کد خبر: ۳۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو شایعه بسته شدن یک بانک به دلیل ابتلای 7 نفر از کارمندان به کرونا را بررسی می‌کند:
این روز‌ها خبری غیر رسمی مبنی بر ابتلای ۷ نفر از کارمندان یک بانک در خیابان شهید چمران به کرونا در برخی از محافل شنیده می‌شود، در متن این خبر آمده است که این بانک به جهت درگیری کارمندانش با کرونا بسته بوده وبا دادن یک فراخوان از مراجعان به این بانک خواسته است تا هر چه زوتر نسبت به انجام تست کرونا اقدام کنند.

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده:این روز‌ها خبری غیر رسمی مبنی بر ابتلای ۷ نفر از کارمندان یک بانک در خیابان شهید چمران به کرونا در برخی از محافل شنیده می‌شود، در متن این خبر آمده است که این بانک به جهت درگیری کارمندانش با کرونا بسته بوده و با دادن یک فراخوان از مراجعان به این بانک خواسته است تا هر چه زوتر نسبت به انجام تست کرونا اقدام کنند.
دامنه انتشار این خبر تنها محدود به محافل غیر رسمی نمی‌شود، بلکه پای این خبر به برخی از شبکه‌های اجتماعی نیز باز شده و کاربران با تکیه بر این موضوع و آمار صعودی تعداد مبتلایان به کرونا شهر کرمان، از پیک جدید کرونا خبر می‌دهند.
آنچه باعث نگرانی مردم شده است رشد بی سابقه تعداد مبتلایان در استان است، به گونه‌ای که در روز گذشته از بین ۶۰ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان ۵۵ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بودند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص صحت و سقم این موضوع به گفتارنو می‌گوید: این مورد بایستی بررسی شود، اما تاکنون ما موردی که شعبه‌ای از بانک و یا اداره به جهت ابتلای کارمندان به کرونا بسته شود و یا فراخوان داده شود، نداشتیم.
مهدی شفیعی دراین رابطه اظهار می‌کند: ممکن است این بانک دو الی سه کارمند این بانک درگیر کرونا شده باشند، اما اینکه شعبه تعطیل شود و برای ارباب رجوع‌ها فراخوان کنند و یا برچسب بزنند که تست کرونا بدهند، غیر قابل قبول است و ما اصلاً چنین چیزی در دستورالعمل‌های خود نداریم.
شفیعی در خصوص روند انجام آزمایش در اطرافیان افراد مبتلا شده به کرونا در یک اداره یا بانک می‌گوید: طبق پروتکل‌ها از کسانی که در تماس نزدیک با فرد بودند تست کرونا گرفته می‌شود. به عنوان مثال در خصوص فردی که کارمند اداره‌ای باشد، از دو الی سه همکارش تست کرونا گرفته می‌شود؛ به این صورت که شماره تماس‌ها گرفته می‌شود و به آن‌ها مشاوره داده می‌شود که به کدام مرکز برای انجام تست بروند.
او در ادامه می‌افزاید: چون اکثر مبتلایان به کرونا به صورت سرپایی هستند، به کارمندان بانک و یا اداره‌ای که به کرونا مبتلا شده باشند، مرخصی ۱۰ الی ۱۴ روزه برای ماندن در خانه داده می‌شود و پس از این مدت فرد به محیط کار خود بر می‌گردد.

تنها یک الی دو شعبه بانک به طور محدود درگیر کرونا شدند
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به این سوال که تاکنون چند بانک و اداره درگیر بیماری کرونا شده‌اند، می‌گوید: تعداد اداراتی که یک الی دو نفر از کارمندانشان درگیر کرونا باشند، خیلی زیاد است چرا که به هر حال این افراد نیز جزء افراد عادی جامعه اند. اما در پاسخ به اینکه آیا دربرگیری بزرگی در اداره و یا موسسه‌ای داشته‌ایم؛ باید بگویم که این مسئله بسیار محدود بوده است، در حد سه الی ۴ اداره در کل استان.
شفیعی در پاسخ به تعداد شعب بانک‌های درگیر کرونا نیز می‌گوید: در بانک‌ها یک الی دو شعبه به طور محدود درگیر شدند و این مسئله چندان وسیع نبوده است.
او با اشاره به این نکته که بانک‌ها جزء مشاغل در معرض خطر بالا هستند، در خصوص اقدامات بهداشتی بانک‌ها برای جلوگیری از انتشار ویروس می‌گوید: اینکه گیشه‌ها را نایلون کشیدند و شیشه‌ها را بلند کردند تا به نحوی فاصله نزدیک ارباب رجوع با کارمد را قطع کردند کار خوبی است، ولی نکته مهم جابه جایی پول، کاغذ‌های بانکی و اوراق است که بایستی به آن‌ها اهمیت داده شود و توصیه‌های بهداشتی در این خصوص رعایت شود.

پیک جدی کرونا و یا موج دوم کرونا را در استان نداریم
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص آمار صعودی مبتلایان به کرونا در استان و احتمال پیک جدید این بیماری، می‌گوید: هیچ پیک جدیدی نیست و موج دومی هم هنوز رصد نشده است.
شفیعی در ادامه در خصوص دلیل افزایش آمار تعداد مبتلایان می‌گوید: به این دلیل که ما اطرافیان بیماران اعم از بیماران بستری و سرپایی را غربالگری می‌کنیم این آمار افزایش یافته است؛ لذا بسته به حجم غربالگری که در استان اتفاق می‌افتد و مراجعانی که در طول روز برای تست کرونا مراجعه می‌کنند این آمار متفاوت خواهد بود و بسیار مواج است.

تعداد موارد مثبت بستری شده در بیمارستان، روند ثابتی داشته است
آنچه که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی بر آن تاکید دارد و آن را قابل اتکا ارزیابی می‌کند، تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان هاست. شفیعی در این رابطه می‌گوید: آماری که مهم است، تعداد موارد مثبت بستری شده در بیمارستان‌هاست که این آمار تقریباً ثابت است و این نشان دهنده وضعیت اپیدمی جامعه است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به این نکته که ممکن است ۵ الی ۱۰ درصد از افراد جامعه درگیر کرونا باشند، اما هیچ علائمی نداشته باشند، می‌گوید: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که ناقلان سالم را پیدا کنیم، دلیل این افزایش آمار هم عمدتاً این‌ها هستند و به این جهت نیست که اپیدمی افزایش پیدا کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)