کد خبر: ۳۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو تعاونی مرغداران در گفت و گو با گفتار نو مطرح کرد:
عضو تعاونی مرغداران، در پاسخ به چرایی ضرر ده بودن تولید کنندگان در دو ماه اخیر اظهار می کند: به علت گرمی شدید هوا این مسئله روی داده است ، متاسفانه واکسن نیست و واکسن ها و داروهای موجود هم جوابگو نیستند . یزدان پناه در پاسخ به تلفات احتمالی مرغدران به دلیل نبود واکسن می گوید: تلفات زیاد است ،بعضی از مرغدران ما 30 تا 40 تلفات داشته اند البته این آمار در برخی از جاها بیشتر هم بوده است.

کمبود مرغ داریم/ دارو‌ها یا چینی اند و یا کیفیت قبل را ندارند/ آمار تلفات در مرغدرای‌ها زیاد است/ ۵۰ درصد از مرغ مورد نیاز استان از سایر استان‌ها وارد می‌شود

گفتار نو/ مرضیه قاضی زاده:

اگر چه در پی ارائه  پیشنهادی از سوی وزارت جهاد کشاورزی ، ستاد تنظیم بازار کشور سقف قیمت مرغ برای مصرف کننده را  12 هزار و 900 تومان تعیین کرد، اما به نظر می رسد که اجرای این مصوبه در استان  در حد حرف مانده است  چرا که کماکان مرغ در استان با قیمت 14 هزار و 800 تومان به فروش می رسد.

در 26 مرداد ماه 98 بود که استاندار کرمان  در واکنش به قیمت بالای مرغ در استان و نارضایتی مردم،  خواستار کاهش قیمت مرغ در استان شد، در این جلسه پیشنهاد شد تا به منظور جلوگیری از خروج مرغ در استان به واسطه کاهش قیمت، ممنوعیت خروج مرغ از استان دنبال شود.

این درحالی است که به گفته فعالین بازار بخش نامه های پیشین مبنی بر جلوگیری از خروج مرغ از استان چندان راه گشا نبوده است و تاثیری در کاهش قیمت مرغ نداشته است.

عضو تعاونی مرغداران در خصوص تاثیر گذاری دستورالعمل  ممنوعیت  خروج مرغ از استان، می گوید: وضعیت امروز مرغ را نمی توانم با آن مقطع زمانی  مقایسه کنیم، در این سری مرغداران ما ضرر کردند.

محسن یزدان پناه تشریح می کند: دو ماه است که به دلیل مشکلاتی که داریم و گرمای هوا، مرغ در استان کم است و کمبود مرغ داریم؛ لذا اگر بتوانند جلوی این کار را بگیرند خوب است اما با توجه به اینکه قیمت مرغ در استان های دیگر بالاست احتمال خارج شدن مرغ هست و حال به هر طریقی هم که شده این کار را انجام می دهند.

یزدان پناه با بیان این جمله که مرغ سیستان و بلوچستان و شهرستان های جنوبی استان، توسط کرمان تأمین می شود، می گوید: باید یک مقدار مرغ به ان شهرها  برود البته گفته اند که برای خروج مرغ باید از دامپزشکی مجوز بگیرید.

 

صرفاً  تولید کننده ضرر می کند و کسی که ضرر نمی کند فروشندگان هستند

مسئول قیمت گذاری گوشت مرغ در تعاونی در پاسخ به این سوال که مرغ در حال حاضر با چه قیمتی از مرغدران خریداری می شود، می گوید: 8 هزار و  تومان 500 را برای قیمت  12 هزار و 900 مصوب کردند و حال که  قیمت بالاتر است ،  از ما حدود 10هزار تومان خریداری می کنند.

یزدان پناه در ادامه می افزاید: تولید کننده هیچ حرفی نمی تواند بزند و قیمت پذیر است، ما نمی توانیم مرغ را نگه داریم و احتکار کنیم چرا که هزینه هایش بیشتر است

عضو تعاونی مرغداران با بیان این جمله که این قیمت 8 هزار و  تومان 500به طور رسمی اعلام شده است، می گوید: تولید کننده چاره ای ندارد،  این وسط صرفاً  تولید کننده ضرر می کند و کسی که ضرر نمی کند فروشندگان هستند.

او در ادامه می افزاید: اگر مرغ رابه قیمت  5 هزار تومان هم اعلام کنند اقایان کارمزد خودشان را می گیرند و هیچ ضرری نمی کنند،  این وسط فقط تولید کننده ضرر می کند .

اگر چه پیش از این کمبود نقدینگی، مشکلات توزیع نهاده ها، نبود دارو و واکسن از جمله دلایل افزایش قیمت مرغ شناخته می شدند اما به نظر می رسد که به تازگی دلالان و واسطه ها نیز به این دلایل  اضافه شده اند.

یزدان پناه  در خصوص تاثیر  واسطه ها در افزایش قیمت مرغ می گوید: جدا از کشتارگاه که این وسط وجود دارد ما واسطه هایی را داریم که مرغ را از تولید کننده ها می خرند و بعد به دیگران می دهند و توزیع می کنند.

او درادامه خاطر نشان می کند: من دیروز با دکتر میری  و دکتر دهقان در خصوص این واسطه ها  صحبت کردم. در حال حاضر قیمتی که مرغ را از مرغدران می خرند نسبت به قیمتی که مرغ  فروخته می شود متفاوت است و این اختلاف قیمت  بسیار زیاد است.

این درحالی است که علی رضا مراد نژاد، عضو هیئت مدیره تعاونی مرغداران در مصاحبه خود با گفتارنو  با تاکید بر  مشکلات نقدینگی مرغداران از دریافت نقدینگی از بازار آزاد و با نرخ های ماهانه 3تا 3.5 درصد خبر داده بود.

یزدان پناه در خصوص این واسطه ها می گوید: تولید کننده پول ندارد و چاره ای هم ندارد جز اینکه پیش اقایان واسطه برود و از ان ها مواد اولیه را بگیرد،  ان ها نیز مرغ را به هر قیمتی که خواستند از تولید کننده می خرند.

او در ادامه خاطر نشان می کند: مرغدار چاره ای ندارد و باید مرغ را به این شخص بدهد چرا که مواداولیه را  از ان شخص گرفته است.

با توجه به اختصاص وام 5 میلیاردی به تعاونی مرغدران برای حذف واسطه ها از عضو تعاونی مرغداران  از این پرسش شد که این وام تا چه اندازه می تواند در کاهش مشکلات نقدینگی مرغداری ها و تنظیم قیمت مرغ تاثیر گذار باشد.

یزدان پناه در پاسخ به این پرسش می گوید: ما اگر بتوانیم این وام را بگیریم،  می توانیم تولید کننده هایمان  را تقویت کنیم و مواداولیه را به ان ها  بدهیم تا بتوانند مرغ را به قیمت بفروشند .

 

واکسن نیست

عضو هیئت مدیره تعاونی مرغداران در پاسخ به چرایی ضرر ده بودن تولید کنندگان در دو ماه اخیر اظهار می کند: به علت گرمی شدید هوا این مسئله روی داده است ،  متاسفانه واکسن نیست و واکسن ها و داروهای موجود هم  جوابگو نیستند .

او می افزاید: داروها یا چینی اند و یا به هر حال کیفیت قبلی را ندارند.

یزدان پناه در پاسخ به تلفات احتمالی مرغدران به دلیل نبود واکسن می گوید: تلفات زیاد است ،بعضی از مرغدران ما  30 تا 40 تلفات داشته اند البته این آمار در برخی از جاها بیشتر هم بوده است.

50درصد از مرغ مورد نیاز استان از سایر استان ها وارد می شود

این اظهارات او منجر به این پرسش شد که چند درصد از مرغ مورد نیاز استان ، توسط تولید کنندگان خود استان تامین می شود و آیا این تلفات می تواند  منجر به افزایش قیمت مرغ شود؟یزدان پناه در پاسخ به این پرسش می گوید: براساس چیزی که اقایان صنف مرغ و ماهی به ما گفتند، حدود 50 الی 60 درصد از مرغ استان را خود استان تأ مین می کند و مابقی مرغ مورد نیاز استان از سایر استان ها وارد می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)