کد خبر: ۱۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات:‌
یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است:برای اینکه بتوانیم منصفانه عملکرد سه ساله دولت را قضاوت کنیم باید شرایطی را که دولت در آن بر سر کار آمد در نظر بگیریم.
مرتضی مبلغ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: همه می‌دانند در زمانی که آقای روحانی بر سر کار آمدند و کابینه خود را تشکیل داد، شرایط فوق العاده ناگواری بر کشور حاکم بود.

این فعال سیاسی ادامه داد:  در مسائل اقتصادی با تورم  افسارگسیخته بیش از 40  درصد مواجه بودیم و به طبع آن مشکلات گرانی، بیکاری و تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی وجودداشت. تحریم‌ها با توجه به مسائل سیاست خارجی، کشور را با مشکلات عدیده ای رو به رو کرده بود.

این عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان هم‌چنین گفت: در مسائل سیاست داخلی هم، با فضای امنیتی روبه رو بودیم. احزاب و نهادهای مدنی مشکلات جدی داشتند. همین مسأله شامل حال فرهنگ و هنر کشور نیز می‌شد.

وی تصریح کرد: به دلیل سیاست‌های  ناکارآمد و هیجانی سال های گذشته؛ وضعیت کشور در حوزه های مختلف وضعیتی مطلوب نبود؛ لذا این دولت بزرگ ترین گام خود را نجات کشور از این شرایط حاد و طبیعی کردن وضعیت سیاست، ‌اقتصاد و اجتماع قرار داد.

مبلغ افزود: اولین کار مهمی که این دولت انجام داد انتشار آرامش نسبی در حوزه های مختلف بود. دولت به تدریج قطار مدیریت کشور  را که از ریل خارج شده بود و به سمت دره می رفت را به ریل عقلانیت بازگرداند. طی این چند سال تورم که مهم ترین معضل اقتصادی بود مهار شد و امروز به تورم تک رقمی نزدیک می شویم که امری کم سابقه است.

وی ادامه داد:  تیم دیپلماسی این دولت توانست با یک مدیریت هوشمند و حساب شده در عرصه سیاست خارجی، برجام را به سرانجام نسبی برساند و آن شرایط حادی که برایمان در سال های قبل ایجاد شده بود را تغییر دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم‌چنین گفت: فضای فرهنگ و هنر نسبت به قبل بهتر شد. احزاب جان تازه ای گرفتند. خانه احزاب شکل گرفت. در مورد تلاش های نسبتا مفصل و خوب دولت می‌شود بحث کرد و یکی یکی از آن ها یاد کرد.

وی ادامه داد:  اما اصل حرف این است که دولت متاسفانه با شرایط حاد جهانی یعنی کاهش قیمت نفت روبه رو شد. در دو دولت گذشته در طلایی ترین دوران قیمت نفت بودیم که متاسفانه بسیاری از آن درآمدها اتلاف شد و بسیاری دیگر معلوم نشد چه شد.

دولت با کاهش قیمت نفت و بار عظیم مشکلاتی که از قبل به میراث رسیده بود مواجه شد.

این عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان یادآوری کرد: دولت برای مهار افسار گسیخته تورمی که مردم را زمین گیر کرده بود مجبور بود کاری کند که مقدار رکود ایجاد کند و به طبع آن جلوی رونق اقتصاد گرفته شد. موضوع رکود یکی از مشکلات جدی است که امروز دولت با آن مواجهه شده است.

وی افزود: دولت به دلیل شرایط حاکم بر کشور نتوانست آن طور که باید و شاید از مدیران لاق و توانمند کشور استفاده کند و مجبورا به سمت استفاده از مدیران متوسط رفت. اگر بخواهیم در کنار نقاط قوت از نقاط ضعف دولت بگوییم باید از این نقطه ضعف که بیش تر  اجباری و تحمیلی بوده است یاد کنیم.

مبلغ با اشاره به نقاط ضعف دولت گفت:‌ رکود ایجاد شده عدم استفاده از مدیران لایق و توانمندو ضعف در ارتباط رسانه‌ای با مردم از جمله نقاط ضعف دولت است که امیدواریم طی مدت باقی مانده آن ها را رفع کند.

وی افزود: دولت برخاسته از مردم بوده است پس از ابتدا باید تیم رسانه‌ای تشکیل می داد که بتوانند رابطه قوی با مردم داشته باشد تا هم حقایق، مسائل و مشکلات و تلاش هایی که انجام می‌دهد را به مردم بگوید و هم نقطه نظرات، خواسته ها، انتقادات و پیشنهادات مردم را متوجه شود و از آن استفاده کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان گفت:‌کاهش رکود، افزایش استفاده از مدیران کارآمد و تشکیل تیم رسانه‌ای، ‌حفاظت از حقوق اساسی مردم و عمل کردن بیش‌تر و بهتر به وعده هایی که رئیس جمهور به مردم داده است، از جمله مواردی است که دولت یازدهم تا پایان دوره خود باید به آن توجه کند.
برچسب ها: مرتضی مبلغ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)