کد خبر: ۳۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
فرماندار کرمان مطرح کرد:
 فرماندار کرمان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری برای بیش از ۹ هزار نفر اشتغال ایجاد شده اما این تعداد اشتغال مناسب و در حد و شأن شهرستان کرمان به عنوان مرکز استان نیست.

 مار اشتغال ایجاد شده با آمار ثبت شده در سامانه رسد همخوانی ندارند/ فقط ۹ هزار شغل طی ۶ ماه در شهرستان کرمان ایجاد شده که زیبنده نیست/مسئولین دستگاه‌های اجرایی با جدیت، عمل به تعهدات را پیگیری کنند/ در کار سرمایه گذاران سنگ اندازی نکنید

فرماندار کرمان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری برای بیش از ۹ هزار نفر اشتغال ایجاد شده اما این تعداد اشتغال مناسب و در حد و شأن شهرستان کرمان به عنوان مرکز استان نیست.

به گزارش مهر، علی بابایی ظهر چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رفع مشکل بیکاری توسط مسئولان اشاره کرد و بیان داشت: اشتغال به صورت پایدار و غیر پایدار باید نتیجه و خروجی اقدامات کارگروه باشد بنابراین حمایت از بحث اشتغال توسط مسئولان یک وظیفه است خصوصاً در شرایط فعلی که درگیر مسئله کرونا هستیم با بحران‌های مختلف اقتصادی روبرو هستیم.

وی افزود: بسیاری از کارخانجات کارگاه‌های تولیدی به ویژه کارگاه‌های کوچک گرفتار رکود اقتصادی شده و تعداد بسیار زیادی از نیروهایشان بیکار شده‌اند و با اینکه بخش زیادی از آنها بیمه بیکاری دریافت می‌کنند اما این بیمه مدت کوتاهی است و از سویی شاید بخشی از آنها دیگر به کار باز نگردند.

فرماندار کرمان گفت: افرادی که در این شرایط بیکار شده‌اند باید مورد توجه واقع شوند و در راستای حمایت از آنان باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

بابایی تصریح کرد: یکی از شیوه‌های که دولت در راستای کاهش بیکاری می‌تواند از آن استفاده کند پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با باز پرداخت طولانی مدت به متقاضیان کارهای تولیدی است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تخصص آن دستگاه، تعهداتی در راستای ایجاد اشتغال از طریق جذب نیروی کار یا معرفی جهت دریافت تسهیلات دارند ضمن اینکه بانک‌های عامل نیز موظف به پرداخت تسهیلات برابر دستورالعمل‌های دولت در این رابطه هستند اما معیار راستی آزمایی در این خصوص تأمین اجتماعی و ملاک اشتغال تعداد افراد بیمه شده می‌باشند.

فرماندار اظهار داشت: متأسفانه آمار اشتغال ایجاد شده با آمار ثبت شده در سامانه رسد همخوانی ندارند لذا درخواست داریم این موضوع پیگیری شود ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در ارتباط با پرداخت تسهیلات در راستای ایجاد تعهدات اشتغال دستگاه‌ها سرعت بخشند.

وی گفت: بر طبق گزارش اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در شش ماهه نخست سال جاری برای بیش از ۹ هزار نفر اشتغال ایجاد شده اما این تعداد اشتغال مناسب و در حد و شأن شهرستان کرمان به عنوان مرکز استان نیست بنابراین لازم است مسئولین دستگاه‌های اجرایی با جدیت، عمل به تعهدات را پیگیری کنند همچنین دستگاه‌ها و بانک‌های عامل گزارش مفصلی از اقدامات انجام شده را در جلسه بعد ارائه کنند.

بابایی گفت: یکی دیگر از روش‌ها در راستای ایجاد اشتغال حمایت از سرمایه گذاران می‌باشد بنابراین بهتر است مسئولان از از آنان حمایت کنند و در روال اداری کار آنها سنگ اندازی نکنند.

وی ادامه داد: مسئولان برای کار سرمایه گذار وقت بگذارند و در کوتاه‌ترین زمان مشکلاتشان را مرتفع کنند ضمن اینکه اگر یک سرمایه گذار دنبال تحصیلات بود و نیاز به حمایت مالی داشت مسئولان نسبت به معرفی آن اقدام کنند.

بابایی در بخشی از سخنان خود به اشتغال زندانیان اشاره کرد و ابراز داشت: اشتغال زندانیان پس از اتمام دوره ندامت اقدام بسیار خوبی است که در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگی صورت گرفته است ولی باید دستگاه‌های اجرایی در بحث اشتغال از این افراد حمایت کنند.

وی افزود: اگر زندانیان تخصص خاصی داشته باشند و یا به کاری علاقه‌مند باشند فرمانداری کرمان برای پرداخت تسهیلات جهت ایجاد اشتغال آنان اعلام آمادگی می‌کند.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کرمان با بیان اینکه اشتغال یک نفر نجات یک خانواده است، یادآور شد: وظیفه قانونی و انسانی همه ما است تا به افرادی که به هر دلیلی گرفتار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند کمک کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)