کد خبر: ۲۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان با بیان اینکه حدود 150 میلیارد دلار پول نسل های آینده را در قالب یارانه به مردم داده ایم گفت: باید دید که آیا با این اقدام بیکاری رفع شده، اشتغال توسعه یافته و مشکلات مردم حل شده است.
استاندار کرمان با بیان اینکه حدود 150 میلیارد دلار پول نسل های آینده را در قالب یارانه به مردم داده ایم گفت: باید دید که آیا با این اقدام بیکاری رفع شده، اشتغال توسعه یافته و مشکلات مردم حل شده است.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) منطقه 3 در شهرستان نرماشیر افزود: در حوزه اقتصادی غفلت کردیم، آیا اگر به مردم یارانه دهیم، مردم توانمند می شوند؟

وی گفت: جمهوری اسلامی در چهار دهه اخیر موفق شده در حوزه سیاسی، امنیتی، ملی و نظامی جایگاه خود را در منطقه ارتقا بخشد و پیوند اصلی آن بر پایه مردم شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردم را از دست دهیم نمی توان به توسعه نظام امیدوار بود افزود: کارآمدی ما در حوزه اقتصادی تنها بر کارهای عمرانی متمرکز شده بود و امروز به دنبال ایجاد زمینه خودکفایی مردم هستیم.

استاندار کرمان ادامه داد: باید دید چه باید کرد که جوانان برای خود به دنبال ایجاد شغل و خودکفایی باشند و از کارهای دولتی پرهیز کنند.

وی با تاکید بر لزوم رفتار صادقانه با مردم گفت: باید چالش های موجود را به مردم گفت تا بدانیم چرا این حجم بیکاران در کشور وجود دارد.

رزم حسینی افزود: با وجود توسعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی متاسفانه نتوانسته ایم آموزش های لازم را به مردم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه در کشور با نظام دیوان سالاری 8.5 میلیون نفری روبرو هستیم اظهار کرد: در دولت سابق خانواده دولت افزایش یافت و با بزرگ شدن دولت، مردم کوچک می شوند.

استاندار کرمان تاکید کرد: نباید حرکتی را ایجاد کنیم که منابع نفتی و مالیاتی ما صرف بودجه جاری کشور شود.

وی تاکید بر خلق ثروت با ظرفیت های مردم را یک اصل مهم برشمرد و گفت: این الگو را از سه سال قبل در شهرستان قلعه گنج (شهر نمونه اقتصاد مقاومتی) اجرایی کرده ایم.

رزم حسینی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در استان کرمان هم اکنون دارای سبک است و در این زمینه، تجربیات قابل ارائه در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: معین های اقتصاد مقاومتی را به مناطق مختلف استان نیاورده ایم که هزینه کنند بلکه خواسته ایم مدیریت امر توسعه و فکر شهرستان را بر عهده بگیرند زیرا نداشتن مدیریت فکر در حوزه اقتصاد تاکنون از مشکلات اصلی ما بوده است. 

استاندار کرمان تاکید کرد: نباید سرمایه گذار را زالوصفت و سرمایه بر دانست زیرا سرمایه گذار مجاهد اقتصادی است و باید از او حمایت کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در حوزه بخش خصوصی و غیر دولتی است گفت: دولت در حوزه فرهنگ و اقتصاد باید هماهنگی، کنترل و نظارت کند و این امر در استان کرمان مورد تاکید قرار گرفته است.
وی وحدت تحت عنوان ولایت و توسعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان تشکیل شد تا طی پنج تا 10 سال شهرستان های به روز و پیشرفته را در استان کرمان داشته باشیم.

رزم حسینی بیان کرد: افتخار ما این است که سبک مدیریتی توسعه ای اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته و تاکنون 11 هزار گروه توسعه ای در قلعه گنج شکل گرفته است.

وی گفت: ایجاد یک کارخانه به معنای توسعه نیست بلکه توسعه امری فرابخشی است که اثرات خود را در حوزه های امنیتی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و توانمندسازی بر جای می گذارد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی درصدد است داخل خانه ها و روستاها برود و طرح تجمیع روستاها نیز در استان کرمان دنبال می شود.

استاندار کرمان با اشاره به انعقاد 76 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در قالب مثلث توسعه اقتصادی در این استان طی سه سال و نیم گذشته گفت: بسیاری از کشورها با سرمایه اجتماعی خود کشورشان را ساخته اند.

وی به شناسایی افراد بیکار در مناطق استان به صورت چهره به چهره اشاره و تاکید کرد: باید روستا نشین را با درآمد سالانه یک و نیم میلیون تومان در ماه در روستاها ماندگار کنیم.

رزم حسینی افزود: به دنبال ایجاد نهاد اقتصاد مقاومتی در استان کرمان هستیم و با ایجاد نهاد پایدار اقتصاد مقاومتی، اقدامات کم نظیری در استان کرمان رخ می دهد زیرا این نهاد پایدار موجب می شود طرح های این حوزه با تغییر مدیریت ها دچار تغییر نشوند.

استاندار کرمان امروز (شنبه) به همراه خداکرم جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی برای آغاز عملیات اجرایی طرح جامع مقابله با فرسایش بادی و هجوم ریزگردها به شهرستانهای شرقی استان کرمان سفر کرد. 

اجرای طرح جامع مقابله با فرسایش بادی و هجوم ریزگردها در شرق استان کرمان امروز (شنبه) با عملیات مالچ پاشی بعد از 13 سال در منطقه شوق آباد شهرستان ریگان آغاز شد.

کرمان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی است و بر همین اساس به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)