کد خبر: ۱۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
نشست خبری فیلم 'خانه دیگری' در برج میلاد؛
 بازیگر فیلم سینمایی 'ناهید' گفت: امیدوارم منتقدان توجه بیشتری به فیلم اولی ها داشته باشند؛َ چرا که دوران بی اعتمادی به این فیلمسازان به سر آمده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، پزمان بازغی یکشنبه شب در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی 'خانه دیگری' که در برج میلاد (کاخ جشنواره) افزود: متاسفانه منتقدان از این نشست خبری استقبال کمی کردند، در حالی که بعد از درخشش فیلمسازان جوان در جشنواره های دو سال گذشته، این گروه نشان دادند که دوران بی اعتمادی به فیلمسازان اول تمام شده است.

وی تاکید کرد: با اعتماد نکردن به فیلمسازان جوان اتفاق خوبی در سینما نخواهد افتاد مگر اینکه شرایط ویژه ای پیش بیاید.

بازیگر فیلم سربازهای جمعه ادامه داد: گلایه هایم از استقبال کم منتقدان در این نشست از این جهت است که همگی موفقیت کارگردان های فیلم اول در جشنواره سال گذشته را دیدیم.

بازغی تاکید کرد: جریان سینما موافق جامعه شده است و مردم هنر هفتم را پذیرفته اند، بنابراین از فیلمسازان اثر خوب می خواهند و البته فیلم ها نباید لزوما پرفروش باشند.

وی همچنین درباره همکاری خود با کارگردان های فیلم اول توضیح داد: هفت یا هشت سالی می شود که فیلم نامه های کارگردانان فیلم اولی به دستم می رسد و احساس می کنم که نبوغی در این آثار وجود دارد. در نتیجه تصمیم گرفتم اگر فیلمنامه خوبی به دستم رسید حتما با آن همکاری کنم.

بازغی با اشاره به اینکه فیلم خانه دیگری، طبقه ای از جامعه را نشان می دهد که برخی افراد در آن دچار دوگانگی شده اند، خاطرنشان کرد: در فیلم فردی را می بینیم که با ازدواج طبقه اجتماعی خود را تغییر داده است و همواره به پدر خود که هنوز علاقه مند به حضور در خانه قدیمی خود است معترض و این اعتراض در واقع نوعی بی اعتنایی به سنت ها محسوب می شود.

در ادامه این نشست بهنوش صادقی کارگردان فیلم گفت: فیلم با مشکلات صدا در جشنواره اکران شد، اما خوشحالم که مخاطبان حرفه ای در برج میلاد حضور دارند و این موضوع را درک کرده اند.

وی در ادامه در پاسخ به این سووال که فیلم ضعف هایی در فیلم نامه و بازی ها دارد توضیح داد: خیلی با این نظر موافق نیستم ؛ چراکه اگر اینطور بود هیات انتخاب حرفه ای ما این فیلم را برای حضور در بخش مسابقه انتخاب نمی کرد.

این کارگردان سینما ادامه داد: ما در روزمرگی زندگی خود خیلی از اتفاقات را نمی بینیم و این فیلم در واقع بسیار ساده روابط مادر و دختر ، مرد و همسر و پدر با دختر را نمایش می دهد ، چون ما تلاش کردیم موضوع را عمیق ببینیم.

صادقی همچنین در باره مشکلاتی که در پروسه تولید این فیلم وجود داشت توضیح داد: معمولا ساختن فیلم در ایران دشوار است و برای فیلم اولی ها این سختی چند برابر می شود و این فیلم هیچ اسپانسر و کمک دولتی نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه فیلم نامه هسته و تفکر اصلی هر فیلمی است گفت: فیلم نامه خیلی تعیین کننده است و به کارگردان نشان می دهد که چطور فیلم خود را بسازد.

ناصر هاشمی بازیگر فیلم 'خانه دیگری' در ادامه این نشست گفت: من این فیلم را بازی کرده ام و امروز در این نشست منتظرم تا نظرات و انتقادهای اهالی رسانه را در باره نقش خود بشنوم.

وی افزود: نمی دانم چقدر این نقش باورپذیر بوده است، چرا که اگر مخاطبان با این نقش ارتباط نگیرند در واقع بدترین نقض در بازی یک بازیگر است.

هاشمی در باره صدای خود در این نقش که بسیار شبیه مهدی هاشمی برادرش در سریال روزگار غریب بود، توضیح داد: صداهای مختلفی را برای کارگردان ارائه کردم که خانم صادقی این صدا را پذیرفت، اما اگر قرار باشد بار دیگر این نقش را بازی کنم حتما صدایم را تغییر خواهم داد.

در این نشست جواد هاشمی آهنگساز، مهنوش صادقی نویسنده فیلمنامه، مستانه مهاجر تدوینگر و روشنک گرامی و لیلا زارع بازیگران این فیلم نیز حضور داشتند.

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از نهم تا 21 بهمن ماه جاری در تهران و 30 استان کشور برگزار شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)