کد خبر: ۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر امور اقتصادی و دارایی دستاورد های مثبت اقتصادی را پشتوانه تیم مذاکره کننده هسته ای دانست و گفت: با حذف تحریم ها، همه مشکلات حل نخواهد شد.
اقتصاد> اقتصاد کلان: وزیر امور اقتصادی و دارایی دستاورد های مثبت اقتصادی را پشتوانه تیم مذاکره کننده هسته ای دانست و گفت: با حذف تحریم ها، همه مشکلات حل نخواهد شد.
دستاورد های مثبت اقتصادی، پشتوانه تیم مذاکره کننده / با حذف تحریم، همه مشکلات حل نمی شود
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی بانک مرکزی، علی طیب نیا در دیدار با مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک ها و موسسات اعتباری که با حضور ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، افزود: در پرتو همدلی و همزبانی که بین اعضای تیم اقتصادی دولت و سایر ارکان نظام وجود داشت، دستاورد های مثبتی در عرصه اقتصادی حاصل شد. 

وی در نخستین دیدار آغاز سال با مدیران و مدیران عامل شبکه بانکی ضمن ابزار خرسندی از اینکه در سال گذشته روند رو به رشدی را در عرصه اقتصاد پیش رو داشتیم، عنوان کرد: خوشبختانه با کمک و مساعدت مجموعه دستگاه های مرتبط، روند مطلوبی را طی کردیم و از شرایط رکود تورمی دشوار ابتدای سال 92 به وضعیتی حرکت کردیم که پشتوانه بسیار خوبی برای همکاران ما در تیم مذاکره کننده هسته ای بود تا بتوانند از حقوق حقه ملت ایران به نحو شایسته ای دفاع و حمایت کنند. 

وی توفیقات به دست آمده در مقابله با تورم و بهبود محیط کسب و کار را بهترین سرمایه تیم مذاکره کننده هسته ای دانست و گفت: وقتی که دشمنان این مملکت فهمیدند از طریق تحریم نمی توانند خواسته هایشان را بر ما تحمیل کنند و شما رزمندگان عرصه اقتصادی کشور توانستید با این مشکلات به نحو مناسب مقابله کنید، زمینه برای پذیرش حقوق حقه ملت در بهره برداری از انرژی هسته ای فراهم آمد و بیانیه صادر شده، شرایط بسیار مناسبی را فراهم آورده است. 

وی تاکید کرد: این قدم، قدم بزرگی بود و امیدواریم در ماه های آینده توافق نهایی به منظور حذف کامل تحریم ها حاصل شود و موجبات رونق و رشد اقتصادی بیشتر کشور را فراهم سازد. 



** با حذف تحریم، همه مشکلات حل نمی شود 

وی با ساده انگارانه خواندن این دیدگاه که شرایط اقتصادی امروز، به کل زاییده تحریم هاست، گفت: اگرچه شرایط اخیر کشور ارتباط نزدیکی با موضوع تحریم ها داشت، اما ساده انگارانه است فکر کنیم که با حذف تحریم ها، همه مشکلات ما حل می شود. مشکلاتی که طی چند سال اخیر به شدت با آن دست به گریبانیم و در گذشته هم کم و بیش با آن مواجه بودیم، سه دلیل عمده دارد ساختار اقتصادی نامتعادلی که از سال های قبل از انقلاب به ارث رسیده؛ تداوم وابستگی اقتصاد به نفت در سال های پس از انقلاب و سیاست های اقتصادی نادرستی که طی سال های گذشته اعمال شد، شرایط را وخیم تر کرده است. 

طیب نیا افزود: تحریم ها در شرایطی اعمال شد که دولت در اوج وابستگی به نفت قرار داشت. بنابراین اگرچه با حذف تحریم ها شرایط مناسب تری برای اقتصاد ما فراهم می شود، اما این به آن معنا نیست که ما از وضعیت رکودی و تورمی که سال های طولانی و به صورت مزمن با ما همراه بوده است، رهایی پیدا خواهیم کرد. 

وی با اشاره به تجربه آموزی از رخدادهای سال های گذشته، اظهار داشت: بایستی با تجربه آموزی از اتفاقاتی که طی 40 سال گذشته در اقتصاد ما اتفاق افتاد ،زمینه را برای یک برنامه ریزی منسجم در جهت اصلاح ساختارهای اقتصادی و پایه ریزی تولید ملی مبتنی بر ارتقای بهره وری، ظرفیت ها و توانایی های داخلی کشور فراهم کنیم مسلما در چنین برنامه ریزی که مورد توجه تیم اقتصادی دولت بوده و خواهد بود، نظام بانکی کشور نقش بی همتایی را ایفا می کند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)