کد خبر: ۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
بیست و پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در شعبه 15دادگاه انقلاب دقایقی پیش آغاز شد.
بیست و پنجمین جلسه دادگاه متهم نفتی آغاز شد به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به اختلاس نفتی دقایقی پیش در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی و به صورت علنی آغاز شد.

گفتنی است در این گزارش می‌توانید آنچه در بیست و چهار جلسه اخیر میلیارد نفتی سپری شد را بخوانید.

قاضی صلواتی در پایان جلسه بیست و چهارم دادگاه که در تاریخ 29 آذر ماه سال جاری برگزار شد، با اشاره به درخواست وکیل مدافع بابک زنجانی مبنی بر استمهال چند ماه برای بازگرداندن بدهی شرکت نفت به اموال بیت المال گفت: سعی دادگاه در این 6 ماه علاوه بر رسیدگی به پرونده، برگشت وجوه بیت المال بوده است و از آنجا که وکیل بابک زنجانی درخواست استمهال چندماه برای بازگرداندن بدهی ها را داشته است، دادگاه با استفاده از اختیارات قانونی یک ماه به متهم و وکیل مدافع او مهلت می دهد تا بیت المال را پرداخت کند.

وی ابراز امیدواری کرد ظرف این یک ماه بدهی بابک زنجانی با شرکت نفت تسویه شود.

قاضی صلواتی بیان کرد: یک فقره برات در کشور دیگر و در بانک خارجی مبنی بر پرداخت و تضمین پرداخت آن و همچنین معرفی اموال از سوی بابک زنجانی ارائه شده است و امیدوارم در یک ماه آینده پول بیت المال برگردد.

اما زنجانی و وکیل مدافع او مدعی بودند که تا زمان لغو تحریم ها قادر به پرداخت مطالبات شرکت نفت نیستند .

با پایان مهلت یک ماهه زنجانی،به دلیل عدم اعلام شماره حساب از سوی بانک مرکزی در تاریخ 26 دی ماه جلسه ای بین وکلای شرکت نفت ،قاضی پرونده و نمایندگان بانک مرکزی تشکیل شد که این مهلت را یک ماه دیگر تمدید کرد و بنا شد بانک مرکزی هر چه سریع تر نسبت به اعلام  شماره حسابی برای پرداخت مطالبات شرکت نفت به وکلای زنجانی اقدام کند.اما در شرایطی که هنوز دو هفته از این مهلت باقی مانده است بیست و پنجمین جلسه دادگاه برای حل پاره ای مسائل امروز برگزار شد.

شایان ذکر است ،بیست وچهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی و «م.ش» و «ح.ف.ه» دو متهم دیگر این پرونده، صبح یکشنبه 29 آذر در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی بصورت علنی برگزار شد.

در جلسه بیست وسوم دادگاه، متهم ردیف سوم دفاعیات خود را در برابر اتهامات وارده به پایان رساند و وکیل مدافع او بخش اول دفاعیات موکلش را ارائه کرد.

جلسه بیست ودوم دادگاه بابک زنجانی بصورت غیر علنی برگزار شد.

قاضی ابوالقاسم صلواتی رئیس دادگاه در پایان بیست ویکمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی گفته بود، جلسه بیست ودوم در راستای اجرای ماده 352 قانون آئین دادرسی کیفری و بر اساس درخواست متهمان ردیف اول و دوم پرونده نفتی و وکلای آن‌ها، بصورت غیرعلنی برگزار می شود.

در بیست و یکمین جلسه دادگاه میلیاردر نفتی، دفاعیات وکیل متهم ردیف دوم نفتی پایان یافت و متهم ردیف سوم نیز بعد از تفهیم اتهام، در برابر اتهامات وارد بر کیفرخواست از خود دفاع کرد.

در بیستمین جلسه دادگاه بابک زنجانی، با پایان یافتن دفاعیات «م.ش» متهم ردیف دوم، حسین صمدی یزدی وکیل این متهم دفاعیات خود را آغاز کرد.

در جلسه نوزدهم دادگاه نیز بابک زنجانی و دو متهم نفتی، «م.ش» متهم ردیف دوم، بخشی از دفاعیات خود را ارائه کرد.

در جلسه هجدهم، «م.ش» متهم ردیف دوم، بعد از دفاعیات رضا نجفی نماینده دادستان با احضار قاضی صلواتی، در جایگاه قرار گرفت و دفاعیات خود را در برابر اتهامات وارده آغاز کرد.

رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی در هفدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی و دو متهم دیگر این پرونده، بخش پایانی دفاعیات از موکل خود در برابر اتهامات وارد در کیفرخواست را ارائه کرد. قرائت دفاعیات وکیل میلیاردر نفتی از جلسه پانزدهم آغاز شد که در جلسه شانزدهم نیز ادامه یافت و در جلسه هفدهم به پایان رسید.

در جلسه چهاردهم قاضی صلواتی از بابک زنجانی خواست که قبل از صدور حکم، مطالبات شرکت نفت را پرداخت کند.

نمایندگان بانک های مسکن، ملت و تجارت، سازمان تامین اجتماعی و شرکت صدرا با دعوت قاضی صلواتی در جلسه سیزدهم وارد دادگاه شدند و به سئوالات رئیس دادگاه پاسخ دادند.

جلسه دوازدهم به پایان دفاعیات متهم ردیف اول و پرسش و پاسخ قاضی صلواتی و بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده نفتی اختصاص داشت.

متهم اول پرونده نفتی دفاعیات خود را در جلسه یازدهم مطرح کرد اما پانزده صفحه از این دفاعیات باقی ماند.

جلسه دهم و نهم، به ادامه دفاعیات بابک زنجانی اختصاص داشت که البته در جلسه نهم وکیل بانک مسکن و نماینده حقوقی سازمان تامین اجتماعی، طرح شکایت خود را در دادگاه ارائه کردند.

در جلسه هشتم نیز وکیل شرکت نفت «اچ کی» به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران، طرح شکایت را تقدیم دادگاه کرد.

در هفتمین جلسه دادگاه، مرتضی تورک معاون دادستان و مسئول نظارت و پیگیری اموال بابک زنجانی برای ارائه پاره ای توضیحات نسبت به گلایه های متهم مبنی بر کارشناسی غیرواقعی اموال، در دادگاه حاضر شد و توضیحات لازم را ارائه و همچنین رضا نجفی نماینده دادستان مطالبی را بیان کرد.

جلسه ششم و پنجم نیز به ارائه بخشی از دفاعیات بابک زنجانی در برابر اتهامات مندرج در کیفرخواست گذشت که بحث شیخ حشر در جلسه ششم مطرح شد.

قاضی صلواتی در جلسه چهارم دادگاه هم خطاب به بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی گفته بود که اتهام شما براساس کیفرخواست صادر شده در دادگاه انقلاب، افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور با تشکیل و رهبری سازمان یافته بمنظور ارتکاب جرایمی مانند جعل سند، پولشویی با علم به موثر بودن در ضرر به کشور، کلاهبرداری در سطح گسترده از شرکت نفت، سازمان تامین اجتماعی و بانک مسکن، جعل 24 فقره اسناد و صورت حساب بانکی، استفاده از اسناد مجعول و پولشویی به مبلغ 1967 میلیون یورو عنوان شده است.

رضا نجفی نماینده دادستان در سه جلسه نخست دادگاه کیفرخواست 237صفحه ای متهمان پرونده نفتی را قرائت کرد و خواستار مصادره اموال میلیارد نفتی و دو متهم دیگر شد.

براساس این گزارش 22 جلسه دادگاه علنی به ترتیب در تاریخ های 11، 12 و 13 مهر ماه، 9، 10، 18، 19، 20، 25، 26، 27 و 30 آبان و 1، 2، 3، 7، 8، 15، 16، 17، 18 و 23 آذر ماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی به صورت علنی برگزار شد.
برچسب ها: بابک زنجانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)