کد خبر: ۳۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان در نشست با مدیران واحدهای تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان کرمان عنوان کرد: این مجموعه را تکیه‌گاه‌ اصلی در امور استان می‌دانیم.

گفتارنو، استاندار کرمان در نشست با مدیران واحدهای تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان کرمان عنوان کرد: این مجموعه را تکیه‌گاه‌ اصلی در امور استان می‌دانیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، علی زینی‌وند در نشست با مدیران واحدهای تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان کرمان ( گمرک، بیمه ایران، بورس، اقتصاد و دارایی، مالیاتی، شورای هماهنگی بانک‌ها، سازمان اموال تملیکی) در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان عنوان کرد: میزان توسعه و پیشرفت یک کشور و نبض اقتصاد آن در نوع کارکرد دستگاه‌های زیر مجموعه اقتصاد و دارایی نشان داده می‌شود.
وی با اضافه کردن این نکته که اقتصاد و آینده کشور را می‌شود از دل این مجموعه کاری متوجه شد، گفت: از تکیه‌گاه‌های اصلی ما در امور استان بر مجموعه دستگاه‌های اقتصاد و دارایی خواهد بود.
استاندار کرمان ابراز داشت: خیلی از کارها با تصمیمات مدیران استانی حل می‌شود و با همین فضای اداری و قوانین و مقررات و شرایط کشور می‌شود خوب کار کرد.
دکتر زینی‌وند عنوان کرد: حجم قوانین و مقررات فرصت و تهدید است، در هر گوشه‌ای می‌توان راهکاری پیدا کرد.
استاندار کرمان، پیگیری بر اجرای کامل پنجره واحد الکترونیکی در کنار پنجره واحد فیزیکی و خدمات سرمایه‌گذاری را مورد تاکید قرار داد و افزود: اساس کار ما بر نتیجه‌محور بودن جلسات و مصوبات است.
دکتر زینی‌وند همچنین در خصوص جذب اسناد خزانه توسط دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: حرفمان در این مسئله جدی است و در صورتی که دستگاهی نسبت به جذب اسناد اقدام نکند، حتما اعتبار آنها را جابجا می‌کنیم، نمی‌توانیم معطل تصمیم دستگاه‌ها باشیم.
استاندار کرمان از برگزاری نشستی با رئیس سازمان برنامه و بودجه به منظور دریافت سهم استان از مازاد درآمد مالیاتی با توجه به اهمیت موضوع نام برد.
شیخ‌اسدی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان نرخ بیکاری استان کرمان در تابستان امسال را 11.3 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی استان را 40.8 درصد براساس مرکز آمار ایران اعلام کرد.
وی به برگزاری مجموع 82 جلسه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان از سال 96 تاکنون اشاره داشت و افزود: 203 طرح در این جلسات مطرح و 2 هزار و 639 مورد استعلام برای آنها دریافت شده است.
شیخ‌اسدی همچنین به استعلامات در خصوص محدوده‌های معدنی اشاره کرد و گفت: 16 محدوده معدنی مورد توافق منابع طبیعی، محیط زیست و میراث فرهنگی شناسایی و روال اداری مربوط به برگزاری مزایده آنها در حال انجام است.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان از تشکیل پنجره واحد الکترونیکی استان از مرداد ماه امسال در شهرستان کرمان یاد کرد و گفت: از 5 آذر ماه سه شهرستان سیرجان، شهربابک و زرند در این سامانه فعال شده‌اند.
وی عنوان کرد: در راستای بهبود فضای کسب و کار استان، درگاه ملی مجوزهای کشور،جلسات پنجره واحد سرمایه‌گذاری برای ترسیع در انجام استعلامات، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برای رفع موانع تولید، سامانه چنجره واحد الکترونیکی، شناسایی قوانین و مقررات زائد، طرح پایش محیط کسب و کار انجام شده است.
شیخ‌اسدی تصریح کرد: از ابتدای صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان تا پایان مهر ماه امسال 48 مجوز سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه مصوب 2.46 میلیارد دلار برای استان کرمان صادر شده که 29 مجوز به دلیل اجرایی نشدن پروژه ابطال شده است.
وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های معتبر استان در بخش‌های صنعت، معدن، خدمات و تامین انرژی و شرکای خارجی این پروژه‌ها از کشورهای ترکیه، عمان، افغانستان، چین، سوئیس، آلمان، اتریش، روسیه و ایرانیان مقیم خارج هستند.
شیخ‌اسدی گفت: استان کرمان در هفت ماهه امسال حدود 700 میلیون تومان مازاد وصول درآمد داشته اما تاکنون هیچ میزانی از سهم استان برگشت داده نشده است.
وی همچنین به رقم پایین جذب اسناد خزانه در استان پرداخت و گفت: مکاتابات متعدد با دستگاه‌ها در این زمینه و جابجایی اعتبارات آنها در صورت عدم جذب اسناد حسب دستور استاندار انجام شده است.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان همچنین در خصوص مولدسازی دارایی‌های دولت عنوان کرد: تاکنون 201 مورد از املاک و اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شده که 111 ملک فاقد سند مالکیت هستند و امکان مولدسازی آنها وجود ندارد.
وی تعداد مجوزهای اخذ شده در این زمینه را 70 مورد با ارزش برآوردی 1300 میلیارد ریال اعلام کرد و بیان داشت: منابع حاصل از فروش 5 ملک مازاد 17 میلیارد ریال است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)