کد خبر: ۳۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
در کارگروه تنظیم بازار استان کرمان مطرح شد:
بخش قابل توجهی از شانزدهمین کارگروه تنظیم بازار استان به چرایی عدم کاهش قیمت مرغ در استان اختصاص پیدا کرد. در حالی در این جلسه نماینده جهاد کشاورزی از آمار یک میلیون و دویست جوجه ریزی در استان خبر می دهد که سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه و تجارت از عدم وجود مرغ در ۶ مرغداری استان خبر می دهد.

۶۰ درصد مرغداری‌های کرمان، هیچ موجودی مرغی نداشتند/ به توزیع مرغ منجمد اقدام کنیم/ مرغداران به تعهداتشان عمل نکردند/نماینده جهاد حتی آدرس واحد‌های تولیدی را بلد نبود/ هیچ مرغی از مرصاد خارج نشده است/ ۶۰ درصد مرغ استان دست یک عده از افراد است که مرغدار نیستند، اما صنعت مرغداری را تسخیر کرده اند

گفتارنو/ مرضیه قاضی زاده:

به گزارش گفتار نو، بخش قابل توجهی از شانزدهمین کارگروه تنظیم بازار استان به چرایی عدم کاهش قیمت مرغ در استان اختصاص پیدا کرد. در حالی در این جلسه نماینده جهاد کشاورزی از آمار یک میلیون و دویست جوجه ریزی در استان خبر می دهد که سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه و تجارت از عدم وجود مرغ در ۶ مرغداری استان خبر می دهد.

آمار جهاد کشاورزی در خصوص جوجه ریزی در حالی زیر سوال می رود که مدیر کل تعزیرات حکومتی استان معتقد است که هیچ مرغی از مرصاد خارج نشده است.

در ابتدای این کارگروه سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صمت در خصوص موجودی مرغ مرغداریها گفت:در کرمان لیست ده مرغداری ارسال شده که در طی بازدید انجام شده ۶ واحد هیچ موجودی مرغی نداشتند و عملا ۶۰ درصد آمار انجام شده مرغی نداشتند.

محمدرضا خواجویی افزود: عرضه مرغ خارج از شبکه مرغداری ها ۲۱ میلیارد ریال بوده است.

معاون بازرسی و نظارت صنعت و معدن استان کرمان در ادامه گفت: طی بازدید از ۱۰ واحد شهر کرمان برای ۶ واحد تخلف گزارش کرده ایم.

محسن میرزایی افزود: علی رغم اینکه سازمان حمایت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان را برای هر کیلو مرغ تعیین کرده است ، این قیمت در خیلی از استان ها رعایت نمی شود.

میرزایی خاطر نشان کرد: در مشهد مرغ با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد، علی رغم اینکه قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان بر روی مرغ درج شده است.

در ادامه این جلسه سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان با تاکید بر عدم تعهد تولیدکنندگان به کاهش قیمت مرغ در استان گفت: بر خلاف قولی که داده شد، قیمت مرغ به جای کاهش افزایش داشت.


محمدعلی دهقان در ادامه گفت:به نظر می آید که دوباره باید به سمت روش های قهری رفته و به توزیع مرغ منجمد در استان اقدام کنیم.

رئیس تعاونی روستایی شهرستان کرمان نیز در این جلسه گفت:در چند سال گذشته شرکت با چالش های مواجه شده که با تغییر هیئت مدیره و ساماندهی وضع موجود چرخه مرغ کرمان در حال بهبود یافتن است.

علی میرزایی در ادامه در خصوص بحث های حاشیه ای در این اتحادیه گفت: در مورد فردی که ادعا می کند تعاملی بین دولت و بخش خصوصی نیست در آیین نامه عضو شرکت نباید رقابتی با فعالیت های شرکت داشته باشد در حالی که خود آن شخص کشتارگاه دارد.

مدیر عامل تعاونی مرغداران در این جلسه گفت:وظیفه ما تولید مرغ است و نظارت در زمینه پرورش و عرضه مرغ در بازار در اختیار ما نیست.

محمد حسن رباطی فر در ادامه افزود: در حال حاضر ما به صورت گذشته نگر هستیم و از این ده واحد بی اطلاع هستیم و اطلاعی در این زمینه نداریم.

او ادامه داد:تولید کننده تابع بازار هست و حداکثر ۶۰ روزه مرغ رانگهداری می کند لذا نمی دانیم که این مرغداران متخلفی که شما می گویید مرغشان را کجا برده اند.

متصدی اتحادیه مرغداران نیز در این جلسه در خصوص آمار جوجه ریزی در استان گفت: یک میلیون و دویست و پانزده هزار جوجه از مقطع ۵ تیر اطلاعاتش وارد سامانه شده که بافت ۸۰ هزار، راور ۴۰ هزار و رفسنجان ۳۰۰ هزار جوجه ریزی داشته است.

سید حسن مهدی در ادامه افزود: ۱۰۰ هزار تن کنجاله سویا آماده توزیع است و بازار اشباع شده است، اما این اشباع تازه یک ماه است که صورت گرفته، لذا من امیدوارم که به تدریج این کاهش قیمت اتفاق بیفتد.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی نیز در پاسخ به علت عدم کاهش مرغ در استان گفت: میانگین متوسط کشوری بالای ۱۴ هزار تومان است ، ما چطور قیمت را کاهش دهیم؟

حسن سیستانی خطاب به جهاد کشاورزی گفت: آماری که جهاد کشاورزی ارائه می دهد دقیق نیست و ۶۰ درصد از این آمار اشتباه است و به نحوی مرغ از استان خارج شده است.

او بار دیگر نماینده جهاد را خطاب صحبت هایش قرار داد و گفت: جهاد کشاورزی می گوید مرغ هست اگر هست منبع تامین آن را بگویید.

نماینده جهاد کشاورزی در پاسخ به اظهارات سیستانی گفت : آمار درست است و تاریخ های جوجه ریزی مشخص است.

مهدی عباسی در ادامه گفت: اکثر دوستانی که مرغدار هستند مرغ کل استان را بار می کردند، چطور مرغ بدون اطلاع آن ها رفته است.

عباسی نوک پیکان انتقادهایش را به سمت توزیع کنندگان و نهادهای قانونی برد و گفت: این طور نیست که این افراد مطلع نباشند که مرغ کجا می رود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری در واکنش به اظهارات نماینده جهاد و توزیع کنندگان گفت: وقتی ما نمی گذاریم مرغ به انتهای خط برسد و به طور زنده از استان خارج می شود، چه می توان گفت.

دهقان در ادامه افزود: مرغ بدون نهاده ۴ هزار و دویست تومان به قیمت ۱۷ هزار تومان خواهد بود، ما با ارز ۴ هزار و دویست تومانی نهاده در اختیار مرغداران قرار می دهیم اما مرغ تنها دو هزار تومان کمتر به فروش می رسد.

او با تاکید بر قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی مصوب شده هیئت دولت برای مرغ گفت: آقای سیستانی قرار بود تا قیمت مرغ را در گام اول ۵۰۰ تومان کاهش دهند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد ، بلکه این قیمت قدری افزایش یافت.

مدیر کل تعزیرات حکومتی نیز در این جلسه خطاب به نمایندگان جهاد، گفت:گروهی برای بازدید انتخاب شدند اما نماینده جهاد متاسفانه آدرس دقیق واحدهای تولیدی را بلد نبود.

ارسلان میری با بیان اینکه خروجی این جلسات برای مردم ملموس نبوده است، گفت:متاسفانه متخلفان گردن کلفت شده اند، دستگاه های متولی تولید و برخورد باید پاسخگوی این امر باشند.

میری خطاب به نمایندگان جهاد و حاضرین جمع گفت: هیچ گونه مرغی از مرصاد خارج نشده است . مشکل ما زنجیره اول است و دوستان بگویند که این ۶ تا مرغداری به چه صورت عمل کرده اند آیا اصلا مرغ تولید شده است یا نه؟

مدیر کل تعزیرات حکومتی در ادامه با اشاره به تناقض صحبت تولید کننده و توزیع کننده در خصوص قیمت مرغ زنده گفت: آقای سیستانی از قیمت ۹ هزار و ۹۰۰ تومانی مرغ خبر می دهد اما تولید کننده می گوید مرغ زنده را به قیمت ۹ هزار تومان فروخته است.

میری در ادامه با اشاره به اختلاف قیمت ۱۰ هزار تومانی تا ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومانی مرغ در استان گفت:باید مشخص شود که این اختلاف قیمت به جیب چه کسی می رود ، کشتارگاه و دلالان چه نقشی در این امر دارند.

مدیر کل دامپزشکی در این جلسه با بیان اینکه، ۶۰ درصد مرغ استان دست یک عده از افراد است که مرغدار نیستند و صنعت مرغداری را تسخیر کرده اند ، به صراحت گفت: صنعت مرغداری ما در اختیار ۵ الی ۶ نفر هست و یک شبکه نامرئی راه انداخته اند و دوستان همه این ها را می شناسند.

مهدی در واکنش به اظهارات مدیر کل دامپزشکی استان گفت:مشکل ما کمبود نقدینگی است و این امر به علت کمبود نقدینگی مرغدار رخ داده است.

او در ادامه تاکید کرد: اگر حمایت از تولید کننده اتفاق نیفتد و بحث سرمایه در گردش حل نشود، در نیمه دوم سال تعداد زیادی از تولیدکنندگان از بازار حذف می شوند.

با توجه به بحث های صورت گرفته در این جلسه در نهایت مقرر شد تا برای یک ماه ذخیره کافی مرغ فراهم شود و تا شنبه گام به گام روزی ۱۰۰ تومان قیمت مرغ کاهش یابد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن اسلام کیش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
0
0
باسلام واحترام:
ضمن تشکر ویژه ازسرکارخانم قاضی زاده که با رعایت کامل امانتداری وبدون جهت گیری خاص در انتقال گفتارهای مطرح شده درجلسه برای اطلاع عموم بادقت ووسواس لازم عمل نمودند.
از انجا که جناب اقای علی میرزائی ریاست محترم سازمان تعاون روستائی شهرستان کرمان وبعنوان اقدام به پاسخ به مطلب عنوان شده توسط اینجانب در جلسه قبل ستادتنظیم بازاراستان وتحت عنوان بحث های حاشیه ای اتحادیه وعدم تعامل بین بخش دولتی وخصوصی مطرح نمودند جهت تنویر افکار مراجعه کنندگان به سایت وزین شماباستحضار میرسانم :
اولا موضوع طرح حاشیه در اتحادیه نادرست وصحیح ان شرکت تعاونی مرغداران کرمان میباشدکه متاسفانه ایشان بااتحادیه اشتباه گرفته اند
ثانیا رفتاروعملکردنامبرده در مجمع عمومی سال 1397 تعاونی کشاورزی مرغداران اجرای قوانین ودقت دراجرای ائین نامه اجرائی مرتبط به قانون تعاون نبوده بلکه نوعی نظارت غیر حق واز نوع استصوابی ومهندسی کردن انتخابات بود به نحوی که از 15نفر داوطلب عضویت در هیات مدیره 8نفر را رد صلاحیت نمود وباقیمانده داوطلبان 7نفر شد که همه انتخاب شدند وبا این روند نیازی به برگذاری انتخابات نبود زیراعملا خودشان اعضا هیات مدیره رانصب نمودندوبادخالت ناصواب ایشان نه تنها حق اینجانب بلکه حق 7نفر ازسایر داوطلبان نیزتضییع گردید که البته اینجانب درهمان زمان مراتب اعتراض وتضییع حق انتخاب شدن خودرا کتبابه سازمان تعاون روستائی استان ، اداره حقوقی سازمان استان ، سازمان بازرسی استان وهیات رسیدگی به تخلفات اداری سازمان جهادکشاورزی اعلام نمودم .
تنهادلیلی که برای رد صلاحیت اینجانب انهم شفائی ابرازنمودندداشتن کشتاره صنعتی وبهداشتی مرغ بودکه مدتها قبل کتبا امادگی واگذاری کشتارگاه خودرابه تعاونی اعلام نموده بودم وجالب تر اینکه تعاونی مرغداران فاقد کشتارگاه مرغ میباشدوبه علت ضعف وناتوانی مالی برنامه ای هم برای احداث کشتارگاه درکوتاه یابلند مدت رانداشته وفعلا هم ندارد واصولا درشرایط موجود وبا وجود تعداد کشتارگاههای در حال کار که فعلابا 30درصدظرفیت کار میکنند وباهم رقابت تنگاتنگی در جلب مشتری برای کشتار دارندنیازی به سرمایه گداری سنگین وزمانبروجودندارد..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)