کد خبر: ۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
تشکل های اصلاح طلب و اصولگرا در اغلب موارد هنوز فهرست نهایی نامزدهای مورد نظر خود را اعلام نکرده اند و گاهی به معرفی یک یا چند نامزد اکتفا کرده اند .
زمان تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 بهمن است اما هیجان انتخابات، گروه ها را به بستن فهرست های انتخاباتی وادار کرده و در بیشتر حوزه های شهرستانی فهرست های انتخاباتی بسته شده است.

به گزارش ایرنا تشکل های اصلاح طلب و اصولگرا در اغلب موارد هنوز فهرست نهایی نامزدهای مورد نظر خود را اعلام نکرده اند و گاهی به معرفی یک یا چند نامزد اکتفا کرده اند .

برخی تشکل های اصولگرا در استان ها نامزدهای نهایی خود را تعیین و نام آن ها را نیز در فضای مجازی منتشر کرده اند.

مقایسه برخی آمارها نشانگر وضعیت آرایش نیروهای سیاسی در استان ها برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی است.

این موارد به عنوان نمونه آورده شده است.
دکتر محمدرضا ساغری رئیس شورای اصلاح طلبان استان ایلام گفته است:یکی از گزینه های مورد حمایت اصلاح طلبان این استان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده است و دو گزینه دیگر نیز در نهایت تا 27 بهمن ماه معرفی خواهند شد زیرا برای انتخاب لیست نهایی مورد حمایت شورای اصلاح طلبان در این استان، منتظر نتایج قطعی و نهایی تایید صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان هستیم.

همچنین مجید تقی لو رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان زنجان هم مشابه همین سخنان را در مورد نامزد مورد حمایت خود در شهرستان خدابنده گفته است.

با این حال حجت الاسلام مهدی بیگ محمدی مسئول جبهه متحد اصولگرایان استان زنجان گفت که اعضای جبهه متحد اصولگرایان این استان با اکثریت آرا، نامزدهای این جبهه را در سه حوزه از چهار حوزه انتخابیه استان ( به غیر از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه) معرفی کردند.

مصطفی سوادکوهی عضو شورای هماهنگی ائتلاف اصلاح طلبان مازندران گفته است که ائتلاف اصلاح طلبان در سه حوزه انتخابیه مازندران فهرست خود را بستند.

اما نامزدهای مجلس شورای اسلامی ائتلاف اصولگرایان در پنج حوزه از 9 حوزه انتخابیه مازندران مشخص و اسامی آنان روز یکشنبه در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

محمدعلی مینایی فر یک عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان مازندران گفت که این شورا شنبه شب در نشستی که برگزار کرد فهرست نامزدهای پنج حوزه را نهایی کرد.

بر اساس آنچه در شبکه های اجتماعی یزد منتشر شده اصلاح طلبان و حامیان دولت در یزد پس از چندین نشست بحث و بررسی در نهایت حمایت خود را از نامزدها در حوزه یزد و اشکذر، حوزه تفت و میبد وحوزه اردکان اعلام کردند.

اصلاح طلبان و حامیان دولت هنوز در حوزه انتخابیه ابرکوه ، بافق و مهریز از نامزدی حمایت نکرده اند.

ائتلاف اصولگرایان در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر، حوزه انتخابیه اردکان، حوزه تفت و میبد و حوزه انتخابیه ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز حمایت کردند.

نکته در خور توجه اینکه ممنوعیت انتشار این فهرست ها در رسانه های رسمی با این تلقی که تبلیغات پیش از موعد و غیرقانونی محسوب می شود، را ه خود را به فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی اینترنتی باز کرده است.

از حدود 10 روز پیش روند یارگیری و ارزیابی گروه های سیاسی از اوضاع جامعه آغاز شد و در روزهایی که به زمان رسمی تبلیغات نزدیک می شویم این روند پررنگ تر می شود و شکل خود را به صورت انتشار فهرست تبلیغاتی جلوه گر ساخته است.

روزهای نخست در سایه تشکیک ها و رد صلاحیت ها و شایعات مطرح شده سپری شد و گروه ها خواسته یا ناخواسته از معرفی نامزدهای مورد نظر خود بازماندند.

اینک فضای انتخابات مجلس شورای اسلامی تا حدود زیادی مشخص تر شده یا حداقل از ابهامات بیرون آمده و فرصتی برای دادن فهرست شده است.

تا چند روز آینده این تلاش ها ادامه خواهد یافت و در هر صورت گروه های مختلف سیاسی،مردم را به مشارکت بیشتر در انتخابات هفتم اسفند 94 ترغیب خواهند کرد.
برچسب ها: آرایش جناح ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)