کد خبر: ۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
امسال سفر به سامرا در بسته‌های نوروز قرار گرفته و زائر می‌تواند؛ هنگام ثبت‌نام در سامانه سفر به سامرا را انتخاب کند یا نکند.
ایسنا نوشت: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: همه فرزندان شهدای منا می‌توانند از سهمیه کنکور، مدارس و دبیرستان‌های شاهد، خدمات بیمه بنیاد شهید و همچنین معافیت از سربازی بهره‌مند شوند.

سعید اوحدی (رئیس سازمان حج و زیارت) از افزایش ظرفیت اعزام زائران به عتبات در نوروز خبر داد و اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد و هیات ایرانی که به عراق رفت، قرار بر این شد که ظرفیت اعزام زائران در نوروز برای سفر به عتبات، صددرصد افزایش یابد؛ به طوری که در نوروز ۹۵، ۱۲۵ هزار زائر در قالب ۱۵۰ گروه به عتبات اعزام خواهند شد.

سفر به سامرا در بسته نوروزی عتبات

وی ادامه داد: برای نوروز ۹۵ بسته‌های مختلفی برای سفر به عتبات در نظر گرفته شده؛ هم از جهت تعداد روز‌ها و هم از جهت خدماتی که ارائه می‌شود. به طور مثال سفر سه‌روزه، چهار روزه، شش‌ روزه و هفت روزه در نظر گرفته شده است؛ همچنین امسال سفر به سامرا در بسته‌های نوروز قرار گرفته و زائر می‌تواند؛ هنگام ثبت‌نام در سامانه سفر به سامرا را انتخاب کند یا نکند.

اوحدی با بیان این مطلب که ثبت نام برای سفر به عتبات از سه شنبه هفته گذشته آغاز شده و تا سه‌شنبه هفته جاری ۲۷ بهمن ادامه دارد، خاطرنشان کرد: شنبه هفته آینده (یکم اسفند ماه) گروه‌های قیمتی مشخص و ثبت‌نام قطعی افراد آغاز می‌شود.

احتمال افزایش هزینه سفر به عتبات

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم، هزینه سفر به عتبات در سال ۹۵ افزایش پیدا نکند، افزود: در برخی از مواقع افزایش و یا کاهش قیمت اینگونه سفر‌ها در اختیار ما نیست؛ به طور مثال اگر قیمت بلیت هواپیما افزایش یابد، ما نمی‌توانیم این افزایش را اعمال نکنیم، البته اگر هم افزایش قیمتی داشته باشیم، افزایش ناچیزی خواهد بود. قیمت سفر به عتبات پنجشنبه هفته جاری اعلام می‌شود.

سفر به سوریه منوط به ارائه پیوست امنیتی است

وی همچنین درباره سفر به سوریه توضیح داد و گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با سوریه داشتیم، آن‌ها متعهد شدند؛ ظرف شش ماه پیوست امنیتی این سفر را به ما ارائه دهند. هیات سوری هفته گذشته به ایران آمد و در خصوص موضوعات مختلف از جمله حمل و نقل زائران و مشکلاتی که در خصوص عوارض فرودگاه و اقامت در سفرهای اخیر زائران وجود داشت، به تفاهم رسیدیم.

اوحدی اضافه کرد: این هیات اعلام کرد که پیوست امنیتی این سفر توسط وزیر جهانگردی سوریه به ایران داده خواهد شد و قرار بود در این هفته وی به ایران بیاید، اما موفق به سفر نشد و ما تا زمانی که این پیوست امنیتی را نداشته باشیم، سفر به سوریه آغاز نخواهد شد. همچنین پس از گرفتن پیوست امنیتی آن را به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارائه می‌دهیم.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: قطعاً سفر به سوریه قبل از عید انجام نخواهد شد و ما سعی خواهیم کرد؛ ظرف یک ماه آینده دیداری با وزیر جهانگردی سوریه داشته باشیم تا بتوانیم بعد از عید سفر به سوریه را آغاز کنیم.

ساماندهی قبور شهدای منا توسط بنیاد شهید

اوحدی در ادامه به تفاهم نامه مشترک بعثه مقام معظم رهبری، بنیاد شهید و سازمان حج و زیارت اشاره کرد و گفت: امروز با امضای این تفاهم‌نامه تمامی جانباختگان حادثه منا شهید محسوب شدند و با توجه به اینکه بر روی قبور این جانباختگان واژه شهید حک نشده؛ ساماندهی قبور این عزیزان در شهرستان‌ها و همچنین هزینه تعویض سنگ قبر بر عهده بنیاد شهید است. بنابراین خانواده جانباختگان هیچ هزینه‌ای را نباید برای تعویض سنگ پرداخت کنند.

وی ادامه داد: همچنین در همین راستا همه فرزندان شهدای منا می‌توانند از سهمیه کنکور، مدارس و دبیرستان‌های شاهد، خدمات بیمه بنیاد شهید و همچنین معافیت از سربازی بهره‌مند شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

جدیدترین قیمت سکه، طلا و ارز در بازار

برداشت گندم از مزارع عنبرآباد آغاز شد

خانوار‌ها طبق مدل خودرو و تراکنش‌های بانکی دهک‌بندی می‌شوند

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)