کد خبر: ۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
کنفرانس امنیتی مونیخ امسال با توجه به اجرای برجام و لغو تحریم های هسته ای غیرقانونی علیه ایران از سوی غرب و آمریکا، شاهد دیدار سران و مقامات بلندپایه بسیاری از کشورهای شرکت کننده با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و درخواست ها برای گسترش روابط بود.
کنفرانس امنیتی مونیخ امسال با توجه به اجرای برجام و لغو تحریم های هسته ای غیرقانونی علیه ایران از سوی غرب و آمریکا، شاهد دیدار سران و مقامات بلندپایه بسیاری از کشورهای شرکت کننده با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و درخواست ها برای گسترش روابط بود.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که صبح پنجشنبه برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ وارد این شهر شد تا آخرین لحظه ترک این شهر در روز شنبه، ساعات پرکاری را در دیدار و مذاکرات فشرده پیاپی با سران و مقامات بلندپایه کشورهای مختلف و بین المللی از جمله سازمان ملل، دبیرکل سازمان همکاری کشورهای اسلامی و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی سپری کرد.
وی در بدو ورود در گفت وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به ضرورت حل و فصل بحران سوریه، لزوم این امر را که غرب و کشورهای منطقه باید در کمترین فرصت خطر گروه افراطی داعش و واقعیات منطقه ای را درک کنند، مورد تاکید قرار داد.
ظریف افزود: کشورهای غربی و منطقه باید واقعیات مبارزه مشترک همه جانبه با افراط گرایی و فرقه گرایی را درک کرده و به راه حل معقولی جهت پایان دادن به بحران سوریه برسند.

- دیدار وزیر خارجه و مقامات ارشد بنگاه های اقتصادی اروپا
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جمع صاحبان و روسای ارشد مهمترین بنگاه های صنعتی، تجاری، بانکی و اقتصادی اروپا به ویژه آلمان در مونیخ، با اشاره به لغو تحریم های ضد ایرانی اروپا و برداشته شدن تحریم های تجاری، اقتصادی و پولی؛ آمادگی ایران را برای گسترش هرچه بیشتر روابط با کشورهای اروپایی اعلام کرد.
وزیر خارجه ایران با اشاره به توافق هسته ای و فرصت ها و چالش های فراروی آن گفت: ایران در تنظیم روابط نوین تجاری، صنعتی و اقتصادی خود با اروپا؛ بازار مصرف نخواهد بود.
وی افزود: تمامی زیر ساخت ها در ایران آماده بکارگیری برای سامان بخشیدن به همکاری بلند مدت با کشورهای مختلف دنیا و اروپاست.
ظریف گفت: معتقدیم هیچ چیز نمی تواند درمنطقه وجود داشته باشد که نتوان آن را حل و فصل کرد.
وی همچنین با ابراز امیدواری درباره این که دستاوردهای مذاکرات مونیخ بین بازیگران اصلی جهانی بحران سوریه، پایان بخش درد و رنج ملت این کشور باشد، گفت: امیدوارم رایزنی ها به یک راه حل منطقی درمورد بحران سوریه و پایان این فاجعه انسانی منجر شود.
ظریف خاطرنشان کرد: کسانی که توهماتشان مردم سوریه را سال ها با درد و رنج، جنگ و خونریزی و جابجایی روبرو کرده است، اکنون باید با واقعیت ها روبرو شده و این راه حل منطقی را بپذیرند.

- دیدار وزیر خارجه ایران با مقامات سیاسی کشورها
وزیر خارجه ایران همچنین در مونیخ، دیدارهایی با مقامات کشورهای مختلف داشت.
به گزارش ایرنا، 'برت کویندرز' وزیر خارجه هلند، 'پاول کلیمکین' وزیر خارجه اوکراین، 'کوفی عنان' دبیر کل سابق سازمان ملل متحد و 'بروت پاهور' رئیس جمهوری اسلونی، جداگانه با ظریف دیدار و درباره مسایل مورد علاقه گفت وگو کردند.
بر اساس گزارش ها، وزیر خارجه ایران همچنین در مدت حضور در مونیخ افزون بر شرکت در نشست های کنفرانس امنیتی، با «خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان، «گئورگی کویرکاشویلی» وزیر خارجه گرجستان و «یان الیاسون» معاون دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت وگو کرد.

'وانگ یی' و 'یوسف بن علوی ' وزیران خارجه چین و عمان، 'ایاد بن امین مدنی' دبیرکل سازمان همکاری کشورهای اسلامی و 'استفان دی میستورا' نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز از دیگر مقام ها و شخصیت هایی بودند که با وزیر خارجه ایران دیدار و مذاکره کردند.

ظریف همچنین با 'لازارکو مانسکو' وزیر خارجه رومانی، «جورجه ایوانوف» رئیس جمهوری مقدونیه، «ولادیمیر ماکی» وزیر خارجه بلاروس و 'بورگه برِنده' وزیر امور خارجه نروژ دیدار و گفت وگو کرد.
در دیدارها و مذاکرات ظریف در مونیخ آخرین تحولات منطقه و مسایل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

- مذاکرات ظریف و یوکیا آمانو
وزیر امور خارجه ایران و یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه در مونیخ دیدار در باره همکاری های تهران و آژانس و پسا برجام مذاکره کردند.

- دیدار ظریف و لاوروف
ظریف و 'سرگئی لاوروف' وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه، پیش از آغاز نشست تماس سوریه در مونیخ با یکدیگر دیدار کردند.
این دیدار حدود 45 دقیقه به طول انجامید و دو طرف درباره مسایل مورد علاقه دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

- مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا
ظریف و «جان کری» همتای آمریکایی وی هم در حاشیه نشست مونیخ در رابطه با چگونگی اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) گفت و گو کردند.
به گزارش ایران و به گفته یک منبع آگاه، در این دیدار دو طرف در مورد جزئیات و اجرای بندهای مختلف برجام مذاکره کردند.

- دیدار ظریف و معاون دبیرکل سازمان ملل
ظریف وزیر خارجه جهوری اسلامی ایران و 'یان الیاسون' معاون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز درباره آخرین تحولات خاورمیانه گفت وگو کردند.
طرفین در این دیدار آخرین تحولات منطقه خاورمیانه به ویژه بحران های سوریه و یمن را بررسی کردند.
پنجاه و دومین کنفرانس امنیتی مونیخ از روز 12 تا 14 فوریه (23 تا 24 بهمن) در مونیخ آلمان برگزار شد. 23 تن از سران دولت های جهان و ده ها وزیر از جمله وزیر امور خارجه ایران در آن شرکت کردند.
کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ که سال 1962 توسط «ادوارد-هاینریش فن کلایست-اشمنتسین» یک نظامی سرشناس آلمانی بنیان گذاشته شد، در سال های آغازین تأسیس «کنگرهٔ دفاع شناسی» نام داشت.
کنفرانس امنیتی مونیخ توسط بخش خصوصی که در زمینه سیاست های امنیت جهانی فعالیت می کند، سازمان دهی و برگزار می شود.
در کنفرانس مونیخ تصمیمی گرفته نمی شود و صرفاً ویژهٔ اظهار نظر، رایزنی و دیدارهای سیاسی است که هر سال به طور ویژه به یک موضوع مهم امنیت بین المللی پرداخته می شود.
کنفرانس امنیتی مونیخ اکنون به یکی از مجامع بین المللی مهم در عرصه امنیت جهانی تبدیل شده است و به دلیل تشابه کمی و کیفی و بازتاب های آن با مجمع جهانی اقتصاد، به داووس امنیتی نیز شهرت دارد.
برچسب ها: ظریف ، نشست مونیخ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)