کد خبر: ۱۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرمرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور:
مدیرکل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور با بیان اینکه جشنواره سینما حقیقت در شرایطی دهمین دوره خود را به پایان رساند که وضعیت سینمای مستند ما در قیاس با 15 سال قبل مصداق بارز قیاس مع الفارق است، گفت: فراوانی مستندسازان و تولید آثار ارزشمند در حوزه سینمای مستند در گونه مختلف از جمله اجتماعی و ... از نظر کیفیت و فراوانی آثار در خور توجه است و یکی از مواردی که داوران در این دوره به آن اذعان داشتند، سختی انتخاب برترین ها بود.

مدیرکل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور با بیان اینکه جشنواره سینما حقیقت در شرایطی دهمین دوره خود را به پایان رساند که وضعیت سینمای مستند ما در قیاس با 15 سال قبل مصداق بارز قیاس مع الفارق است، گفت: فراوانی مستندسازان و تولید آثار ارزشمند در حوزه سینمای مستند در گونه مختلف از جمله اجتماعی و ... از نظر کیفیت و فراوانی آثار در خور توجه است و یکی از مواردی که داوران در این دوره به آن اذعان داشتند، سختی انتخاب برترین ها بود.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، "سیدمهدی طباطبایی" شامگاه سه شنبه 23 آذرماه در نشست هنرمندان دهمین جشنواره سینمای حقیقت در کرمان با حضور استاندار کرمان اظهار کرد: هدف از برگزاری بخشی از جشنواره سینمای حقیقت در استان ها، تقدیر از زحمات و تلاش های همکاران سینمای مستند در آن استان است و هدف دیگر این است فعالان این حوزه استان بتوانند فضا، تشکل و خانه مستندی را راه اندازی کنند که منشاء خیر برای آن استان شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان ظرفیت های بسیاری از جمله در تمدن، زیست محیطی، تاریخی، اجتماعی و .. دارد که هر کدام از آنها گستره وسیعی را برای تولید اثر مستند فراهم می آورد، تصریح کرد: در دنیا این امر پذیرفته است که یکی از مولفه های توسعه یافتگی، رسانه است و سینمای مستند به عنوان یک رسانه آگاهی بخش و موثر جایگاه ویژه ای دارد و هر چه میل جامعه ای به توسعه یافتگی بیشتر باشد، توجه و تمنای آن جامعه برای دیدن فیلم مستند افزون می شود.

طباطبایی با بیان اینکه جشنواره سینما حقیقت در شرایطی دهمین دوره خود را به پایان رساند که وضعیت سینمای مستند ما در قیاس با 15 سال قبل مصداق بارز قیاس مع الفارق است، گفت: فراوانی مستندسازان و تولید آثار ارزشمند در حوزه سینمای مستند در گونه مختلف از جمله اجتماعی و ... از نظر کیفیت و فراوانی آثار در خور توجه است و یکی از مواردی که داوران در این دوره به آن اذعان داشتند، سختی انتخاب برترین ها بود.

مدیرکل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور افزود: تلاش بر این است که از یک سطح ملی بتوانیم به سطح استان نیز توجه ویژه داشته باشیم، زیرا شناختی که مستندساز استانی از ظرفیت های موجود در منطقه خود و اطلاعات میدانی دارد، بیش از کسانی است که از خارج از استان به استان می آیند و این تلاش در دوره های گذشته ثمر داد و سینمای مستند اصفهان را دو سال قبل برگزار کردیم و منجر به یک تشکل خیلی خوب در این استان شد.

طباطبایی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم شاهد تولید آثار درخشان در معرفی ظرفیت ها و توانندی های استان کرمان باشیم و همه مردم ایران از این توانایی ها باخبر شوند و یکی از ظرفیت های کرمان بحث ژئوتوریسم است که شاید به آن خیلی توجه نشده است.

به گزارش ایسنا، "مجتبی دهقانی" نماینده سینماگران استان کرمان در دهمین جشنواره سینما حقیقت نیز در این مراسم گفت: کرمان یک شهرک تماما سینمایی است، استانی چهار فصل با اقلیم، آثار تاریخی و ادیبان و هنرمندان مختلف که امیدواریم فیلمسازان بتوانند از بستر فراهم شده استفاده کنند.

وی افزود: مدیران زیادی را در جشنواره های مختلف رصد کردیم و مدیریت آقای طباطبایی نژاد را در کشور و مدیران سینمایی نمونه دیدیم و ایشان مدیری دلسوز به فیلمسازان و سینمای مستند ایران هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)