کد خبر: ۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
شمخانی گفت: به انحراف کشیدن جریان بیداری اسلامی، تضعیف خط مقاومت در منطقه و سرقت نفت و منابع ثروت کشورها از جمله اهداف گروه‌های تروریستی و حامیان منطقه‌ای و بین المللی آنهاست.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: حامیان تروریسم امروز از مقابله نظامی سخن می‌گویند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،امیر دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در همایش ائتلاف نخبگان علیه تروریسم ضمن تبیین چارچوب‌های نظری و بسترهای فکری تروریسم نوین، تحلیل جامعی از تحولات امنیتی منطقه پس از توسعه تحرکات تروریسم تکفیری ارائه کرد. 
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه شکل و ماهیت تروریسم از جمله بیوتروریسم، تروریسم سایبری، تروریسم نامریی، تروریسم ذهنی، تروریسم نرم افزاری و تروریسم تکفیری روز به روز پیچیده تر می شود اذعان داشت؛ تروریسم با گذشت زمان از شکل اولیه آن یعنی یک عمل خشونت آمیز فیزیکی، به تروریسم اقتصادی، فرهنگی، دولتی و غیره تغییر شکل داده است. 
 
وی که به عنوان سخنران افتتاحیه این اجلاس سخن می گفت با اشاره به اهداف نظام سلطه برای دور کردن اذهان عمومی از جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و استهلاک توان امت اسلامی با ایجاد انشقاق فرقه‌ای اظهار داشت: 
 
شمخانی نخبگی را استفاده به هنگام از هوش، خلاقیت و ابتکار در شناسایی و تحلیل به هنگام واقعیت های پیرامونی عنوان کرد و با تاکید بر اهمیت نقش نخبگان در مقابله با تروریسم تکفیری افزود؛ خشکاندن ریشه گروه‌هایی چون داعش در کنار کار نظامی نیازمند مقابله فکری و فرهنگی است به گونه‌ای که ریشه، ماهیت، اهداف، روش ها و مشروعیت آن‌ها از دیدگاه اسلامی مورد نقد، تبیین و روشنگری جدی قرار گیرد. 
 
وی تصریح کرد: تمام علمای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی بر عدم مشروعیت اقدامات گروه‌های تروریستی تکفیری متفق هستند. 
 
 دبیر شورای عالی امنیت ملی داعش را زاییده تفکر تکفیر گرای وهابیت در بستر اهداف سیاسی و امنیتی نظام سلطه عنوان کرد و افزود: هر چند گسترش داعش در چارچوب اقدام برخی کشورها برای ایجاد و اشاعه تفکر تکفیری انجام شده است، لیکن این جریان خطرناک و ضد بشری فرا سرزمینی بوده و مقابله با آن محدود به منطقه‌ای خاص نمی‌شود. 
 
نماینده مقام معظم رهبری الگوی انقلاب اسلامی را نقطه مقابل تفکر تکفیری و الهام بخش نهضت بیداری در جهان اسلام برشمرد و گفت: جذب شدن به گروه‌های تروریستی ناشی از جهل به اسلام و گرفتار بودن در فقر اجتماعی-اقتصادی است و از این رو حضور آگاهانه جوانان و نخبگان اسلامی با هدایت عالمان دینی در حوزه های مختلف صنعت، علم، آموزش، بهداشت، اقتصاد، هنر و گردشگری زایل کننده تفکر تکفیری است 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده تبلیغاتی غرب از داعش به منظور پیگیری سیاست اسلام هراسی اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده از واژه «دولت اسلامی» به جای عنوان داعش و تکرار آن در رسانه ها و همچنین وارد نمودن اتهام ایجاد ناامنی در جهان به مسلمانان و تصویر سازی منفی از دین حنیف اسلام نیز نوعی تروریسم رسانه ای و تبلیغاتی است. 
 
شمخانی هدف از اسلام هراسی را تنزل دادن جایگاه قدسی اسلام و احکام مترقی آن و موجه سازی سکولاریسم در منطقه و جهان دانست و تاکید کرد: نخبگان باید با استفاده از الگوی انقلاب اسلامی و فهم پیشرفت‌های آن در آموزه‌هایی مانند مقاومت اسلامی، دفاع مقدس، مردم محوری و دانش افزایی، مانع از اثرگذاری جنگ نرم دشمنان شوند. 
 
وزیر دفاع پیشین کشورمان خاطرنشان کرد: کشورهایی که میلیون‌ها انسان بیگناه را در جنگ های جهانی و دوران استعمار قربانی جاه طلبی‌های خود کردند امروز اتهام خشونت آمیز بودن دین اسلام را مطرح می‌کنند، اما واقعیت ها نشان می دهد خشونت افسار گسیخته امروز ناشی از فلسفه انسان گرایی و کنار گذاشتن خداوند از ساحت حیات بشری است. 
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به نتایج بررسی های انجام شده درحوزه ریشه یابی جریان های تروریستی در افغانستان، عراق، سوریه و یمن افزود: فصل مشترک مجموعه گروه‌های تروریستی، ایجاد و پشتیبانی از سوی غرب و متحدان منطقه ای آنان و استفاده ابزاری از این گروه ها تا لحظه تمام شدن تاریخ مصرف آنان است. 
 
 وی با تقبیح رفتار دوگانه برخی کشورها در مقابله با تروریسم و تاثیر این گونه اقدامات در توسعه گروه‌های تروریستی افزود؛ کشورهایی که امروز از خطر داعش در منطقه و لزوم مقابله نظامی با آن سخن می‌گویند به صورت مستمر از گروهک‌های تروریستی مثل منافقین حمایت کرده و در محافل آن ها شرکت می‌کنند. 
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود؛ چنگال عدالت هرگز تروریست‌ها و حتی اشکال تغییر شکل یافته آن را رها نخواهد کرد و در هر جغرافیایی در عالم، آنان را مجازات خواهد ساخت. 
 
وی ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، دارویی و درمانی، تحریم‌های هواپیمایی و صنعتی که جان انسان‌های بیگناه را با خطر مواجه می‌سازد در کنار بهره‌گیری کور از پهبادهای جنگی علیه مردم غیر نظامی نیز انواع دیگری از تروریسم با اشکال جدید هستند. 
 
دریابان شمخانی با توصیه به جوانان و دانشجویان برای استفاده از بستر ها و ظرفیت هایی مانند فضای مجازی برای انتشار واقعیت های الگوی جمهوری اسلامی به مردم جهان و روشن گری در این زمینه تصریح کرد: اسلام دین صلح است و 17 هزارعزیزی که توسط منافقین و گروه‌های تروریستی در کشور ما به شهادت رسیده‌اند در کنار شهدایی که ما امروز برای دفاع از مرزهای اسلام در عراق و سوریه تقدیم می کنیم همگی برای مبارزه با تروریسم در ابعاد مختلف آن و استقرار صلح و امنیت است. 
 
وی در پایان سخنرانی خود با تجلیل از مقام شهدای ترور همچون شهید صیاد شیرازی، شهدای صنعت هسته‌ای و جانبازان و ایثارگران این راه بر تداوم مسیر مبارزه با تروریسم به منظور حفظ و ارتقاء امنیت عمومی و ملی کشور تاکید کرد. 
برچسب ها: شمخانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)