کد خبر: ۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
در مراسم بهره‌برداری از ۱۳۸ پروژه استانی:
روحانی افزود: بودجه سال 95 را برمبنای برجام تنظیم کرده بودیم که نیمه‌شب برجام اجرایی و ما صبح لایحه بودجه را به مجلس ارائه کردیم.
تمام روابط ما بعد از برجام برد-برد خواهد بود به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، پس از بهره‌برداری از ۱۳۸ پروژه استانی، با اشاره به زمان بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال ما با صدای بلند می‌گوییم که در ارائه لایحه بودجه 95 و برنامه ششم به مجلس شورای اسلامی تاخیری نداشتیم و در ادامه مجلس زمان کافی برای بررسی آنها را دارد

روحانی افزود: بودجه سال 95 را برمبنای برجام تنظیم کرده بودیم که نیمه‌شب برجام اجرایی و ما صبح لایحه بودجه را به مجلس ارائه کردیم.

وی ادامه داد:  در حال حاضر زمان مناسبی هم در اختیار مجلس  هست تا بودجه را بررسی کند، زیرا از زمانی که دولت لایحه بودجه را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است، 64 روز تا عید نوروز زمان وجود دارد. من و آقای نوبخت قبل از دولتی بودن، مجلسی هستیم و می‌دانیم چقدر زمان نیاز است تا لایحه بودجه در قسمت‌های مختلف مجلس و کمیسیون‌های تخصصی و در نهایت کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: امیدواریم نمایندگان مجلس که در حال حاضر سرشان شلوغ است و برای انتخابات فعالیت می‌کنند، پس از برگزاری این انتخابات بزرگ، فرصت کافی داشته باشند تا لایحه بودجه را تصویب کنند و کارها طبق روال همیشگی انجام شود.

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکر می‌کنم که در ماه‌های گذشته برای تدوین برنامه‌های بودجه و برنامه ششم توسعه تلاش کردند، زیرا امسال قرار بود با سلیقه جدیدی این برنامه‌ها تدوین شود. ما می‌خواستیم طبق قانون اساسی این برنامه‌ها به صورت دقیق تدوین شود که با همکاری این سازمان هم برنامه تهیه شد، هم اسناد مهمی تهیه شد و تبصره‌های دائمی هم قبلا آماده شده بود و به مجلس تقدیم شده بود، به همین خاطر بودجه امسال بسیار سبک‌تر بود، چون با تلاش دست‌اندرکاران تبصره‌های دائمی آن قبلا ارائه شده بود. در نتیجه زمان کمی می‌خواهد تا آنرا مورد بررسی و تصویب قرار دهم.

وی با اشاره به دوران پسابرجام و پساتحریم گفت: کار بسیار عظیم و بزرگی در این دوران انجام شده است، حتی اگر هزاران گوینده و سخنران در این باره صحبت کنند هم نمی‌توانند بگویند که در این جریان چه کار عظیمی رخ داد. ما توانستیم با 6 قدرت جهان بر سر میز مذاکره بنشینیم و پرونده پیچیده‌ای را حل و فصل کنیم، به جرات می‌توانم بگویم اگر تمام تاریخ ایران را چه قبل از انقلاب، چه بعد از انقلاب مطالعه کنیم، کار به این بزرگی در آن انجام نشده است.

روحانی گفت: ما به یک توافق بین‌المللی بزرگ دست یافته‌ایم، چنانکه هیچ کشوری نمی‌تواند بگوید ایران در این معامله ضرر کرده است، حتی مخالفین ما و کسانی که از این توافق ضرر کرده‌اند هم نمی‌توانند چنین ادعایی داشته باشند. حتی اسرائیل هم معتقد است ایران با چنین معامله‌ای سر دنیا کلاه گذاشته است. همه می‌گویند برجام یک توفیق بین‌المللی و به نفع همه بود، وقتی ما می‌گفتیم می‌خواهیم یک معامله برد_ برد داشته باشیم، این موضوع برای هیچ‌کس واضح و روشن نبود، اما ما توانستیم با تلاش خود معامله‌ای را به سرانجام برسانیم  که به نفع تمام طرفین باشد.

وی افزود:  تمام روابط ما بعد از برجام برد-برد خواهد بود.
برچسب ها: روحانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)