کد خبر: ۲۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
نشست شورای پنجم شهر کرمان برگزار شد
رئیس شورای شهر کرمان گفت: شش نفر به عنوان کاندیدای شهرداری کرمان انتخاب شدند که شنبه و یکشنبه هفته آینده بر اساس حروف الفبا برنامه های خود را در صحن علنی شورا تشریح خواهند کرد.


گفتارنو/ گروه جامعه:
رئیس شورای شهر کرمان گفت: شش نفر به‌عنوان کاندیدای شهرداری کرمان انتخاب شدند که شنبه و یکشنبه هفته آینده بر اساس حروف الفبا برنامه‌های خود را در صحن علنی شورا تشریح خواهند کرد.

محمد فرشاد در اولین نشست پنجمین دوره شورای شهر کرمان اظهار کرد: پس از مراسم تحلیف و تعیین هیأت رئیسه در جلسه‌ای که در فرمانداری برگزار شد اولین جلسه رسمی و علنی است که در ساختمان شورای شهر کرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: همان‌طور که در همه ادوار مرسوم است جلسات شورا در اولین روز برگزاری به ساماندهی شورا و تایید و تشکیل کمیسیون‌ها می‌پردازد و دستور کار امروز جلسه مربوط به کمیسیون‌ها است که بر اساس قانون کمیسیون‌های تخصصی بایستی تعیین گردد.

فرشاد با بیان اینکه کار کارشناسی بر روی عناوین کمیسیون‌ها صورت گرفته و به صحن علنی شورا آمده است و درنهایت بارأی گیری به تایید خواهند رسید گفت: رایزنی‌های قبلی غیر از جلسات رسمی انجام‌شده است و امروز بحث نهایی را در این رابطه خواهیم داشت که کمیسیون‌های تخصصی شکل بگیرد.

محمدجواد کامیاب در این نشست بابیان اینکه در جلسات غیرعلنی و بررسی با اعضای شورای شهر اسم کمیسیون‌ها تعیین‌شده است، گفت: مجموعاً هشت کمیسیون پیشنهادشده است تا بعد از بررسی و پیشنهاد اعضای شورای شهر به تصویب برسد.

وی نام این کمیسیون ها را به ترتیب کمیسیون فرهنگی و هنری و بانوان، کمیسیون عمران و حمل‌ونقل، کمیسیون اجتماعی و ورزش و جوانان، کمیسیون بودجه و تأمین منابع مالی پایدار، کمیسیون حقوقی و نظارت و حاشیه‌نشینی، کمیسیون معماری و شهرسازی، کمیسیون خدمات و بهداشت و پسماند و کمیسیون گردشگری و ایده‌های نو عنوان کرد.

این عضو شورای شهر افزود: سعی بر این بوده است تا سرفصلی با عنوان بودجه در یک کمیسیون داشته باشیم و این در همه کشور وجود دارد و باید در این دوره درزمینهٔ بودجه و ایجاد منابع پایدار فعال‌تر و متفاوت عمل کنیم.

منصور ایران‌منش هم در تشریح کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی اظهار کرد: بحث ساماندهی و جلوگیری از حاشیه‌نشینی دو موضوع مهم در زمینه حاشیه‌نشینی هستند و پیشنهاد من این است که عنوان کمیسیون حقوقی و نظارت کافی است و نیاز به اسم حاشیه‌نشینی ندارد.

علی‌اکبر مشرفی هم در این را به‌عنوان کرد: بحث حاشیه‌نشینی یک معضل اجتماعی است که باید آن را در کمیسیون اجتماعی ببینیم و در آن بخش موردبررسی قرار گیرد؛ همچنین کمیسیون حقوقی و بودجه هم رابطه بسیار نزدیک با همدیگر دارند و بهتر است در یک کمیسیون قرار گیرند.

وی ادامه داد: بودجه یعنی تأمین منابع مالی از انواع مختلف و نظارت هم به‌تنهایی نمی‌تواند به‌عنوان یک اسم مطرح گردد و بهتر است عنوان کلان مدنظر قرار گیرد زیرا در آینده گریبان گیر شورا خواهد شد و در ادوار مختلف هم همین‌گونه بوده که مسائل مختلف را در کمیسیون‌ها بررسی می‌کردند و خوراکی را در زمینه‌های مختلف به شورا می‌دادند.

چناریان هم در خصوص انتخاب کمیسیون‌ها به اظهارنظر پرداخت و گفت: کمیسیون کلان برای ما یک عنوان واضح نیست و همه مسائل موجود را می‌توان در کمیسیون‌های مطرح بررسی کرد و نیازی نیست تا به‌صورت جداگانه، کلان به‌عنوان یک کمیسیون مطرح شود و در شهرهای دیگر کشور هم موردی به‌عنوان کمیسیون کلان ندیدم.

وی خاطرنشان کرد: مسائل اجتماعی، فرهنگی و هنری دارای یک ماهیت هستند و زمانی هم که جوانان و بانوان را اضافه کردیم به نظر من همه این موارد در یک حوزه‌ای می‌گنجند، اما بحث حاشیه‌نشینی در کرمان ارزش این را دارد که کمیسیون ویژه‌ای را برای آن در نظر بگیریم، این‌قدر دامنه این موضوع حاشیه‌نشینی گسترده و مهم است که نمی‌توان صرفاً جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی آن را دید زیرا جنبه‌های معماری و عمرانی آن‌هم بسیار مهم است و باید در یک مقطعی از شورا به این موضوع به‌صورت ویژه پرداخته شود.

زهرا ایران‌منش عضو دیگر شورای شهر پنجم بیان کرد: باید کمیسیون مستقلی برای جوانان و بانوان در نظر بگیریم زیرا این عناوین خود موضوعات مهمی را دربرمی گیرند و همچنین کمیسیون مشارکت‌های مردمی را در این بخش خالی می‌بینیم زیرا موضوع مشارکت‌های مردمی حضور و ورود سرمایه‌گذاران را در برمی‌گیرد.

وی بابیان اینکه در دوره‌های گذشته شورا ساعات زیادی را برای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی صرف می‌کردیم، گفت: فکر می‌کنم تفکیک فرهنگی و اجتماعی بسیار خوب است و باید به‌صورت مستقل دیده شوند.

ارجمند دیگر عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: بر اساس خبرها شش کمیسیون در شورای شهر تهران به تصویب رسیده است که بسیار جامع و کامل هستند و باید از انتخاب یکسری عناوین برای کمیسیون‌ها صرف‌نظر کنیم زیرا بعدها چالش ایجاد خواهند کرد.

نایب‌رئیس شورای شهر کرمان گفت: حاشیه‌نشینی و گردشگری جزء مسائل کلان‌شهر ما هستند و باید به‌صورت ویژه به آنان پرداخت.

محمد فرشاد یادآور شد: باید متناسب با شرایط استان تصمیم‌گیری کنیم و البته می‌توانیم نگاهی هم به شهرهایی همچون تهران داشته باشیم.

رئیس شورای شهر گفت: باید از وظایف روزانه شورا فراتر رویم و غیر از انجام کارهای روزمره به کارهای دیگر هم بپردازیم و ایده سازی شود، در برنامه‌های انتخاباتی ما به‌ضرورت وجود مرکز پژوهش‌ها تأکید شده بود و باید افراد صاحب‌نظر را از بیرون دعوت کنیم تا نسبت به عمران و آبادی شهرمان ایده‌های کارآمد و خلاق داشته باشیم.

وی افزود: در کمیسیون‌ها که تنها اعضای شورا شرکت می‌کنند باید برای موضوعات شهری همفکری شود و درنهایت تصمیم‌گیری‌های لازم انجام خواهد شد. می‌توان هشت کمیسیون داشت که اعضاء برای کمیسیون‌ها خوراک تهیه کنند.

محمد فرشاد در این لحظه به نبود ماه‌بانو معصوم زاده عضو شورای شهر اشاره کرد و گفت: غیبت ماه‌بانو معصوم زاده موجه و با هماهنگی است و مرخصی گرفته‌اند.

در ادامه نشست امروز به پیشنهاد رئیس شورای شهر عناوین کمیسیون‌های مطرح‌شده هرکدام به‌صورت جداگانه به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد تا درنهایت بارأی گیری عناوین کمیسیون‌ها به تصویب رسد.

در ادامه جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی به‌عنوان اولین کمیسیون و کمیسیون عمران و حمل‌ونقل بارأی اکثریت به تصویب رسیدند.

کمیسیون اجتماعی، حاشیه‌نشینی، ورزش و جوانان به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد.

تعدادی از اعضاء نسبت به‌عنوان این کمیسیون اعتراض کردند.

حسین چناریان در تایید اسم حاشیه‌نشینی در عنوان کمیسیون گفت: اعتقادم بر این است که چندین دستگاه ازجمله شهرداری در خصوص حاشیه‌نشینی کوتاهی کردند، اکنون شهرک 14 معصوم نزدیک به 12 هزار نفر جمعیت را در خود جای‌داده است و باید ماه‌ها وقت صرف کرد تا بتوان بخشی از مشکلات آن را حل نمود.

ارجمند کرمانی هم گفت: باید در برخی مسائل مصداقی عمل کنیم و اسم‌هایی در عنوان کمیسیون‌ها وجود دارد که می‌توانند زیرمجموعه هم قرار گیرند و نیاز نیست این‌قدر ویژه به آنان پرداخت.

رئیس شورای شهر دراین‌باره گفت: حاشیه‌هایی وجود دارند که در چارچوب شهر نمی‌باشند، بنابراین جزء وظایف ما نیستند و برخی مناطق هم وجود دارد که جزء منطقه شهر هستند اما از خدمات شهری آن‌طور که باید استفاده نکرده‌اند، باید خدمات شهری به‌صورت عادلانه توزیع شود و فاصله‌ها را کم نماییم.

علی خدادادی اظهار کرد: در حوزه مسائل کلان بسیاری از موارد را که در عنوان کمیسیون‌ها می‌بینیم وجود دارد و فکر نمی‌کنم نیاز باشد تا دوباره مطرح شوند، اما بحث حاشیه‌نشینی در کرمان یک معضل است و نمی‌توان آن را با عنوان نظارت هماهنگ کرد و باید این کمیسیون را تحت عنوان کمیسیون حاشیه‌نشینی و نظارت تجمیع کنیم.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم حاشیه‌های کرمان را نادیده بگیریم درصورتی‌که اکثر معضلات اجتماعی در این مناطق حاشیه انجام می‌گیرد.

علی‌اکبر مشرفی بیان کرد: تاکنون کمیسیون نظارت نداشتیم و به این روال بوده است که یک نفر ناظر از طرف شورا تعیین می‌شد و همچنین می‌بینیم که در تهران هم استقبالی از این کمیسیون نشده است.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: اینکه واقعاً حاشیه‌نشینی به کدام کمیسیون مربوط می‌شود نمی‌توان اظهارنظر کرد و مسئله‌ای است که می‌توان آن را در بسیاری کمیسیون‌ها مطرح کرد. عنوان گردشگری را هم می‌توانیم به‌عنوان یک کمیسیون خاص ببینیم و هم می‌توانیم آن را در کمیسیون کلان دنبال کنیم.

کامیاب بیان کرد: در تایید صحبت چناریان چندین دستگاه به‌نوعی باعث به وجود آمدن حاشیه‌نشینی شدند، به نظر من بهترین جایگاه عنوان حاشیه‌نشینی در کمیسیون حقوقی و نظارت است و اسم حاشیه‌نشینی برای این مطرح است تا بر این موضوع تأکیدی باشد.

کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی بارأی اکثریت به تصویب رسید.

کمیسیون خدمات شهری بهداشت و پسماند به کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط‌زیست تغییر نام داد و به تصویب شورا رسید.

کمیسیون بودجه و تأمین منابع مالی پایدار هم از دیگر کمیسیون‌هایی بود که موردبحث و بررسی قرار گرفت.

محمد فرشاد در تایید عنوان کمیسیون برنامه‌وبودجه و ایجاد منابع مالی پایدار گفت: شورا باید به دنبال یکسری برنامه‌ها و درآمدهای پایدار باشد و اینکه چگونه بتواند یکسری منابع را از خارج کرمان جذب کند.

منصور ایران‌منش تأکید کرد تا در همین جلسه کمیته‌های زیرمجموعه کمیسیون‌ها هم مطرح و به تصویب رسد.

کمیسیون برنامه‌وبودجه و ایجاد درآمدهای پایدار با 10 رأی موافق به تصویب رسید.

کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان و کمیسیون اجتماعی، ورزشی و جوانان هم از دیگر کمیسیون‌هایی بودند که به تصویب شورای شهر رسید.

آخرین کمیسیونی که در این نشست به بحث و بررسی و درنهایت رأی‌گیری گذاشته شد کمیسیون گردشگری و ایده‌های نو بود که به کمیسیون گردشگری و اصناف تغییر نام داد و درنهایت با اکثریت رأی به تصویب شورا رسید.

رئیس شورای شهر در پایان گفت: شش نفر به‌عنوان کاندیدای شهرداری کرمان انتخاب شدند که شنبه و یکشنبه هفته آینده بر اساس حروف الفبا برنامه‌های خود را تشریح خواهند کرد.

محمد فرشاد افزود: انتخاب شهردار بارأی مطلق یعنی بالاتر از نصف است و اگر یکی از کاندیداها بتواند 6 رأی را از آن خود کند به‌عنوان شهردار کرمان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی بابیان اینکه شورای شهر بسیاری از افراد توانمند را برای عهده‌داری شهرداری کرمان در نظر گرفته و به آنان پیشنهاد داده بود، اظهار کرد: بعد از مطرح‌شدن اسامی افراد برای شهرداری کرمان، با آنان گفت‌وگو کردیم اما برخی به دلایل مختلف انصراف دادند ازجمله دکتر فدایی که هم‌زمان معاونت استانداری به وی هم پیشنهادشده بود و فدایی آن سمت را قبول کردند، طاهری مدیر آب و فاضلاب کرمان هم یکی از گزینه‌های دیگر بود و وی سمت فعلی خود را ترجیح داد و همچنین جلال مآب هم از دیگر گزینه‌ها بود.

وی ادامه داد: گزینه‌هایی که می‌شناختیم یا در ذهنمان بوده کنکاش و تجمیع کردیم و به 27 نفر رسیدیم و درنهایت به 6 گزینه نهایی رسیدیم و در این انتخاب به‌هیچ‌عنوان رویکرد خاصی نبوده و انتخاب‌شدگان فعلی از هر گروه سنی و با برنامه‌های مختلف حضور دارند.

فرشاد خاطرنشان کرد: ممکن است یکی از گزینه‌ها شهردار شود یا ممکن است انصراف دهند و یا اینکه گزینه دیگری معرفی شود، اما آن چیزی که مهم است ما به دنبال بهترین گزینه ممکن برای شهرداری کرمان هستیم. ما همچنین فضای مجازی را رصد می‌کنیم و از نظرات صاحب‌نظران استفاده کرده‌ایم و همچنان استفاده خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر عنوان کرد: هیچ بحثی پشت درهای بسته نیست و پنهان نخواهد بود و باید تلاش کنیم فضای مطبوعاتی شفاف باشد و آرامش حکم‌فرما شود و ما قول می‌دهیم هیچ موردی را از مطبوعات مخفی نکنیم زیرا پنجمین دوره شورای شهر کرمان می‌خواهد موفق باشد و کارهای موفقی را در دوره فعالیت خود انجام دهد.

به گزارش گفارنو، دستور کار جلسه بعد شورا ارائه برنامه توسط شش نامزد شهرداری کرمان خواهد بود.

روز شنبه هفته آینده علی بهرامی ساعت چهار و نیم عصر، محمد پور اسماعیلی ساعت پنج و نیم و محمد سام ساعت شش و نیم و در روز یکشنبه مهران عالم زاده ساعت چهار و نیم عصر، دادخدا غضنفری ساعت پنج و نیم و منصور کمالی در ساعت شش و نیم در صحن علنی شورا برنامه‌های خود را تشریح خواهند کرد.

برچسب ها: شورای شهر کرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)