کد خبر: ۳۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
کنشگر سیاسی اصلاح طلبی با تاکید بر اینکه باید مجلسی کارآمد داشته باشیم، گفت: اصل انتخابات درست است و نباید قهری در انتخابات و صندوق رای صورت بگیرد اما از آن طرف هم باید زمینه و بسترش فراهم شود.

کنشگر سیاسی اصلاح طلبی با تاکید بر اینکه باید مجلسی کارآمد داشته باشیم، گفت: اصل انتخابات درست است و نباید قهری در انتخابات و صندوق رای صورت بگیرد اما از آن طرف هم باید زمینه و بسترش فراهم شود.

حسین کاشفی فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره چگونگی حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات(به صورت مشروط یا غیر مشروط)، گفت: مهمترین مساله این است که ما مجلس کارآمدی داشته باشیم که به مسائل اصلی خود یعنی قانون‌گذاری و نظارت برسد؛ کارآمدی بر اساس حضور افراد با تجربه در زمینه‌های تخصصی، مدیریتی و ... در مجلس شکل می‌گیرد، چرا که در مجلس مباحث مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و به طور کلی همه مسائلی که یک کشور و جامعه داردمطرح می‌شود؛ بنابراین مجلس باید بتواند اظهار نظر کند و افراد نیز باتوجه به تخصصی که دارند در کمیسیون‌هایی مجلس قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد:‌ مجلس جایی نیست که افراد تازه بخواهند بروند آنجا کسب تجربه و کارآموزی کنند، بلکه تجربه و کارآموزی در احزاب باید شکل بگیرد و نیروی انسانی مورد نظر را تربیت کرده، آموزش‌های لازم را بدهد و آن را برای این کار آماده کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد با اشاره به سخن امام(ره) مبنی بر اینکه مجلس در راس امور است، تاکید کرد: برای در راس امور بودن مجلس باید افرادی در آن قرار بگیرند که از ساده‌ترین تا مهم‌ترین مساله از مباحث داخلی گرفته تا بحث‌های بین‌المللی را بدون برخوردهای تندروی، احساسی و شعاری بتوانند به صورت قانونی بگذرانند که در مجموع در توسعه و اداره کشور نقش درست خودش را ایفا کند.

وی بیان کرد: وقتی قانون‌اساسی، نقش اساسی را به مردم داده به این معنی است که کشور متعلق به مردم بوده و آنها باید بتوانند نسبت به سرزمین خود و آینده خود مسئولانه نظر بدهند؛ قانون هم تاکید دارد این مردم هستند که از طریق انتخابات در تعیین سرنوشت خود نقش دارند؛ بنابراین انتخابات را به عنوان یک اصل که در قانون اساسی هم به آن به صورت کامل اشاره شده مورد توجه قرار دهیم و از این ظرفیت و فرصت به درستی استفاده کنیم.

کاشفی با بیان اینکه اگر بگویم با انتخابات کاری نداریم مثل این است که بگویم به‌آینده کشورمان کاری نداریم، گفت: کار داریم؛ چرا که می‌خواهیم برخورد مسئولانه داشته باشیم همانطور که در بخش صنعت، بخش کشاورزی و باغداری برای اینکه بتوانید یک خروجی خوبی از آنها داشته باشید افرادی دارای تخصص می‌گذارید که شناخت داشته باشند و بتوانند خوب فعالیت کنند، در مجلس نیز باید اینگونه رفتار کرد. اصل انتخابات بر اساس رقابت است و بهترین افراد باید در صحنه بیایند و توسط مردم انتخاب شوند.

این کنشگر سیاسی اصلاح طلب افزود: افرادی که می‌خواهند به مجلس بروند باید افرادی باشند که هم کارآمدی داشته باشند و هم در زمینه‌های مختلف کاری انجام دهند و از طرفی نیز احساس مسئولیت کنند و پاسخگو باشند و اینگونه نباشد که وقتی رای آوردند فکر کنند همه چیز تمام شده است.

سخنگوی سابق جبهه مشارکت با بیان اینکه باید زمینه‌ای فراهم شود که افراد کاردان، دارای مقبولیت، با تجربه و پاک دست به صحنه بیایند و در معرض رای مردم قرار بگیرند که طبیعتا باید این بستر با نگاه ملی فراهم بشود.

وی با بیان اینکه درست است که اصلاح‌طلب و اصول‌گرا مطرح می‌شود و هر کسی می‌خواهد با جبهه خودش ائتلاف کنند، گفت: قبل از آن همه باید نگاه ملی داشته باشند و اگر امروز ضعف و ناکارآمدی و مشکل تبعیض و فساد را در جایی می بینیم آن را قبول کنیم.

این فعال سیاسی گفت: برای اینکه تبعیض و رانت نباشد باید افرادی در مجلس حضور پیدا کنند که از مقبولیت و پاک دستی و صبغه بسیار مناسب برخوردار باشند؛ باتوجه به تجربه چهل ساله‌ای که در اداره کشور داریم باید این سمت برویم که افرادی را به صحنه بیاوریم که در شرایطی تحریم و فشارهاییی که کشور و مردم با آن روبرو هستند بدانند چگونه کشور را از عدم وابستگی به نفت که از زمان مصدق مطرح بوده با یک نگاه ملی برهانند.

وی اظهار کرد: در خیلی جاها افرادی که در مجلس قرار گرفته‌اند برخورد کاملا سیاسی و جناحی می‌کنند؛ برخورد جناحی و سیاسی در شرایطی می‌تواند معنای مثبت خودش را داشته باشد که در آن نگاه ملی، جایگاه اخلاقی و قانونی دیده شود نه صرف اینکه برای اینکه به جناح خودمان توجه بشود اخلاق را زیر پا بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه نباید با صندوق رای قهر کنیم، درباره عملکرد شورای نگهبان گفت: وقتی چهار نهاد هستند که در رابطه با صلاحیت افراد تصمصم می‌گیرند دوباره نیاییم نظرات شخصی را دخالت بدهیم وقتی اینکار را می‌کنیم کشور را از یک امکان محروم می‌سازیم؛ نه تنها به جامعه و شخص ضرر می‌زنیم بلکه به نسل‌های آینده هم می‌توانیم با تصمیمات نادرست این زیان را برسانیم به طوریکه این برخوردهای نادرست قابل جبران هم نباشد به همین خاطر باید کاملا قانونی رفتار کرده و موانع را نیز برطرف کنیم.

عضو حزب اتحاد تشریح کرد: یکی از مطالب مطرح شده در مورد افرادی است بعد از حضور در مجلس گفتند ما در لیست امید بودیم اما کاری به مسائل نداریم از طرف دیگر مردم انتظار دارند اصلاح طلبان که از لیست حمایت کردند بتوانند پاسخگو باشند وقتی این ارتباط و این احساس مسئولیت نباشد طبیعتا آنها هم نمی‌توانند پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: بنابراین باید افرادی را بگذارند که هم خودشان احساس مسئولیت کنند و هم از حزب مجموعه یا جبهه‌ای که آنها را در لیست می‌گذارند، بتوانند پاسخگو باشند.

کاشفی با اشاره به اینکه اگر تمام نیروهای مناسب کنار گذاشته شوند و نیرویی نباشد طبیعتا نمی‌توان نیرویی معرفی کرد، گفت: اصلاح طلبان نمی‌گویند در انتخابات شرکت نمی‌کنند اما وقتی نیروی نیرویی ندارند، چه کار کنند؟

وی تصریح کرد: اصل انتخابات درست است و نباید قهری در مورد انتخابات و صندوق رای صورت بگیرد اما آن طرف هم باید زمینه و بستری فراهم شود، چون بحث آینده، اداره کشور و پاسخگویی و احساس مسئولیت مطرح است. باید زمینه برای همدلی و انگیزه به وجود بیاید و این سردی که امروز احساس می‌کنیم از بین برود به خصوص در شرایط ویژه‌ای از مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی، داخلی، اقتصادی و معیشتی که در آن قرار داریم.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: چون کشور متعلق به همه است باید با دید باز که سعی کنیم از همه نحله‌های فکری با رعایت همه مسائل قانونی در انتخابات شرکت کنند هم انتخابات رقابتی می‌شود و هم اینکه این سردی که وجود دارد با یک نگاه دید ملی و قانونی شاید در آینده تبدیل به گرما شود.

وی درباره راهکار اصلاح‌طلبان در مواجه با شورای نگهبان، گفت: اصلاح‌طلبان وقتی که نیرویی ندارند طبیعتا نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند اما انتظار از شورای نگهبان این است که نگاه قانونی داشته باشند و اگر نگاه قانونی باشد هیچ مشکلی نیست. اما اگر اینگونه نباشد و اصلاح‌طلبان نماینده‌ای نداشته باشند به فرد دیگری نمی‌توانند رای بدهند، عملا این آنها نیستند که نمی‌توانند رای بدهند بلکه شورای نگهبان امکان را از اصلاح‌طلبان گرفته و نگذاشته که آنها بیایند رای بدهند اما در جایی که نماینده دارند در انتخابات شرکت می‌کنند.

این کنشکر سیاسی درباره اینکه برخی از اصولگرایان خود را پیشاپیش برنده انتخابات می‌دانند، اظهار کرد: اصلا نمی شود چنین چیزی گفت اما همین برخوردها یک نوع تبلیغ است به این معنی که ما که می‌دانیم پیروز میدان هستیم؛ اصلاح‌طلبان با توجه به پیشینه‌ای که دارند و اگر در جاهایی هم از دولت حمایت کردند صادقانه گفته‌اند که از دولت حمایت کرده‌ایم و جایی هم که انتقاد وارد است انتقاد کرده‌اند؛ اما جایی هم مثل شناگری بوده که دست او را بسته و گفته‌اند برو شنا بکن؛ نمی‌شود واقعیت را ندید.

وی تاکید کرد: مطالب باید از گفتاری و شعاری تبدیل به میزهای مناظره و کارشناسی تبدیل شود و در باره آنها صحبت کرد ، در اینکه مردم تحت فشار هستند و مشکل دارند و در اینکه باید این مشکلات را رفع شود هیچ شکی نیست و همه از دولت و اصلاح طلبان و غیره باید در رفع آن تلاش کنند.

کاشفی افزود: نباید آدرس اشتباه بدهیم و بگوییم مقصر مشکلات کشور اصلاح‌طلبان هستند، باید دید چقدر کوتاهی به جریان اصول‌گرا و چقدر آن به اصلاح‌طلبان می‌رسد. باید بیایند بگویند که در آن زمان و با‌ آن درآمدهای نفتی سرشار دوستان اصول‌گرا چه میزان به دولت‌های پیشین نقد و اظهار نظر کرده‌اند این اتفاقات را نه تاریخ فراموش کرده و نه از ذهن مردم دور شده است.

این کنشگر سیاسی اصلاح طلب یادآور: باید دید که مشکل را چه کسی ایجاد کرده کسی که زمانی می‌گفت تحریم‌ها کاغذ پاره است اگر قبول داریم که قسمتی از مشکلات عمده به تحریم‌ها مربوط است خب از کجا ناشی شدند؟ نمی‌شود که دوستانی که این مطالب را مطرح می‌کنند خودشان را کنار بکشند، باید پاسخگو باشند.

وی درباره حضور جریان احمدی نژاد در انتخابات، گفت: آقایانی که از قبل شعارهای عوام فریبانه مطرح می‌کردند، الان هم می‌خواهند بر موجی سوار شوند و فکر می‌کنند که مردم فراموش کرده‌اند و صرفا مسائل اقتصادی و معیشتی را عمده نگاه خواهند کرد.

عضو سابق مشارکت افزود: دولت نهم و دهم خودش مستقیم درگیر مسائل بوده و مشکلاتی را به وجود آورده و می‌توان صحبت کرد که این دولت چه گرفته و چه تحویل داده است، رشد اقتصادی چگونه بوده و زمان تحویل دولت چگونه بود!

وی ادامه داد: ممکن است در برخی بخش‌ها از موج وضعیت فعلی استفاده کنند اما وقتی جلو برویم و مسائل مطرح شوند و عملکرد احمدی‌نژاد بررسی شود، مردم متوجه می‌شوند چرا که زمان زیادی نگذشته که مردم اتفاقات را فراموش کنند. یعنی اگر مردم در مقطعی آمدند و شعار‌هایی آنها را فریب داد و منحرف کرد فکر نمی‌کنم آن شعار ها دیگر بتواند روی مردم تاثیری داشته باشد.

منبع: ایلنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

جزییات نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان: ادعاهای پنج‌گانه شورای نگهبان شامل انتسابات کلی است/ مستندات ردصلاحیت کامل و مکتوب ارائه شود

سیدحسن خمینی: وقتی جامعه دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی است، بحث از اندیشه سیاسی بیهوده است/ یک راه بیشتر نیست و آن آشتی با مردم است

مرعشی: «آراء باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند و از سیاست فاصله گرفته‌اند / باید مردم را قانع کنیم

چرا لاریجانی را به خاطر دخترش ردصلاحیت می‌کنند اما قالیباف به خاطر پسرش ردصلاحیت نشد؟

هشدار روحانی اصلاح طلب به مدیران حوزه های علمیه: به افراد معمم آداب معاشرت بیاموزید/ جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است

مسکن و سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات استان در سال آینده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)