کد خبر: ۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
در حالی که رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از تخفیف 50 درصدی تن ماهی و بی‌نصیب ماندن مصرف‌کنندگان از این امر خبر داده، دبیر سندیکای صنایع کنسرو اعلام کرد که واحد‌های تولیدی زیر‌پله‌ای به منظور افزایش فروش خود تخفیف‌ قائل می‌شوند.

در حالی که رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از تخفیف 50 درصدی تن ماهی و بی‌نصیب ماندن مصرف‌کنندگان از این امر خبر داده، دبیر سندیکای صنایع کنسرو اعلام کرد که واحد‌های تولیدی زیر‌پله‌ای به منظور افزایش فروش خود تخفیف‌ قائل می‌شوند.

محمد میررضوی در گفت‌وگو با  ایسنا درباره تخفیف 2500 تومانی تن ماهی که البته به جیب عمده‌فروشان می رود، گفت: واحدهای تولید تن ماهی که استاندارد و تحت نظر وزارت بهداشت هستند چنین تخفیف‌هایی را ارائه نمی‌کنند.

وی قیمت مصوب هر قوطی تن ماهی را 5600 تا 5700 تومان عنوان و اظهار کرد: طبق تفاهم نامه سندیکای تن ماهی با سازمان حمایت مصر‌ف‌کنندگان و تولیدکنندگان قرار شده است که قیمت هر قوطی تن ماهی براساس نوع و وزن بین 5600 تا 5700 تومان در نظر گرفته شود.

میررضوی گفت: ارائه تخفیف‌های 50 درصدی برای فروش تن ماهی از سوی واحدهای تولیدی غیر مجاز که اصطلاحا زیر پله‌ای نامیده می‌شوند، به منظور افزایش فروش صورت می‌گیرد و خریداران باید هنگام خرید به برند و علامت استاندارد تن ماهی توجه کنند.

وی تعداد واحد‌های تولید تن ماهی را 120 واحد عنوان و اظهار کرد: از این تعداد 70 درصد آن‌ها به صورت غیر مجاز و زیر پله‌ای‌ها فعالیت می‌کنند.

‌دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران ادامه داد: بسیاری از واحدهای تولید تن ماهی به دلیل نظارت و کنترل از سوی سندیکا، تمایل به عضویت در این مجموعه ندارند.

وی با بیان این‌که وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد برخوردهای لازم را برای مقابله با واحدهای زیر پله‌ای انجام می دهند، گفت: واحد‌هایی که عضو سندیکا هستند، تن ماهی مرغوب و با کیفیت در بازار عرضه می کنند.

میررضوی با بیان این‌که تن ماهی استاندارد ایرانی قابل رقابت با محصول کشورهای اروپایی و آسیایی است، اظهار کرد: سالانه صادرات بسیار خوبی به کشورهای اروپایی و آسیایی بدون مشکل صورت می گیرد.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران وزن استاندارد هر قوطی تن ماهی را 180 گرم عنوان کرد و گفت: اگر واحد تولیدی قصد کاهش وزن داشته باشد باید آن را روی قوطی درج کند و اگر حجم مواد موجود در قوطی کمتر از وزن درج شده روی قوطی بود، مصر‌ف‌کننده باید از مصرف تن ماهی صرف‌نظر کند.

وی ادامه داد: فروش تن ماهی 1200 تومانی در حاشیه اتوبان‌ها غیر منطقی است چرا که بسته بندی هر قوطی تن ماهی 400 تومان هزینه دارد و با توجه به این که تن ماهی یک ماده غذایی مهم است مصر‌ف‌کننده باید از خرید این گونه تن ماهی‌ها جدا خودداری کند.

میررضوی یکی دیگر از راهکارهای تشخیص تن ماهی استاندارد و سالم را توجه به کلمه تن روی بسته بندی عنوان و اظهار کرد: مصر‌ف‌کنندگان باید هنگام خرید تن ماهی به تمام نکات توجه کنند.
برچسب ها: تخفیف ، تن ماهی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)