کد خبر: ۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: یکی از این آسیب­ها افزایش طلاق در جامعه است. ۵۵ درصد طلاق­‌هایی که در کشور رخ می دهد، ناشی از اعتیاد است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی در حوزه زنان است.

به گزارش ایسنا، شهین دخت مولاوردی در جمع خبرنگاران افزود: زنان ۱۰ درصد معتادان کشور را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به بالا بودن آمار اعتیاد در افراد متاهل بیان کرد: اعتیاد افراد متاهل آسیبهای اجتماعی بیشتری برای خانواده‌ها به ویژه کودکان به دنبال دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: یکی از این آسیب­ها افزایش طلاق در جامعه است. ۵۵ درصد طلاق­‌هایی که در کشور رخ می دهد، ناشی از اعتیاد است.

مولاوردی مهمترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید را تامین و ارتقای سرمایه اجتماعی دانست و تصریح کرد: ثبات و آرامش اقتصادی و سیاسی و تحقق امنیت و اخلاق در حوزه فرهنگی در کشور از مهمترین برنامه‌های این دولت است.

وی ادامه داد: بودجه خاصی به بانوان اختصاص داده نشده است. رویکرد دولت یازدهم توانمندسازی زنان و ایجاد عدالت جنسیتی است که این عدالت در برخورداری عادلانه زنان و مردان از منابع و فرصت‌ها شکل می‌گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده حمایت از برنامه‌های سمن­ها را یکی از فعالیتهای مهم در حوزه کار امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری عنوان و اظهار کرد: در راستای این امر تفاهم‌نامه همکاری با وزاتخانه‌های آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت و سازمان‌ زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی امضاء شد که با توجه به این تفاهم نامه و همکاری این دستگاه‌ها برنامه حوزه زنان و خانواده در سطح کشور و استان اجرا می‌شود.

مولاوردی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید به مسائل زنان در مناطق محروم توجه ویژه‌ای دارد و توسعه متوازن و تقسیم عادلانه منابع و فرصت­ها درحوزه زنان و خانواده بویژه در مناطق و استانهای کمتر برخوردار از رویکردهای مهم دولت یازدهم است.

وی تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد و جزء مناطقی است که نیاز به سرمایه‌گذاری و فراهم کردن زیرساخت‌ها دارد و در سفر دولت به استان که در آینده نزدیک انجام می‌شود بخشی از مشکلات و توسعه نامتوازن این استان رفع خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تدوین یک برنامه جامع در خصوص وضعیت زنان در کشور تصریح کرد: در این راستا اطلس وضعیت زنان در کشور تدوین می شود و با اجرای این برنامه وضعیت زنان و آسیبهای اجتماعی این حوزه به خوبی مشخص می‌شود.

مولاوردی با اشاره به برگزاری هفتمین نشست منطقه‌ای سازمانها و تشکلهای مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی جنوب کشور به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این نشست طی سه روز و با حضور سه استان بوشهر، فارس و خوزستان به میزبانی شهر یاسوج برگزار شد و برنامه ها نیز به صورت مطلوبی در این نشست به اجرا در آمد.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست کارگاه‌های آموزشی برای شرکت کنندگان برگزار شد و امیدواریم این آموزشها هر چه سریع‌تر وارد فاز اجرایی شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: امیدواریم که با ایجاد شبکه‌های ارتباطی بین سازمانهای مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی موضوع آسیبها در هم در حوزه زنان که هم در کهگیلویه و بویراحمد و هم در سایر استانها نیاز به توجه بیشتری دارد، در اولویت قرار بگیرد.

ملاوردی از برگزاری هشتمین نشست منطقه‌ای در اسفندماه سال جاری به میزبانی شهر تهران خبر داد و ادامه داد: این نشست با حضور استانهای قم، قزوین، مرکزی، البرز و تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته توجه چندانی به تشکل‌های مردم نهاد به عنوان کانونهای مهم مدنی و اجتماعی نمی شد، افزود: این نهادها در دولت گذشته تا حدودی دچار بحران هویتی شده بودند و یکی از راهبردهای مهم دولت تدبیر و امید در حوزه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، هویت یابی و استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به مشکلات متعدد پیش روی دولت تدبیر و امید در آغاز کار اشاره و تأکید کرد: روی کارآمدن دولت یازدهم در شرایطی بود که کشور با مشکلات متعدد و چالش های اساسی در ابعاد مختلف روبرو بود. بی ثباتی و ناآرامی در فضای سیاسی و اقتصادی کشور و رکود بی‌سابقه از مهمترین مشکلات و آسیبهای مهم کشور در قبل از شروع دولت یازدهم بودند.

مولاوردی اضافه کرد: با همت و تلاش مضاعف دولت تدبیر و امید برنامه‌ها و اهداف تعیین شده از سوی رئیس جمهوری و دولت یازدهم یکی پس از دیگری در حال محقق شدن است.
برچسب ها: طلاق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)