کد خبر: ۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
صبح 19 تیر 84 شهروندان در تماس با نیروهای انتظامی از کشف جسد دختر جوانی در زمین های کشاورزی حاشیه جاده سرخس -مشهد خبر دادندو بدین ترتیب تحقیقات در این باره آغاز شد.جسد مربوط به دختری حدود 19 ساله بود که روسری دور گردنش پیچیده شده و آثار واردآمدن ضرباتی با جسم سخت بر سر وی نمایان بود.
خراسان نوشت: پی گیری سرنخ گم شده در کلاف پیچیده مرگ دختر 19 ساله به روزنه ای رسید که پس از گذشت 10سال، راز یک جنایت هولناک فاش شد.

 صبح 19 تیر 84 شهروندان در تماس با نیروهای انتظامی از کشف جسد دختر جوانی در زمین های کشاورزی حاشیه جاده سرخس -مشهد خبر دادندو بدین ترتیب تحقیقات در این باره آغاز شد.جسد مربوط به دختری حدود 19 ساله بود که روسری دور گردنش پیچیده شده و آثار واردآمدن ضرباتی با جسم سخت بر سر وی نمایان بود.

تکه سنگ بزرگ خون آلودی که در نزدیکی جسد قرار داشت حکایت از آن می کرد که عامل یا عاملان جنایت، سر دختر جوان را با سنگ مورد اصابت قرار داده اند. این درحالی بود که هیچ گونه مدارک هویتی و شناسایی از مقتول به دست نیامد و جسد مجهول الهویه پس از انگشت نگاری به پزشکی قانونی منتقل شد.

گزارش خراسان حاکی است: به دستور بازپرس، پرونده قتل این دختر درحالی برای رسیدگی به اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی ارسال شد که هیچ گاه فردی گم شدن دختری با این مشخصات را به پلیس گزارش نکرد.حدود 4 ماه از ماجرای کشف جسد مجهول الهویه گذشته بود که بررسی های کارآگاهان با توجه به انگشت نگاری از جسد مشخص کرد دختر 19ساله دارای 2 فقره سابقه روابط نامشروع است بنابراین کارآگاهان به تنها آدرسی که در پرونده زندان مقتول درج شده بود عزیمت کردند اما در اطراف روستای کنه بیست مشهد نیز کسی خانواده ای به نام «ر» را نمی شناخت و بدین ترتیب استعلام از دیگر مراجع قانونی هم برای یافتن آدرس جدیدی از « ز- ر» بی نتیجه ماند و بررسی ها با مکاتبات گوناگون برای پیداکردن سرنخی از محل سکونت مقتول ادامه یافت .

پس از گذشت 10سال از ماجرای کشف جسد دختر جوان، این پرونده جنایی در ناحیه 4 قضایی مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت.  قاضی علی موحدی راد (سرپرست مجتمع قضایی) که به عنوان قاضی ویژه قتل عمد مشهد سوابق رسیدگی به پرونده های جنایی زیادی را در کارنامه قضایی خود دارد، دستور داد با توجه به اهمیت ماجرا، این پرونده جنایی مورد بازبینی و رسیدگی دقیق تر قرار گیرد.

این مقام قضایی که در لابه لای اوراق تاریک پرونده به دنبال سرنخی از کلاف پیچیده بود .چرا در طول 10سال گذشته هیچ وقت ماجرای گم شدن وی را به پلیس گزارش نکرده اند؟ ریشه یابی این سوال بیانگر آن بود که احتمالا اعضای خانواده وی در مرگ او دخیل هستند و برای پنهان ماندن قتل، موضوع را پی گیری نمی کنند.

این گونه بود که قلم قاضی میرزایی روی برگه ای سفید در پرونده خطاب به کارآگاهان نوشت «از اداره ... استعلام کنید تا سوابقی از خانواده، بستگان و یا هویتی از فامیل «ر» به دست آید. همین دستور، رسیدگی به این پرونده جنایی را وارد فاز جدیدی کرد .کارآگاه سلطانیان که با نظارت مستقیم سرهنگ غلامی ثانی ( رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی) پیگیری این پرونده را به عهده گرفته بود با استعلام از اداره مذکور به چندین آدرس در مناطق مختلف رسید که در نهایت مشخصات افراد ساکن در یکی از آدرس های یاد شده با مقتول مطابقت داشت. بدین ترتیب کارآگاهان با راهنمایی قاضی شعبه 409 دادسرای مشهد و با استفاده از شگردهای خاص پلیسی یکی از برادران مقتول که «م – ر» نام دارد را به محل قرار صوری کشاندند و او را دستگیر کردند.

 این جوان 36 ساله ابتدا عنوان کرد خواهرم «ز- ر» در منطقه تلگرد مشهد ساکن است و با شوهر افغانی خود زندگی می کند!همین اظهارنظر ظن کارآگاهان درباره دخالت «م» در قتل خواهرش را به یقین تبدیل کرد. متهم دقایقی بعد وقتی فهمید که کارآگاهان از قتل خواهرش اطلاع دارند دیگر نتوانست حقیقت ماجرا را پنهان کند او گفت: خواهرم با افراد متعددی ارتباط داشت و آبروی ما را برده بود او حتی با یکی از همکارانم نیز ارتباط داشت تا این که به پیشنهاد همکار سنگ کارم او را سوار موتورسیکلت کردیم و به سمت مهدی آباد به راه افتادیم. آن جا من روسری را دور گردنش پیچیدم و محکم می کشیدم که در همین حال دوستم  سنگ بزرگی را بر سرش کوبید و خواهرم جان سپرد و بعد هم جسد او را در همان منطقه انداختیم. وقتی مدتی از خواهرم بی خبر ماندیم پدر و مادرم گفتند که خوب بود او گم شد. شاید هم فکر می کردند او به پاکستان رفته است.

بنابراین گزارش تحقیقات با صدور دستور بازداشت موقت متهم از سوی مقام قضایی درحالی ادامه یافت که عصر روز گذشته همدست مورد ادعای متهم نیز دستگیر شد.
برچسب ها: قتل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

رییس کل دادگستری استان کرمان: برخورد با صاحبان مراکز کسب و پیشه که اسم خارجی دارند  

پیش بینی هواشناسی کرمان از وضعیت هوا در روزهای پایانی سال

مصوبه کاهش زمان خدمت سربازی تایید شد

دانش آموزان برای امتحانات نهایی فقط کتب درسی را بخوانند

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

2308  کلاس درس طی ایام عید در کرمان میزبان مسافران نوروز خواهد بود

تله کابین کرمان بالاخره مجوز فعالیت را از اداره استاندارد گرفت

اسباب‌کشی در ایام عید فقط با مجوز پلیس امکانپذیر است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)