کد خبر: ۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
یک نماینده مجلس باید قدرت قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون را داشته باشد و در برابر تخلفات سکوت نکند.
نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط یک کاندیدای اصلح و نماینده خوب گفت: یک نماینده مجلس باید قدرت قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون را داشته باشد و در برابر تخلفات سکوت نکند.

به گزارش ایرنا،علی مطهری سه شنبه شب درجمع اصلاح طلبان قم در مسجد حضرت علی اصغر(ع)به مناسبت دهه مبارک فجر خاطرنشان کرد: مردم باید در انتخابات دقت کنند به کاندیدایی که دنبال زد و بند و منافع شخصی هستند رای ندهند ونماینده ای باید به مجلس برود که اگر وزیری تخلف کند بتواند درمقابل او ایستاده و وی را استیضاح کند.

وی ادامه داد: اگر نماینده ای وامدار کسی و یا اهل زد و بند باشد نمی تواند از حقوق ملت در مجلس شورای اسلامی حمایت کند.

مطهری خاطرنشان کرد: نماینده مجلس باید قدرت اظهار نظر در مورد مسائل کلان کشور را داشته باشد و متاسفانه ما در مجلس، نمایندگانی داریم که در طول چهار سال نمایندگی، یکبار اظهار نظر نمی کنند که مبادا به دیگری بر بخورد، اینها به درد مجلس نمی خورند.
نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : خطر کم شدن اخلاص ها، تفرقه و بد اخلاقی های سیاسی جامعه ما را تهدید می کند.

وی ادامه داد : باید مراقب رخنه فرصت طلبان در انقلاب باشیم، عده ای شعارهای تندتر از انقلابیون اصلی می دهند و می خواهند انقلابیون اصیل را از میدان خارج کنند.

مطهری گفت : متاسفانه ما در انقلاب اسلامی دچار تفرقه شده ایم به گونه ای که اگر دولت اصول گرا سرکار باشد، اصلاح طلبان از شکست و عدم توفیق آن خوشحال می شوند و برعکس اصولگرایان ازعدم توفیق اصلاح طلبان خوشنود می شوند و چوب لای چرخ هم می گذاریم.
وی ادامه داد : ما به فکر اساس انقلاب نیستیم و منتظر هستیم یک اشتباه و مشکلی از یک طرف پیدا شود تا روی سر آن بزنیم.

مطهری خاطر نشان کرد : مساله بی تقوایی و کم شدن اخلاص خطر دیگری است که انقلاب را تهدید می کند، اگر اخلاص و تقوای در کشور کم شود با مشکل مواجه می شویم.
وی گفت : در دوره انقلاب اسلامی، انقلابیون دنبال چیزی برای خود نبودند، خود شهید مطهری در دوره نهضت اسلامی، نقش مهمی در انقلاب داشت و در جاهای مهمی نقش آفرینی کرده و کسی هم نمی داند و اینگونه نبود که ایشان بیایند و اعلام کنند که من این و آن کار را انجام دادم.

وی به عنوان نمونه گفت: وقتی کارگران صنعت نفت، در سال 57اعتصاب کرده بودند، شهید مطهری فکر کردند چه لزومی دارد نفت داخلی بسته باشد و ایشان به دستور امام راحل هیات مرکب از مهندس بازرگان و آیت الله هاشمی رفسنجانی و... را مامور کرده و به اهواز سفر کنند تا نفت داخلی تامین شود.

وی ادامه داد: شهید مطهری با وجودی که تزهای زیادی در جریان انقلاب می دادند و خیلی ازکارها تز ایشان بود ولی بروز نمی دادند و این روحیه اخلاص و تقوا باید در ما زیاد باشد، گاهی علیه هم دروغ و تهمت می زنیم، برای خارج کردن رقیب از هر وسیله ای، استفاده می کنیم.
وی گفت: حق نداریم برای یک کار مقدس از یک امر نامقدس به نام دروغ استفاده کنیم، ما برای اینکه رقیب را از میدان خارج کنیم دروغ می گویم، تهمت می زنیم و حرف طرف را طوری که خود دوست داریم منتشر می کنیم، اینها غلط است.

وی ادامه داد: باید از انقلاب اسلامی مراقبت و آرمان ها را رصد کنیم و جایی که نیاز است حرف خود را بزنیم و عظمت جمهوری اسلامی و روش ائمه اطهار (ع) همین است که هر کس باید حرف خود را بزند، بزرگترین دشمنان حضرت علی (ع) خوارج بودند.

این نماینده مجلس گفت: خوارج دست به سلاح نبردند آزاد بوده و در مسجد حضور پیدا می کردند، وقتی عده ای دنبال تعرض به آنها بودند، حضرت اجازه ندادند، حضرت علی (ع) نیامدند به صرف انتقاد، خوارج را اعدام کند، شلاق بزند و حقوق آنها را قطع نکرد، ولی زمانی که دست به سلاح بردند حضرت با اقتدار با آنها برخورد کردند.

وی ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز در پاسخ به یک دانشجو گفتند که شما می توانید از ما انتقاد کنید.

مطهری گفت : درمورد اهمیت انقلاب اسلامی شاید نیازی به سخن نباشد ولی گاهی یادآوری وضعیت شکل گیری این انقلاب و تاریخچه مختصر آن، می تواند درس آموز باشد و باعث شود ما قدر این انقلاب را بهتر بدانیم.

وی ادامه داد: در بین انقلابیون مسلمان حتی در بین روحانیان کسانی بودند که به این سازمان گرایش داشتند و کسی که در مقابل کشور محکم در برابر اینها ایستاده بود و می گفت ما هیچ زمان با اینها همکاری نمی کنیم شخص شهید مطهری بود.

مطهری با اشاره به دو عامل سقوط رژیم شاه گفت: تغییر تاریخ رسمی کشور به شاهنشاهی و ترویج فساد و فحشا از عوامل اصلی سرنگونی رژیم شاه بود، شاه به دلیل اینکه عواطف مذهبی مردم را جریحه دار کرده بود، انقلاب رخ داد.

وی ادامه داد: ما اگر این انقلاب را با انقلاب های معاصر مانند انقلاب کبیر فرانسه و اکتبر روسیه مقایسه کنیم عمده ترین تفاوت در شعارهای این انقلاب ها بود، در انقلاب اسلامی شعارهای عدالت، حقوق ملت، آزادی همه در قالب مفاهیم دینی بود.

مطهری خاطرنشان کرد: ما و غربی ها در آزادی های فردی با هم تفاوت داریم، غربی ها می گویند مرز آزادی، آزادی دیگران است و تا زمانی که کسی مزاحم آزادی دیگران نیست، باید آزاد باشد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تنها با انقلاب صدر اسلام قابل مقایسه است، چون ریشه در فطرت خداجوی انسان ها دارد و دین و مذهب مردم را به حرکت در آورد.

وی گفت: انقلاب صدر اسلام بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) از مسیر خود منحرف شد، نوه پیامبر اسلام (ص) را شهید کردند و حادثه کربلا اتفاق افتاد، ما نیز باید مراقب باشیم.

نماینده مردم تهران درمجلس گفت: اگر درست عمل نکنیم خداوند مطابق سنت های خود عمل خواهد کرد، اگر ما اخلاق و روحیه خود را تغییر دادیم و انقلاب به پیروزی رسید ولی اگر از آن روحیه ها فاصله بگیریم خداوند این نعمت را خواهد گرفت.

مطهری گفت: در انقلاب صدر اسلام عده ای که از ابتدا ایمان نیاورده بودند و تنها اظهار اسلام می کردند اولین ضربه خود را در سقیفه بنی ساعده زدند و بعد در دوره خلیفه سوم بی عدالتی ها به جایی رسیده که مردم قیام کردند و امام علی (ع) میانجی بود.

وی ادامه داد: شهید مطهری می گوید جامعه اسلامی همیشه از داخل تهدید می شود و هر کجا که جامعه اسلامی از مسیر خود منحرف شده یک عده منافق زیرک، اکثریت مومن را فریب دادند.

مطهری خاطرنشان کرد : ما باید مراقب انقلاب خود باشیم و فکر نکنیم که یک ضمانت الهی است و هیچ خطری انقلاب را تهدید نمی کند، باید آرمان های انقلاب را رصد کنیم که در این 37 سال به کجا رسیدیم، آیا از برخی از آنها دور شده ایم یا موفق عمل کردیم.

وی گفت: از آرمان های انقلاب آزادی، استقلال، عدالت، گسترش اسلام به سراسر دنیا است، اسلام تنها برای داخل ایران نیست و باید اسلام را به سراسر دنیا نشر دهیم و بسیاری از اندیشمندان جهان حکومت واحد جهانی را راه حل مشکلات دنیا می دانند.

وی اظهار داشت: ما در برخی موارد از جهت عدالت خوب عمل کردیم ولی با این شکاف طبقاتی معلوم است که ما به آرمان های خود نرسیدیم، یک نفر برای وام دو میلیون تومانی مشکل دارد ولی برخی میلیاردی می گیرند و این بی عدالتی است.

مطهری خاطرنشان کرد : ما در زمینه استقلال سیاسی به هدف خود رسیدیم و ایران یک کشور مستقل سیاسی است و دیگر تحت فرمان سفیر آمریکا، انگلیس و فرانسه نیست.

وی ادامه داد: در بخش استقلال اقتصادی نیز به اهداف خود رسیدیم، در موضوع گسترش اسلام به خارج از کشور نیز توفیق داشتیم، ایران در کشورهای مختلف پایگاه و نفوذ دارد و دنیا روی نفوذ ایران درمنطقه حساب می کند و یکی از دلایلی که پای میز مذاکره نشستند همین نفوذ ایران در منطقه بود.

مطهری خاطرنشان کرد: ما در مقابل دستاوردهای انقلاب، آسیب هایی داریم از جمله اینکه باید با بی عدالتی مبارزه کنیم، درجامعه دو طبقه شامل پایین دست و بالا دست وجود دارد که مشکل ایجاد می کند، درجامعه ای که پول و پارتی ملاک باشد بخت و اقبال رواج پیدا می کند و کار و تلاش ملاک پیشرفت نخواهد بود و این برای جامعه بسیار خطرناک است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تفرقه را معضل اساسی جهان اسلام و همه کشورها دانست و اظهار داشت: مشکل اصلی عالم اسلامی این بود که یک دولت مقتدری به نام عثمانی داشتیم و غربی ها احساس خطر کردند و برخی عرب ها از پشت خنجر زدند، حکومت عثمانی شکست خورد و خاورمیانه دست آنها افتاد.

مطهری گفت: اروپایی ها بعد از شکست دولت عثماتی، اسرائیل را به دلیل تفرقه مسلمانان در قلب جهان اسلام رسوخ دادند و تمام مشکلات خاورمیانه ناشی از همان داستان است و اگر همان روز مسلمانان متحد بودند و فریب اروپایی ها را نمی خوردند امروز اسرائیلی در کار نبود.
برچسب ها: مطهری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)