کد خبر: ۱۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مشاور وزیر اقتصاد:
مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت اقتصاد و دارایی و مشاور وزیر اقتصاد گفت: هر کشور متکی به نفت، در هر گرانی و ارزانی نفت، شاهد رکود و تورم بوده و اقتصادانان می گویند، نفت ضد توسعه است.
به گزارش ایسنا، "سیدجواد هاشمی" عصر امروز 18 اسفندماه در نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصاد و دارایی در کرمان اظهار کرد: وزارت اقتصاد یک اَبَر وزارتخانه است و کمتر وزارتخانه ای با این همه تشکیلات و سازمان های مهم در زیرمجموعه خود وجود دارد.

مشاور وزیر اقتصاد افزود: بیش از 55 سازمان، موسسه و تشکیلات در زیرمجموعه وزارت اقتصاد در حال فعالیت هستند که هر کدام از این سازمان ها می توانند خودشان یک وزارتخانه باشند، مانند امور مالیاتی، بانک ها، بیمه ها، بورس و ...

هاشمی با اشاره به اینکه در استان ها نیز زیرمجموعه های متفاوتی داریم که نقش بسیار موثری در توسعه، سرمایه گذاری و رونق هر استان دارند، تصریح کرد: گاها احساس می‌شد در استان ها هماهنگی لازم بین مجموعه ها وجود ندارد و ساز و کاری تعریف نشده بود که در کنار هم بوده و از این وحدت به خوبی به نفع وزارتخانه و تشکیلات خود استفاده کنند.

وی بیان کرد: گاهی نیروها هدر رفته و بعضا بدون قصد در مقابل هم قرار می گرفتند، لذا برای حل این مشکل تصمیم به ایجاد شورای هماهنگی مدیران استانی وزارتخانه گرفته شد.

مشاور وزیر اقتصاد در ادامه اظهار کرد: در دولت قبل تقریبا با تمام دنیا قطع رابطه کرده بودیم در حالی که در دنیای امروز هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند تمام نیازهای خود را تامین کند، لذا دولت یازدهم ارتباط با دنیا را در دستور کار خود قرار داد و یکی از اهداف این ارتباط، جذب سرمایه گذاری بود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی علاوه بر توسعه یک کشور، امنیت اجتماعی نیز به دنبال خواهد داشت، افزود: تلاش دولت همزمان با برجام شد و بعد از برجام بسیاری از هیئت های عالی رتبه، مقام های دولتی و شرکت های بزرگ و تجار خارجی به کشور سفر کردند و یکی از کسانی که پای ثابت این جلسات و ملاقات هاست، وزیر اقتصاد است.

هاشمی تصریح کرد: وزیر اقتصاد شورای هماهنگی استان ها را با دو هدف تشکیل داده و از بنده خواستند که جلسات به طور مرتب برگزار، گزارش ها گرفته و به ایشان اعلام شود تا در جریان دقیق مسائل و مشکلات استان ها باشند.

وی بیان کرد: هدف دیگر این است که نیروها در کنار هم قرار گرفته و با وحدت و انسجام کارها را پیش برده و به نفع وزارتخانه و کشور قدم بردارند.

مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه در زمینه بانک ها، بیمه ها، مالیات و ... مشکلات زیادی در کشور وجود دارد، گفت: ما کشوری متکی به نفت بوده ایم و این امر باعث بروز بسیاری از مشکلات شده است، زیرا تجربه نشان داده است که هر کشوری که متکی به نفت بوده، در هر گرانی و ارزانی نفت، شاهد رکود و تورم در آن نیز بوده‌ایم و اقتصادانان می گویند، نفت ضد توسعه است.

وی افزد: کشورهایی که منابع ارزشمندی مانند نفت و ... دارند، اصلا از آن در هزینه های عمومی استفاده نمی کنند و درآمد آنها از بخش خصوصی و تولید است و همه کشورها با مالیات اداره می شوند به طور مثال بیش از 50.5 درصد بودجه عمومی ژاپن متکی به مالیات است و یا در کشور امریکا در سال 2014 بیش از 88 درصد درآمدهایش از مالیات بوده و در کشور مالزی نیز 74 درصد درآمدهایشان از مالیات است.

هاشمی بیان کرد: متاسفانه عدم پرداخت مالیات در بین مردم ما عادت و فرهنگ شده که باید در زمینه فرهنگسازی جدی صورت گیرد زیرا تجربه نشان داده است زمانی که در کنار هم باشیم، در همه زمینه ها موثر خواهیم بود و اگر هماهنگی نباشد، نمی توانیم موفق باشیم.

مشاور وزیر اقتصاد اظهار کرد: باید دست به دست هم داده و در شورای هماهنگی مدیران استانی، کارهای وزارتخانه را پیش برده و تیمی کار کنیم و در همه مسائل شریک هم باشیم و وزیر اینگونه به مسائل نگاه می کند.

وی با اشاره به اینکه باید در این شورا مشکلات و مسائل را ارائه و برای حل آنها راهکارهای فرا استانی و ملی بدهیم، افزود: باید همیشه اطلاعات را به روز داشته و برای وزارتخانه قابل دسترسی باشد.

هاشمی تصریح کرد: باید شاهد باشیم که از داخل این جلسات طرح های افتخارآفرین موثر در رشد و توسعه کشور خارج شود و به عقیده بنده اگر یک سرمایه گذار در کرمان 500 تا یک هزار شغل ایجاد کند، اهمیت و ثواب آن کمتر از فتح یک منطقه و گرفتن آن از دشمن در جبهه نیست.

مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات در استان ها مشترک است و در بسیاری از موارد همین جمع دستگاه ها در کنار هم، آنها را حل کرده است و می توانیم در کنار هم به خوبی کار کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)