کد خبر: ۳۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان مطرح کرد:
طاهری در پاسخ به تمامی افرادی که دست بر روی میزان هدر رفت آب کرمان می‌گذراند واز آن به عنوان ناکارآمدی شرکت آب و فاضلاب یاد می‌کنند و آن را اصلی‌ترین عامل کم آبی کرمان می‌دانند، گفت:میانگین هدر رفت آب استان ۲۷ تا ۲۸ درصد است و در شهر کرمان این رقم زیر ۲۰ درصد است، به عبارت دیگر اگر فرض کنیم که هدر رفت آّب در کرمان ۱۹ درصد هم باشد، این رقم تنها ۳ یا ۴ درصد بالاتر از نرم جهانی هدر رفت آب است. به گفته او از این ۴ درصد هدر رفت آبی که بالاتر از میانگین جهانی است تنها ۲ درصد آن سهم هدر رفت غیر فیزیکی و حاشیه نشینان کرمان است و دو درصد دیگر هم سهم عوامل فیزیکی، چون فرسودگی شبکه‌ها و تاسیسات است.

آب شهرکرمان سالم است/13شهرستان استان در وضعیت قرمز آبی قرار دارند/تاثیر حاشیه نشینان درهدر رفت و کم آبی کرمان تنها 2درصد است

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده: کرمان هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد، این موضوعی است که مکررا چه در جلسات استانداری و چه درجلسات شرکت آب  تکرار شده و اظهارنظر‌های متفاوتی بر روی آن صورت گرفته است. از جمله معاون دادستان کرمان که این مشکل را چندان جدی ندانسته و گفته با خرید ۲۰ حلقه چاه از دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خصوصی برطرف می‌شود. برخی دیگر نیز معتقدند که دلیل کم آبی، حاشیه نشینان‌اند و با ساماندهی آن‌ها این مشکل مرتفع می‌شود.
مدیر عامل آب و فاضلاب کرمان، اما تمامی این موارد را رد می‌کند و آب پاکی را روی دست تمامی افرادی می‌ریزد که  ساده انگارانه به معضل کم آبی کرمان نگاه می‌کنند.
به گفته محمد طاهری ۱۳ شهر استان که ۶۳ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند در وضعیت قرمز قرار دارند. این ۱۳ شهرستان شامل چترود، کاظم اباد، سیرجان، اسلام آباد، ریگان، منوجان، هنزا، بم، بروات، جیرفت، رفسنجان، زرند و کرمان هستند.
طاهری در پاسخ به تمامی افرادی که دست بر روی میزان هدر رفت آب کرمان می‌گذارند و از آن به عنوان ناکارآمدی شرکت آب و فاضلاب یاد می‌کنند و آن را اصلی‌ترین عامل کم آبی کرمان می‌دانند، گفت: میانگین هدر رفت آب استان ۲۷ تا ۲۸ درصد است و در شهر کرمان این رقم زیر ۲۰ درصد است، به عبارت دیگر اگر فرض کنیم که هدر رفت آّب در کرمان ۱۹ درصد هم باشد، این رقم تنها ۳ یا ۴ درصد بالاتر از نرم جهانی هدر رفت آب است.
به گفته او از این ۴ درصد هدر رفت آبی که بالاتر از میانگین جهانی است تنها ۲ درصد آن سهم هدر رفت غیرفیزیکی و حاشیه نشینان کرمان است و دو درصد دیگر هم سهم عوامل فیزیکی، چون فرسودگی شبکه‌ها و تاسیسات است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در پاسخ به کسانی که این گلایه را مطرح می‌کنند که «چرا این شرکت ۲۰ حلقه چاه دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خصوصی را خریداری نمی‌کند تا کرمان از معضل کم آبی رهایی یابد» گفت: چگونه شرکت آب و فاضلاب می‌تواند تا منابعی که از آن مردم است را بگیرد و یا کدام شرکت و یا بخش خصوصی حاضر شده تا چاه خود را بفروشد و شرکت آب و فاضلاب خریداری نکرده است؟
طاهری در پاسخ به چرایی تناقض‌های آمار در خصوص وضعیت آب کرمان و کاهش رقم آماری کمبود آب طی تنها یک هفته به کاهش چند درجه‌ای دمای هوا اشاره کرد.
به گفته طاهری کرمان ۲۳۰ هزار واحد مسکونی دارد که اگر هر واحد تنها یک کولر داشته باشد، ۲۳۰ هزار کولر آبی که به طور متوسط ساعتی ۲۰ لیتر اب مصرف می‌کند، وارد چرخه مصرف می‌شوند، لذا با کاهش و افزایش ساعات افزایش دما، و در پی آن تغییر ساعات کار کولر، مصرف آب مصرفی تغییر می‌کند.
او در پاسخ به کاهش فشار آب در برخی مناطق از جمله شهرک مطهری، گفت: طی ۲۰ سال گذشته تراکم شهر کرمان رو به افزایش بوده به گونه‌ای که از آزادی به بعد شاهد این امر هستیم که ۶۰ درصد خانه‌های ویلایی به آپارتمان‌های چند طبقه تبدیل شده‌اند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در ادامه افزود: در ساخت و ساز‌ها ما شرکت خدمات رسانیم؛ همیشه این طور بوده که ساخت و ساز انجام شده و بعد طلبکار شرکت خدمات رسان شده‌اند.
طاهری همچنین در پاسخ به این شایعه که قطعی آب تنها مربوط به مردم عادی و قشر ضعیف جامعه است و مسئولان با این موضوع درگیر نیستند، گفت: برای هیچ فردی ما شبکه اختصاصی آب نداریم، حتی دفتر یکی از نمایندگان مجلس نیزبا قطعی آب مواجه شده است.

سه برابر نیاز هر مشترک از قنات جبالبارز آب برداشت می‌شود
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در خصوص چرایی توقف بهره‌برداری پروژه انتقال آب از جیرفت به جبالبارز، گفت: پروژه در مدار قرار گرفته و حین انجام کار اتفاقی افتاده است که البته طی ۲۰ روز رفع عیب شده است، از آن زمان پروژه آماده است و هر لحظه نیاز باشد وارد مدار می‌شود.
طاهری با اشاره به هزینه‌های سنگین بهره برداری از این طرح گفت: هم اکنون ۲.۵ تا ۳ برابر نیاز آب هر مشترک از قنات جبالبارز آب وارد شهر و مردم با آن‌ها درختان گردو باغات خود را آب می‌دهند، لذا من هرگز اجازه هزار و دویست متر پمپاژ آب را نمی‌دهم.

آب کرمان سالم است
طاهری در پاسخ به شایعه‌های مطرح شده در خصوص کاهش کیفیت آب گفت: براساس آزمایشاتی که شرکت آب و فاضلاب انجام می‌دهد و نظارتی که دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام می‌دهد، آنچه شما در شبکه شهر می‌بینید آب سالم است.
او در ادامه افزود: گل و لای لوله‌ها از آلودگی آب نیست. طول شبکه آب کرمان هزار و ۹۸۰ کیلومتر است که در مقاطع مختلف اجرا شده است و همین امر منجر شده که با بهم خوردن تلاطم آب این مشکلات ایجاد شود.

پروژه فاضلاب کرمان ۵ سال دیگر به بهره برداری می‌رسد
معاون توسعه و بهره برداری از آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این جلسه در خصوص وضعیت پروژه‌های فاضلاب کرمان گفت: پروژه فاضلاب شهر کرمان ظرف ۵ سال آینده، پروژه فاضلاب شهر سیرجان ۲ سال و پروژه فاضلاب شهر زرند ۳ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
عباس سلطانی خاطر نشان کرد: طبق توافق صورت گرفته مقرر شد بخش خصوصی برای اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان ۱۴۶۰ میلیارد تومان و برای پروژه فاضلاب شهر سیرجان ۲۸۰ میلیارد تومان و برای پروژه فاضلاب شهر زرند ۲۱۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند که در حاضر پیمانکاران در حال اجرای این پروژه‌ها هستند.
او ادامه داد: تاکنون در پروژه فاضلاب شهر کرمان ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۱۲۰ کیلومتر شبکه آن اجرا شده و کارگاه‌های آن نیز تجهیز شده است که در مجموع حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن آنکه در پروژه فاضلاب شهر سیرجان، تا مهرماه تصفیه خانه این پروژه تکمیل خواهد شد.
معاون توسعه و بهره برداری از آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با تاکید برآنکه بزرگترین رقم سرمایه‌گذاری در سطح کشور در حوزه فاضلاب در استان کرمان محقق شده است، تصریح کرد: طی حدود یک سال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بحش خصوصی را در شهر کرمان داشته‌ایم که با اجرای این سه شهر پروژه فاضلاب استان کرمان از استان‌های انتهای جدول کشوری در خصوص پروژه فاضلاب کشور به میانه جدول بالا خواهیم آمد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)