کد خبر: ۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیران و نمایندگان برخی شرکت‌های کرمانی در نشستی با حضور رییس واحد سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای اتاق ایران و مسوول خرید صلیب سرخ جهانی در ایران، با فرآیندهای خرید سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی آشنا شدند.

مدیران و نمایندگان برخی شرکت‌های کرمانی در نشستی با حضور رییس واحد سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای اتاق ایران و مسوول خرید صلیب سرخ جهانی در ایران، با فرآیندهای خرید سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی آشنا شدند.

به گزارش گفتارنو؛ در این نشست رییس واحد سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای اتاق ایران و مسوول خرید صلیب سرخ جهانی در ایران به بیان شرایط مورد نیاز شرکت های کرمانی برای برقراری ارتباط هر چه بهتر با این نهادها پرداختند.

دبیرکل اتاق کرمان در این نشست، به خرید سالانه حدود 17 میلیارد دلاری سازمان ملل از بسیاری کشورها و جوامع به خصوص کشورهای کمتر توسعه یافته در قالب کمک به آنها، اشاره کرد و گفت: کرمان به دلایلی تاکنون نتوانسته سهمی در خریدهای سازمان ملل داشته باشد. مسعود رشیدی نژاد، خاطرنشان کرد: محصولات کشاورزی و موادغذایی کرمان از نظر قیمت قدرت رقابت با محصولات سایر کشورها را ندارند و به همین دلیل نمی توان چندان در این حوزه برای فروش محصولات به سازمان ملل ورود کرد. وی با بیان اینکه اما بعضی محصولات ویژه استان مانند خرما می تواند در بسته غذایی سازمان ملل قرار گیرد، تصریح کرد: همچنین تامین مواد و قطعات در حوزه خدمات فنی و مهندسی و... برای سازمان ملل، می‌تواند مدنظر شرکت‌های کرمانی قرار گیرد.

در ادامه رییس واحد سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای اتاق ایران به مشارکت ضعیف شرکت های کرمانی با این واحد اشاره کرد و گفت: ارتباط با این بخش می تواند به شرکت های کرمانی برای پیوند با نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل و کنفدراسیون های اتاق های بازرگانی و صنعت آسیا و... بسیار مفید باشد. گلناز سلحشور، با بیان اینکه 193 کشور عضو سازمان ملل هستند، افزود: این سازمان 6 تا 12 ماه قبل از تعیین بودجه سال آتی، لیست کالاهای مورد نیاز برای خرید را ارایه می دهد و در خریدها کیفیت بالا، قیمت مناسب و رقابت پذیر بودن کالا و محصولات و همچنین خدمات پس از فروش آنها بسیار اهمیت دارد. وی اظهار داشت: قراردادهای سازمان ملل با شرکت ها، یک ساله منعقد می شود که در سال 2015 میلادی با عضویت 25 هزار شرکت جدید در این نهاد، 9 هزار و 300 فرصت شغلی ایجاد شد.

سلحشور، در ادامه کشورهای آمریکا، هند، افغانستان، سوییس، امارات، انگلیس، دانمارک و روسیه را جزء کشورهای اصلی طرف قرارداد با سازمان ملل عنوان و خاطرنشان کرد: در بین کشورهای در حال توسعه، هند، افغانستان و امارات رتبه های اول تا سوم همکاری با سازمان ملل را دارا هستند که ایران در بین 20 کشور نخست جایگاهی ندارد. رییس واحد سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای اتاق ایران، نفت و مواد شیمیایی، تجهیزات IT، خدمات ساخت و ساز و استانداردسازی خودرو، لاستیک و لوازم برقی را مهمترین اقلام خرید سازمان ملل عنوان کرد و افزود: شرکت های کرمانی توانمندی و ظرفیت خوبی برای همکاری با سازمان ملل دارند که باید بیشتر به این مسئله پرداخته شود.

همچنین مسوول خرید صلیب سرخ جهانی در ایران، به شیوه ارتباط با این نهاد اشاره کرد و گفت: بیشتر خریدهای صلیب سرخ مربوط به محصولات و کالاهای مورد نیاز عموم مردم است که بسته های غذایی و پروژه های آبرسانی از جمله آنها محسوب می شود. حسین جوادیان، با بیان اینکه صلیب سرخ از کالاهای خریداری شده، بیشتر برای کمک رسانی به مردم آسیب دیده در بحران ها استفاده می کند، اظهار داشت: کالاهایی مانند پتو، کلمن آب و کتری از جمله این کالاهاست. وی خطاب به مدیران و نمایندگان شرکت های کرمانی گفت: حتما قراردادهای منعقد شده با صلیب سرخ را با دقت مطالعه کنید تا مشکلی در زمینه بازگشت پول در برابر کالایی که از شما خریداری می شود، به وجود نیاید.

در پایان، شرکت کنندگان در این نشست به طرح سووالات خود در زمینه چگونگی ارتباط با سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی پرداختند که کارشناسان مذکور پاسخ های لازم را ارایه کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)