کد خبر: ۳۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح شد:
در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، استاندار کرمان خطاب به نماینده اداره میراث فرهنگی گفت: مشخص است کارشناسی استان ضعیف است، ما مکاتبه می‌کنیم تا از تهران کارشناس بفرستند.به هر حال دو حالت دارد یا نمی‌خواهید کار جذب سرمایه گذار را انجام دهید یا بلد نیستید. از این دو حالت خارج نیست.

گفتارنو/ سرویس اقتصاد:

میراث  فرهنگی یا نمی‌خواهد جذب سرمایه گذار را انجام دهد یا بلد نیست/ با شرایط اقتصادی موجود بخش خصوص پای کار نمی‌آید/کارشناسی استان در حوزه میراث فرهنگی ضعیف است/با شرایط اقتصادی موجود بخش خصوصی پای کار نمی‌آید

۸۵ طرح ورزش و جوانان، ۱۶ طرح میراث فرهنگی به اضافه ۶ طرح فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرجمع ۱۰۷ طرح اقتصادی چندین ماه است که در مرحله فراخوان مانده است.

به گزارش گفتارنو، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ضمن انتقاد از عملکرد این سه اداره در جذب سرمایه‌گذار گفت: در اداره میراث فرهنگی و گردشگری، کوتاهی جدی انجام می‌شود از جلسه قبلی تا الان حتی یک پیگیری هم اتفاق نیفتاده و همان گزارش ۶ ماه قبل ارائه شده است .

جعفر رودری در ادامه افزود: در میراث به اعتقاد بنده اتفاقی نیفتاده است. ما از ۱۰۹ طرح به ۱۰۷ طرح رسیدیم و در طی این چند ماه تنها ۲ طرح به واگذاری رسیده است.

نماینده میراث فرهنگی در واکنش به کم‌کاری میراث گفت: ۸ پروژه میراث فرهنگی داشتیم که دو بار فراخوان داده شده تا در نهایت سه متقاضی برای آن‌ها پیدا شده که اکنون در مرحله بررسی اسناد مالی هستند و ظرف سه روز آینده قرارداد آن‌ها منعقد می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خطاب به این نماینده گفت: هنوز گزارش ۸ طرح تصمیم واگذاری آماده نشده است در صورتی که آقای فعالی در جلسه قبل گفتند که این گزارش آماده است و من از جلسه بروم این گزارش را به شما می‌دهم ولی هنوز گزارشی به ما داده نشده است.

این توضیحات به همراه عدم حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این جلسه موجب شد تا استاندار کرمان عملکرد این سازمان را مورد نکوهش قرار دهد.

محمدجواد فدایی خطاب به نماینده میراث گفت: مشخص است کارشناسی استان ضعیف است، ما مکاتبه می‌کنیم تا از تهران کارشناس بفرستند.

استاندار کرمان در واکنش به توجیحات نماینده اداره میراث فرهنگی گفت: به هر حال دو حالت دارد یا نمی‌خواهید این کار را انجام دهید یا بلد نیستید. از این دو حالت خارج نیست.


نماینده اداره ورزش و جوانان نیز در توضیح کم‌کاری این سازمان گفت: با شرایط اقتصادی موجود بخش خصوصی پای کار نمی‌آید.

او در ادامه افزود: ما جلساتی با فرمانداران و روسای شهرستان‌ها گذاشتیم و ۵ طرح را واگذار کردیم که دو تا از آن‌ها در قالب این ۸۵ طرح مصوب شورا بوده است.

رودری در واکنش به عدم توجیه اقتصادی طرح‌ها گفت: اگر امکان واگذاری نبود ما ۸۵ طرح را مصوب نمی‌کردیم. گزارش تصمیم به واگذاری حاکی از این امر است که از نظر هزینه و فایده این طرح‌ها صرفه اقتصادی دارد.

در نهایت با توجه به دستور استاندار کرمان مقرر شد تا جلسه ویژه‌ای با حضور مدیران سه دستگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شود تا این موضوع حل و فصل شود و تا پایان سال این واگذاری‌ها انجام شود و یا از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی مذکور به جهت کم‌کاری صورت گرفته کسر شود.

در بخش دیگری از این جلسه در خصوص استفاده از بند (ه) تبصره یک به منظور استفاده دستگاه‌ها از قیر رایگان گزارشی ارائه شد.

با توجه به گزارش ارائه شده از سمت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال گذشته ۱۰ درصد از اعتبارات کل کشور بدین منظور در استان کرمان جذب شده است اما عملکرد امسال به نصف سال گذشته کاهش داشته است.

مدیر کل منابع طبیعی در این جلسه عدم تاییدیه محیط زیست برای مالچ‌پاشی را عامل تعویق در جذب این ظرفیت دانست و راه و شهرسازی شمال و جنوب استان نیز دلایلی چون لزوم اصلاح شیوه‌نامه، عدم وجود طرح‌های مسکن مهر را عامل کاهش استفاده از این ظرفیت دانستند. همچنین در این جلسه بر عدم انجام بازآفرینی شهرداری‌هایی همچون شهرداری سیرجان تاکید شد.

در نهایت به دستور استاندار کرمان مقرر شد تا سرعت جذب افزایش یافته و تا آخر فروردین ماه میزان جذب استان از این قیر رایگان به ۱۱ درصد افزایش یابد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)