کد خبر: ۳۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان:
رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه ۶۱ درصد از زندانیان ماندگار در زندان‌های کرمان دارای جرم مواد مخدر هستند، گفت: بیش از ۳۰۰ هزار تبعه بیگانه در استان کرمان حضور دارند و روزانه ۱۵۰۰ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان کرمان در حال تردد بوده که در استان ماندگار می‌شوند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه ۶۱ درصد از زندانیان ماندگار در زندان‌های کرمان دارای جرم مواد مخدر بوده و موفقیت برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری را با چالش مواجه می‌کند گفت: بیش از ۳۰۰ هزار نفر تبعه بیگانه در استان کرمان حضور دارند و روزانه ۱۵۰۰ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان کرمان در حال تردد بوده که یا در استان ماندگار می‌شوند. ضمن اینکه اتباع بیگانه در ۳۰ درصد جرائم استان نقش دارند.

یدالله موحد صبح امروز یکشنبه ۲۷ بهمن ماه در نشست رییس قوه قضائیه با قضات و کارکنان دادگستری استان کرمان خطاب به آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: مردم استان کرمان مانند سایر مردم ایران به تدابیر و اندیشه‌های تحول‌گرا و فسادستیز جنابعالی، گام دوم انقلاب، اجرای منویات مقام معظم رهبری برای تحقق عدالت و سایر اهداف بنیانگذار انقلاب به منظور رشد و تعالی کشور و حل معضلات و تحول در دستگاه قضایی امیدوار هستند.

وی افزود: قاطبه مردم، خانواده شهداء و ایثارگران استان کرمان اعتقاد دارند که تدابیر و تصمیمات خردمندانه شما در سفر به این استان منشاء خیر و برکت و تحول در دستگاه قضائی استان خواهد شد.

موحد تصریح کرد: تلاش همکاران ما برای تحقق اهداف و برنامه‌های تحولی که از ابتدای انتصاب جنابعالی آغاز شده و تا رسیدن به هدف و وضعیت مطلوب مورد نظر جنابعالی ادامه خواهد داشت.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان ۶۵۴۵ شهید، ۱۹ هزار جانباز و ۱۲۸۴ آزاده سرافراز دارد، عنوان کرد: کرمان نهمین استان پرجمعیت کشور با ۲۳ شهرستان، ۵۸ بخش و ۳۲ حوزه قضائی است.

وی افزود: کرمان استان ویژه در بخش اقتصادی و اجتماعی است که با معادن عظیم سنگ‌آهن، مس و کرومیت بهشت معادن کشور بوده و ۲۵ درصد باغات کشور را در خود جای داده و از استان‌های برتر در عرصه کشاورزی است.

موحد با اشاره به تهدیدات و آسیب‌هایی که متوجه استان کرمان است، گفت: امیدواریم در سطح ملی برای این آسیب و تهدیدها چاره‌اندیشی شود.

وی تصریح کرد: پهنای استان کرمان مسیر ترانزیت و قاچاق مواد مخدر است و بدون شک این بلیّه منشاء بسیاری از جرائم خشونت‌بار و آسیب‌های اجتماعی است و مداوم تاثیر عمده و قابل توجهی بر آمار زندانیان استان دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه ۶۱ درصد از زندانیان ماندگار در زندان‌های کرمان دارای جرم مواد مخدر بوده و موفقیت برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری را با چالش مواجه می‌کند افزود: بیش از ۳۰۰ هزار تبعه بیگانه در استان کرمان حضور دارند و روزانه ۱۵۰۰ نفر از اتباع یگانه غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان کرمان در حال تردد بوده که یا در استان ماندگار می‌شوند. ضمن اینکه اتباع بیگانه در ۳۰ درصد جرائم استان نقش دارند.

موحد با اشاره به اینکه فقر و محرومیت در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان، خشکسالی و بحران عمیق کاهش منابع آبی استان، تاثیرپذیری امنیت استان کرمان از سیستان و بلوچستان، افزایش نرخ اعتیاد و طلاق و ... از دیگر تهدیدات و آسیب‌های استان کرمان است تصریح کرد: درخواست داریم ریاست قوه قضائیه یا کل استان کرمان یا حداقل مناطق شرقی و جنوب استان را جزو مناطق محروم برای بهره‌مندی قضات استان از مواد قانونی مربوطه، محسوب کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: قضات و کارکنان دادگستری استان کرمان سالانه ۷۰۰ هزار پرونده را مختومه می‌کنند و به طور متوسط هر قاضی سالانه ۲۰۰۰ پرونده را رسیدگی می‌کند.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان افزود: طی چند سال گذشته علیرغم افزایش پرونده‌های ورودی ۳۵ درصد موجودی پرونده دادگستری استان کرمان کاهش یافته و متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها از ۱۳۵ روز به ۹۴ روز کاهش یافته است.

موحد بیان کرد: طی پنج ماه گذشته ۲۸ هزار و ۲۵۵ پرونده به شوراهای حل اختلاف استان ارجاع شده و ۴۲ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش ختم شده که در سال جاری در این زمینه رتبه دوم را کسب کرده‌اند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه با تلاش شوراهای حل اختلاف، ۲۱ پرونده قصاص نیز در پنج ماه گذشته منتهی به بخشش شده است گفت: همچنین سند مالکیت ۱۳ میلیون هکتار اراضی دولتی صادر و در راستای حمایت از رونق تولید، ۹۰ واحد تولیدی مورد حمایت دستگاه قضائی استان کرمان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار در جنوب و شرق استان کرمان با رویکرد کاهش و کنترل خشونت، اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان و رسیدگی ۳۰۰۰ دادخواست مردمی در سال جاری از جمله اقدامات موثر دادگستری استان کرمان بوده است.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)