کد خبر: ۳۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل سیاسی وزارت کشور:
ملانوری با بیان اینکه دبیران کل احزاب سیاسی و تشکل‌ها باید حداقل سه روز قبل از برگزاری راهپیمایی درخواستشان را اعلام نمایند، ادامه داد: اما افراد نمی‌توانند تقاضای تجمع و راهپیمایی کنند، البته سالن ها مسقف نیازی به مجوز ندارد، بلکه فقط فرماندار و استاندار باید مطلع باشند.

برگزاری نشست توسط احزاب در اماکن مسقف نیاز به مجوز ندارد

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور گفت: با تصویب قانون جدید احزاب و طبق آمار ثبت شده در این کمیسیون اکنون ۱۱۰ حزب دارای پروانه رسمی از وزارت کشور و سه جبهه و ائتلاف احزاب نیز مجوز فعالیت دارند.

حمید ملانوری عصر چهارشنبه در نشست با معتمدین، نخبگان و برگزیدگان استان زنجان افزود: ۱۰ حزب دیگر نیز درخواست تطبیق با قانون جدید احزاب داده‌اند که در حال بررسی مدارک ارائه شده‌اند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور با اشاره به اینکه جبهه‌ها و ائتلاف‌ها بر اساس قانون مخصوص ائتلاف احزاب است و باید به اطلاع این کمیسیون برسد، تاکید کرد: اگر خلاف قانون اقدامی کنند تذکر داده می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تا این لحظه سه جبهه داریم که ۲ مورد آن کشوری و یکی استانی در حال فعالیت است، اظهار داشت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب معروف به جمنا، ائتلاف اصلاح طلبان ایران اسلامی و جبهه اصولگرایان استان قم دارای اجازه فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید شعار توسعه سیاسی، تحزب و ایجاد زمینه مناسب برای فعالان سیاسی رنگ واقعیت به خود گرفته است، گفت: در راستای تقویت خانه احزاب در استان‌ها به عنوان یک تشکل مهم که بتواند محلی برای گفتگو احزاب باشد تا کنون ۱۷ خانه راه اندازی کرده‌ایم.

ملانوری با اشاره به اینکه امسال تا کنون ۶ جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برگزار کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: قبل از این ۲۴۷ حزب بر اساس قانون سال ۶۰ صاحب پروانه فعالیت بودند، اما خیلی از آنها فعالیتی نداشتند.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور با بیان اینکه جامعه امروز نیاز دارد که تحزب در کشور بیشتر گردد، تاکید کرد: در این راستا منشور گفتگوی سیاسی برای اجرا ابلاغ شد تا از تخصص و دانش احزاب به نحو مطلوب تری استفاده گردد.

وی با اشاره به اینکه نیازمند اصلاح فرآیندهای خانه احزاب و آسیب شناسی در این زمینه هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر نخبه‌ها در احزاب حضور فعال دارند و در قانون جدید تجمعات صنفی تسهیل شده است.

این مسئول اظهار داشت: ما مانع فعالیت سیاسی گروه‌ها نیستیم، اما کسی حق استفاده از تابلوی حزب بدون مجوز را ندارد، همچنین بر اساس قانون سال ۹۵ احزاب و تشکل‌های سیاسی دارای فعالیت می‌توانند تقاضای راهپیمایی و تجمع نمایند،

ملانوری با بیان اینکه دبیران کل احزاب سیاسی و تشکل‌ها باید حداقل سه روز قبل از برگزاری راهپیمایی درخواستشان را اعلام نمایند، ادامه داد: اما افراد نمی‌توانند تقاضای تجمع و راهپیمایی کنند، البته سالن ها مسقف نیازی به مجوز ندارد، بلکه فقط فرماندار و استاندار باید مطلع باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)