیست تهران گنجانده‌ایم که ان‌شاءالله با مشارکت بالا، با همین نفرات توفیق قابل ملاحظه‌ای کسب خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به شائبه همنشینی انتخاباتی اصلاح‌طلبان با برخی چهره‌های اصول‌گرا گفت: آقای علی مطهری قطعا به عنوان یک شخصیت برجسته و شناخته‌شده در فهرست انتخاباتی جبهه اصلاحات جای خواهد گرفت، به‌ویژه اینکه او در چند سال اخیر مواضع سفت و سختی درراستای دغدغه‌های مردم گرفته و به‌همین‌دلیل حتم داریم یکی از اعضای رأی‌آور فهرست خواهد بود.

ناصری البته به این مسئله هم اشاره کرد که مطهری استثناست و در لیست تهران، هیچ اصول‌گرای دیگری جای نخواهد گرفت.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به فهرست نهایی اصول‌گرایان گفت: باید به این مسئله اشاره کرد که تصمیم علی لاریجانی مبنی‌بر حضوری مستقل در انتخابات، فضای انتخاباتی اصول‌گرایی را با نوعی آشفتگی دچار کرد و دقیقا به‌همین‌دلیل شاهد حضور پررنگ نیروهای جبهه‌های پایداری و برخی دیگر از چهره‌های افراطی در لیستی هستیم که با نام «ائتلاف اصول‌گرایان» قرار است در معرض رأی مردم قرار بگیرد، آن‌هم در شرایطی که معلوم است افراد معرفی‌شده نمی‌توانند امیدی برای رأی‌آوری داشته باشند.

عبدالله ناصری درباره احتمال رقابت حداد عادل با لاریجانی بر سر ریاست مجلس دهم گفت: باتوجه به گذشته، بعید است آقای حداد عادل برای جلوس روی صندلی ریاست صحن بهارستان انگیزه‌ای داشته باشد و این امر بیانگر این واقعیت است که این اتفاق یعنی ریاست حداد عادل را نخواهیم داشت. 

 عارف: منتظر نتایج تأیید صلاحیت‌ها هستیم
اظهارات ناصری به عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در حالی بیان شده که البته محمدرضا عارف خبر از انتظار برای مشخص‌‌شدن آخرین وضعیت تأیید صلاحیت‌ها داده است. 

محمدرضا عارف گفت: شورای سیاست‌گذاری اصلاحات برای ارائه لیست نهایی خود در انتخابات، منتظر آخرین وضعیت تأیید صلاحیت‌هاست و ممکن است این لیست با چند روز تأخیر نسبت به اصول‌گرایان ارائه شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که در حاشیه همایش سراسری حزب اعتماد ملی در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، تأکید کرد: توصیه ما به همه دست‌اندرکاران انتخابات و شرکت‌کنندگان این است که مبنا و معیار خود را قانون قرار دهند و به قانون عمل کنند و باید همه به مرّ قانون عمل کنیم که اگر این را ملاک عمل قرار دهیم، بسیاری از مشکلات و اختلاف نظر‌ها وجود نخواهد داشت.

وی همچنین درباره چگونگی انتشار لیست اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان لیستی ارائه خواهند داد تا مردم با خیال راحت بتوانند به همه آن لیست رأی دهند و تا چند روز آینده با توجه به اینکه اعلام شده ممکن است تعداد تأییدصلاحیت‌شدگان افزایش پیدا کند، لیست خود را ارائه خواهیم کرد و چگونگی انتشار لیست و اجماع احتمالی با سایر جریان‌ها بماند برای زمانی که لیست اعلام عمومی شد.

وی در ادامه تصریح کرد: برای حضور در لیست اصلاح‌طلبان افراد باید ویژگی‌های لازم را احراز کنند و هرکس بخواهد در لیست ائتلاف باشد، باید فرم مربوطه را پر کرده و در اختیار کارگروه قرار دهد که براساس شاخص‌ها و معیار‌ها، این افراد بررسی می‌شوند و اولویتی نیز برای انتشار لیست نهایی برای بانوان و جوانان در نظر گرفته شده است. 

عارف همچنین تأکید کرد: ما در سراسر کشور لیست‌هایی را خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم تا ساعات پایانی روز بیستم و پس از تعیین تکلیف نهایی بررسی صلاحیت‌ها لیست خود را اعلام‌کنیم. 

 تابش: جریان اصلاحات پوست می‌اندازد
محمدرضا تابش راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو را مشارکت فعال در انتخابات بیان و خاطرنشان کرد: شاید محدودیت در تأیید صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب موجب پوست‌اندازی در جریان اصلاحات شود و لیست این جریان در انتخابات آتی صرفا متکی به افراد معروف نباشد! 

محمدرضا تابش گفت: شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ایجاد اجماع بین اصلاح‌طلبان برای رسیدن به یک لیست بسیار موفق عمل کرده که البته تدوین دستورالعمل‌ها و بحث‌های کارشناسی در‌این‌زمینه بسیار کارساز و مؤثر بوده است.

وی  در پایان خاطرنشان کرد: استراتژی و راهبرد ما شرکت فعال در انتخابات است؛ باوجود گلایه‌هایی که داریم و ضعف‌ها و نقص‌هایی که به‌واسطه رد صلاحیت تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان ایجاد شده است، امیدواریم این نقیصه تا حد زیادی رفع شود اما راهبرد اصلی ما مشارکت گسترده در انتخابات است که می‌تواند موجب ثبات و امنیت در کشور شود و منافع ملی ما را ارتقا ببخشد به‌ویژه در شرایط فعلی که بعد از برجام، تحولی در عرصه سیاسی و بین‌المللی اتفاق افتاده و رویکردها به ایران تغییر پیدا کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)